Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Kokemuksia ja suosituksia rinkoista
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kokemuksia ja suosituksia rinkoista
Sikke
27.06.2010 9:01

Kaipaisin vinkkejä rinkan ostoon naisihmiselle, pituus 165cm. Vaelluksia kesällä ja talvella, kestoltaan n.viikko. Tähän mennessä sovittelemani muutamat rinkat eivät tuntuneet istuvan selkään. Sad
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
05.07.2010 17:45

Oma emäntä on ollut tyytyväinen Halti Green -rinkkaansa ja uudempaan Fjällräven Kajkaansa. Keskeistä tuntuu olevan sopivan muotoiset viilekkeet (ns. naisten mallia) ja mahdollisimman vapaasti liikkuva lantiovyö (täysin kiinni ommeltu aiheuttaa emännällä aikamoiset hankaumat lantioon) sekä tietysti sopiva kantojärjestelmän pituus (eli reilu säätövara tai ns. naisten malli). Kokeilemalla pitäisi löytyä sopiva.

Sikke
05.07.2010 18:15

Kahden hikisen rinkansovituskauppareissun jälkeen löytyi sopiva rinkka, kun opastamassa olivat asiantuntevat myyjät. Kaikki pohjoismaiset mallit kokeiltuani olin jo luopua toivosta. Haltin rinkoista ei saatu millään kiristyksillä ja löysytyksillä sopivia. Sitten löytyi Ospreyn ariel 65 -malli, josta saatiin säätäen hyvin istuva pakkaus. Kokeiltiin istuvuus myös painon kanssa. Lopullisen sopivuuden näkee sitten muutaman viikon kuluttua, kun lähden vaellukselle. Nyt alkaa rinkan pakkaamisopettelu! Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Korpijaakko
05.07.2010 19:02

Itselläni toimii vastaava miesten rinnakkaismalli hyvin. Rinkkaa ei kannatakaan sovittaa muuten kuin painon kanssa, joidenkin rinkkojen tuntuma jopa paranee painon kanssa.

Puutarhuri
05.07.2010 19:55

Olikos se marraskuun 2009 numero, missä Retkilehti testasi naisten vaellusrinkkoja. Lehden voi halutessaan ostaa netistä. Osprey pärjäsi siinä ja itse ainakin kokeilisin juuri tätä merkkiä omien hyvien kokemusten perusteella.

Mutta suosittelen että tosiaan testaat kaupassa painojen kanssa useamman rinkan ja sitten teet päätöksen. Voihan sen rinkan ostaa sen jälkeen netistä sieltä missä halvimmalla saat. Mutta naisia on erilaisia, kaikki eivät sovi kaikille yhtä hyvin.
 Sivun alkuun

Maxwell
05.07.2010 22:46

Mulla on myös uuden rinkan hankinta edessä. Pidän erittäin paljon deuterin kantojärjestelmästä joten mieluiten pysyisin kyseisessä merkissä kun olen sen itselleni toimivaksi havainnut yhtä poikkeusta lukuun ottamatta. Nimittäin, uuden karheana lantiovyö hankasi lantioluut välillä jopa verille asti, myöhemmin vain mustelmille. Tosin koko ongelma saattoi johtua myös vaellushousujeni korkeasta vyötäröstä ja juuri tuosta housujen vyöstä, sillä urheilullisempien housujen joustavalla vyötäröllä ongelmaa en tainnut havaita. Se että kummassa oli lopullinen syy jäi selvittämättä kun rinkalle löytyi ostaja nopeammin kuin olin kuvitellut. (Se, että miksi otin jokaiselle kyseisellä rinkalla tehdylle reissulle samat Fjällrävenin housut, on itsellekin nyt jälkeen päin ajateltuna täysi mysteeri).

Yhdeksi vaihtoehdoksi olen miettinyt Arcteryx altra -mallia vapaasti liikkuvan lantiovyön takia, silloin ainakin selviäisi mistä hankausongelma johtui. Kyseisen valmistajan rinkat ovat kuitenkin aivan eri hintaluokassa kuin muut vaihtoehdot (Deuter, Osprey ja Fjällräven).
 Sivun alkuun

hannes
06.07.2010 9:04

Monta vuotta minäkin vaelsin hekseleillä koska vyö hankasi rinkan kanssa.
Muistan kuinka aikoinaan uusi 906 tuntui uutena tuskallisen kovalta lantiovyöstä ja viilekkeistä. Nyt ne ovat ajan kanssa asettuneet sopiviksi.
Housuissakin voi tosiaan olla ikävästi painavia kohtia joiden tuntemus moninkertaistuu päivän kuluessa rinkkaa kantaessa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

balggis
21.07.2010 20:04

Täältä vielä ääni Fjällrävenin Kajkalle. Olen n. 160-senttinen vaeltajanplanttu ja Fjällrävenin Kajka 75W on kuin valettu mun selkään. Yksi reissu sillä on jo tehty - taitaa jäädä entinen rinkka vaille käyttöä. Wink Säädöt ovat hyvin monipuoliset, koko pituudelta avattavissa oleva etuläppä, mukana sadesuoja ja rinkan päälliosasta saa vyölaukun. Ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto!
 Sivun alkuun

peurakorva
22.07.2010 10:43

Puutarhuri kirjoitti:
Mutta naisia on erilaisia, kaikki eivät sovi kaikille yhtä hyvin.

Razz
 Sivun alkuun

lok
22.07.2010 12:34

Maxwell kirjoitti:
...uuden karheana lantiovyö hankasi lantioluut välillä jopa verille asti, myöhemmin vain mustelmille. Tosin koko ongelma saattoi johtua myös vaellushousujeni korkeasta vyötäröstä ja juuri tuosta housujen vyöstä...

Minulla taas on ihan päinvastainen kokemus, eli matalavyötäröiset housut aiheuttaa hiertymiä rinkan lantiovyön alla. Minulla on parhaillaan tekeillä vaellukseen housut, joissa on korkea vyötärö. Tarkoitus olisi, että housujen vyötärö jää rinkan lantiovyön yläpuolelle.
 Sivun alkuun

p.kivela
26.07.2010 16:47

balggis kirjoitti:
Täältä vielä ääni Fjällrävenin Kajkalle. Olen n. 160-senttinen vaeltajanplanttu ja Fjällrävenin Kajka 75W on kuin valettu mun selkään. Yksi reissu sillä on jo tehty - taitaa jäädä entinen rinkka vaille käyttöä. Wink Säädöt ovat hyvin monipuoliset, koko pituudelta avattavissa oleva etuläppä, mukana sadesuoja ja rinkan päälliosasta saa vyölaukun. Ehdottomasti varteenotettava vaihtoehto!

Fjällräven on hyvä tuote, mutta saisivat olla painoissa vähän tarkempia.
Kajka 75 luvataan painavan 3,04 Kg mutta punnitsin 3,56 Kg.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kokemuksia Seabirdin kajakeista? Mikko Kallionsivu Kesävaellusvarusteet 4 24.04.2019 14:44 Katso viimeisin viesti
Korsikasta kokemuksia - kuvat ja video Mummis Muu maailma 5 11.02.2019 17:38 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia Fischerin E99 Easy Skineistä? Resupekka Talvivaellusvarusteet 10 19.03.2018 17:48 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia vaelluskengistä pikkupakka... make13 Talvivaellusvarusteet 20 09.12.2017 17:00 Katso viimeisin viesti
FinnRover Loue M94 - kokemuksia? pasirajal Kesävaellusvarusteet 2 23.08.2017 7:07 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: