|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
androg 08.08.2011 20:51
Joissain vaellussauvoissa on valmiina kierre kameraa varten. Malleista en tiedä, mutta olen nähnyt kaverin esittelemänä. Itse en käytä sauvoja. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
K-nen 08.08.2011 21:24Vieras
|
ultramara kirjoitti: |
Vaellussauva on turhake. |
A. Skurka taitaa kepitellä |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rellusitikka 08.08.2011 21:28
androg kirjoitti: |
Joissain vaellussauvoissa on valmiina kierre kameraa varten. Malleista en tiedä, mutta olen nähnyt kaverin esittelemänä. Itse en käytä sauvoja. |
Lekillä on ainakin sellainen, siinä on mielestäni sellainen huonopuoli että
pultissa on suojanuppi joka ruuvataan ensin irti ja sitten ruuvataan kamera
kiinni, omissa suunnitelmissani olisi sellainen kova mutta kitkapintainen "kuppi"
joka vain laskettaisiin sauvan kahvaan.
tosin minulla on pokkari, pitkälasinen järkkäri vaatii järkymmät vehkeet. _________________ Aina eksyssissä, missä olen nyt ? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 08.08.2011 21:45
rellusitikka kirjoitti: |
Lekillä on ainakin sellainen, siinä on mielestäni sellainen huonopuoli että pultissa on suojanuppi joka ruuvataan ensin irti ja sitten ruuvataan kamera
kiinni, omissa suunnitelmissani olisi sellainen kova mutta kitkapintainen "kuppi"
joka vain laskettaisiin sauvan kahvaan.
tosin minulla on pokkari, pitkälasinen järkkäri vaatii järkymmät vehkeet. |
Olen laittanut Lekin sauvaan vielä pienen kuulapolven. Puunuppia en sitten enää käytäkään, koska taitettuna kuulapolvi sopii auttavasti kämmeneen tarvittaessa.
Riittää pokkarille korvaamaan yksijalkaisen jalustan, mutta ei kolmijalkaa. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 08.08.2011 21:49
Kuukkeli kirjoitti: |
Valokuvauksen kannalta olen itsekin miettinyt sauvojen hyötykäyttöä. Jos sauvat asettaa ^ muotoon, se olisi jo varsin tukeva jalusta. Pitäisi vain kehitellä sopiva härpäke, jolla sauvat liittää hetkeksi yhteen. Linssi sitten v-kulman väliin. |
Tuota kaivatessani pujotan sauvojen lenkit toistensa kahvoihin. Jonkinlainen tuki syntyy, mutta eihän se kunnon kuulapolvea vastaa.
Kuukkeli kirjoitti: |
Tuo telttakeppihyöty on ollut usein mielessä. Varsinkin, kun suunittelen juuri omaa viritystä Pena-laavun salkosarjaksi (ehkä kuva pian Pena-laavun säikeessä ).
Eikä tuo haitanne, jos sitä ruista olisi "ranteessa" vähän enemmän.
|
Penaanpa hyvinkin. En ole omaani muilla tainnut pystyttääkään. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rellusitikka 08.08.2011 21:55
Pepi kirjoitti: |
Olen laittanut Lekin sauvaan vielä pienen kuulapolven. Puunuppia en sitten enää käytäkään, koska taitettuna kuulapolvi sopii auttavasti kämmeneen tarvittaessa.
Riittää pokkarille korvaamaan yksijalkaisen jalustan, mutta ei kolmijalkaa. |
Olettaisin että kuulapolvi sallii kameran kääntämisen 90 astetta,
siihen tuo minun kuppi ideani ei kykene. _________________ Aina eksyssissä, missä olen nyt ? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
tyy 08.08.2011 22:15Vieras
|
Olen laittanut Lekin sauvaan vielä pienen kuulapolven |
Semmonehan mullaki Lekissä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Mr_C 08.08.2011 22:32
rellusitikka kirjoitti: |
Riittää pokkarille korvaamaan yksijalkaisen jalustan, mutta ei kolmijalkaa. |
Olettaisin että kuulapolvi sallii kameran kääntämisen 90 astetta,
siihen tuo minun kuppi ideani ei kykene. |
Jos menee kuppi nuriin, niin se kääntyy vaikka 720 astetta
Itsellä aiemmin oli yksi vaellussauva, sellainen puunuppi-kamerakierre-Leki, sittemmin tuli hankittua tuplasauvat ja niistä on välillä hyvinkin hyötyä, kun on "hyppinyt" kivien päällä ylija saanut joka askeleen tuettua.
Viime syksynä sitten oli vain yksi sauva ja se riitti sillä kertaa hyvin.
Nyt mietin kumman vaihtoehdon pakkaan mukaan seuraavalle reissulle...
kaksi on tukevampi kahlatessa ja muuten tukea tarvittaessa (mm. jyrkät laskeutumiset), mutta soolo-sauva häiritsee kuvaamista vähemmän.
Sitten jos / kun laittaa tarppia teltan eteen (tai yksinään) pystyyn, niin tuplasauvat auttaa tekemään hyvän suojan. Soolo-sauva jättää hieman vajavaiseksi tuennan. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rellusitikka 08.08.2011 22:42
Mr_C kirjoitti: |
Jos menee kuppi nuriin, niin se kääntyy vaikka 720 astetta
|
Silloin mulla pyörii 1440 astetta. _________________ Aina eksyssissä, missä olen nyt ? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kelo 09.08.2011 9:30
Useimmat käyttää sauvoja talvella hiihtäessä. Kesällä ei pääse liu'uttelemaan, mutta muutoin hyödyt ovat samankaltaiset. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rellusitikka 09.08.2011 16:30
Yks tuli vielä mieleen, rinkan saa sitä vasten kivasti nojolleen.  _________________ Aina eksyssissä, missä olen nyt ? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
boueme 21.03.2012 18:17
Tuli hankittua vaellussauvat, kun niin paljon niiden etuja on täälläkin kehuttu. Painoa parilla on kymmenen grammaa enemmän kuin BD mainostaa, mutta muuten ovat kyllä tukevan tuntuiset ja varsinkin korkista valmistettu kädensija tuntuu hyvältä. Aika näyttää, kestävätkö käytössä.
-B _________________ Ihmisen viisaus on rajallinen, mutta ihmisen tyhmyys on rajaton. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Lumiukko 21.03.2012 18:30
Minäkin kävin partioaitasta Leki Wanderfreundin hakemassa, tykkään siitä vaakasuuntaisesta kahvasta. _________________ Lunta tulvillaan
http://reissuajat.blogspot.com |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Matts 22.03.2012 10:55
Toi lekin pyöritettävä kiristyssysteemi ei vaan kamalasti vakuuta. Pirun kalliita sauvoja (esmes vrt BD:n halpoihin ja hyviin jokapaikanhöyliin, eli Traverseihin) joiden kiristyssysteemi tuntuu toimivan kunnolla yhden reissun ajan ja pakkasessa ei sitten ollenkaan. Toi BD:n flick-flock-kiristyssysteemi sen sijaan on pomminvarma ja hemmetin helppo käyttää. _________________ -Matts |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
akallio 22.03.2012 11:43
Oma ja tuttujen kokemus myös on, että FlickLock kannattaa hommata jos suinkin mahdollista. Ne pyöritettävät ei tunnu ikinä toimivan satavarmasti, ainakaan jos sauvoille tulee painoa. Samoin eivät ainakaan vaimon sauvoissa pidä vetosuuntaan, eli sauvan kärkiä saa keräillä juurien koloista ja kuralätäköistä.
Tosin on minun BD:n FlickLockitkin joskus pettäneet painon alla kun ne on säädetty ihan lyhyeksi. Sauva kapenee kärkeä pitkin ja sitä ei saa yhtä kireälle kuin normaalipituudessa. Tuplateleskooppi saattaisi olla siinä mielessä parempi, kun säätöalue per lukko on lyhyempi. Vaimolle hommattiin just sellaiset BD:n Trail Compactit, katsotaan miten pelaa. Ainakin olivat edukkaat ja vaikuttivat päteviltä. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|