Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Alkoholi ja vaellus
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hanu
12.09.2011 21:25

Ainoat alkoholit ovat vaeltaessa olleet polttoainetta eikä muuta käyttöä ole vielä ollut ja tuskin tuleekaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
12.09.2011 22:09
Vieras

TiMoKo kirjoitti:
tyy kirjoitti:
Eikai kukaan oikeasti väitä vakavalla naamalla, että selvinpäin on mukava vaeltaa?

Ehkä joskus voisit kerätä sen verran rohkeutta, että uskaltaisit edes kokeilla.
Siihen tosin liittyy riski, että se voi tulla tavaksi.

Pois se minusta.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Alkoholi ja vaellus
HarriR
13.09.2011 17:51

jaakko33 kirjoitti:
asmohei kirjoitti:
Mitäs mieltä olette onko järkevää ja asianmukaista nauttia alkoholia vaeltaessa. Illalla nuotiolla ymmärrän käytön mutta matkan varrella?

Alkoholi hidastaa palautumista päivän reissusta ja lisää tapaturmien riskiä. En käytä alkoholia vaelluksella tai muiden urheilusuoritusten aikana. Rasittavan reissun jälkeen ei tarvita kuin ihan vähän ja sitten pitääkin jo mennä nukkumaan. Kotona saunassa voi sitten juoda olutta pullon tai pari.

Siis jos vaeltaminen olisi urheilusuoritus, noin voisi ajatella. Minulle ei ole. Joten taskumatti on mukana. Komppaan juurikin issujta, samanlaiseen fiilistelyyn olen taipuvainen Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

jaakko33
13.09.2011 18:02

HarriR kirjoitti:
Siis jos vaeltaminen olisi urheilusuoritus, noin voisi ajatella. Minulle ei ole. Joten taskumatti on mukana. Komppaan juurikin issujta, samanlaiseen fiilistelyyn olen taipuvainen Very Happy

No kommentti oli ehkä vähän yksioikoinen. Vuosi sitten Haltilla oli joku porukka kuuden aikaan illalla ja kysyin yhdeltä että suomi? No ei ollut vaan tsekki ja tarjosi sitten samantien ryyppyä. Piti kieltäytyä kohteliaasti...Thanks but I will kill my self if I start to drink that.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
13.09.2011 18:08
Vieras

jaakko33 kirjoitti:
HarriR kirjoitti:

No kommentti oli ehkä vähän yksioikoinen. Vuosi sitten Haltilla oli joku porukka kuuden aikaan illalla ja kysyin yhdeltä että suomi? No ei ollut vaan tsekki ja tarjosi sitten samantien ryyppyä. Piti kieltäytyä kohteliaasti...Thanks but I will kill my self if I start to drink that.

Tuo ei ole kohtelias artikulointi, jos on pakko kieltäytyä becherovkasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Rainbow
13.09.2011 20:15

Ei minulla ole mitään tarvetta ikinä tullut vastaan ryypätä tunturissa, mutta aina olen kyllä pitänyt pientä pulloa miestä väkevämpää mukana. Nimenomaan ei känniin asti, mutta parit kaakaot illalla kun on vaihdettu kuivat vaatteet, syöty ja pystytetty teltaa ja siihen pieni loraus rommia joukkoon niin a vot. Ei tietoakaan krapulasta, mutta hiukan lämmittää ja tuo sellaisen mukavan raukeuden ja pienen lämmöntunteen ennen nukkumaanmenoa.

Kyllähän joillain tuntuu nuo reissut ryyppäämiseksikin menevän. Itse en oikein ymmärrä moista.
 Sivun alkuun

aitilas
14.09.2011 23:02

Olen myös sitä mieltä että jokaisen oma asia nauttiiko alkoholia vaelluksella vai ei. Ei vissiin ole järkevää olla ihan naamat kun patikoi mutta voihan sitä iltasella päivän päätteeksi ottaa miten kukin haluaa enemmän tai vähemmän. Meillä kyllä kulkee matkassa sopivasti eli yleensä *jallua pullo/2 päivää ja tölkki olutta tai lonkkua per päivä mieheen.Iltasella kaakaon kera jallua ja tömäys ennen päivän patikkaa ja välillä muutenkin matkan varrella.Krapulaa ei noilla määrillä ole tullut eikä ole kompuroitu luita rikki Wink
Tyhjät pullot ja tölkit kulkee rinkassa kotiin ja kierrätykseen!

Viimeinen muokkaaja, aitilas pvm 16.09.2011 23:00, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun

Kuukkeli
15.09.2011 6:58

"Siirtymäriitiksi" kaupunki-->erämaa on muodostunut ensimmäisen illan nuotioherkuttelu: litra III-olutta (tölkit lopuksi kirveellä levyiksi ja rinkan roskapussiin) ja paketti hyvää makkaraa. Lisäksi kannan mukana 0,5ltr 60% virvoketta, jota nautitaan ainoastaan iltaleirissä iltateessä. Yksin liikkuessa on pakko pitää järki päässä.

En tiedä, kuinka vakuutusyhtiö tai Kela suhtautuu korvauksiin, jos Aslakkiin tai rajan kopteriin noustessa pelastettava kiittää: "Hhei toshi paljo kiitokshia kaverit hhei..." Embarassed
----------------------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
15.09.2011 7:11

Kuukkeli kirjoitti:

En tiedä, kuinka vakuutusyhtiö tai Kela suhtautuu korvauksiin, jos Aslakkiin tai rajan kopteriin noustessa pelastettava kiittää: "Hhei toshi paljo kiitokshia kaverit hhei..." Embarassed
----------------------------------------------------------------------------------------------
Perisoreus Infaustus

...ja jatkaa vielä "Missäs lähin Alko on?"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

haggu
15.09.2011 23:54

pullo wiskiä tai kossua aina mukana. kiva ottaa pikku huikka taskumatista ku alkaa voimmat loppua
 Sivun alkuun

teeri
16.09.2011 5:45

Täytyy kyllä sanoa, että olen yllättynyt kuinka paljon vaeltajat viinaksia mukanaan kantavat, ja ihmettelen sitä, kuinka aina syytellään poromiehiä siitä että viljelevät tölkkejään ja pullojaan erämaahan. Yleensä kun ne tölkit tahi pullot tulee vastaan juuriki hyvillä leiripaikoilla ja kalapaikoilla. Eihän sitä krapulainen vaeltaja enää aamulla muista et mihin koivun oksaan sen pullonsa illalla jätti. En ole tainnut onnistua tekemään ainuttakaan vaellusta ilman ettei olisi jotain merkkiä alkoholista tullut vastaan. Asia on ehket itselleni pikkasen arka, alkoholistin läheisenä kun olen joutunut tuon aineen haitoista kärsimään melkolailla, niin kyllä se tahtoo viedä mielen matalaksi kun noita muistutuksia tulee vastaan syrjäisimmissäkin kolkissa.

Itselläni ei ole viinaksia mukana kulkenut, joskus olen kyllä miettinyt auttasko naukku jonain hyytävän kylmänä hetkenä, mutta toistaseks olen pärjänny ilman. Enkä siviilissäkään ole enää viime vuosina vettä väkevämpään koskenut, On se viinas sen verta ilkeitä kokemuksia mun elämääni tuonut.

Glottis
16.09.2011 9:48

Mukana on tippa 80% Strohhia ellei jotain odottamatonta ole sattunut saatavuuden suhteen. Itävaltalaisittain valmistettu jägertee tai kaksi pörähtää kuppiin jos satun illalla istumaan tulilla, mutta kolmatta tuskin teen samoille tulille. Kun vettä ei tarvitse viinan joukossa kantaa paljoa, enkä tuliakaan tee joka ilta, niin aika pienellä määrällä pärjää.

Samaan muovipulloon olen tankannut niin kauan kun minulla viinaksia on ollut mukana joten ainakaan minun lestini ei ole teeri:n maisemaan pilaamassa. Kohta joutuu kyllä vaihtamaan, korkista alkaa tiiviste kovettumaan.
 Sivun alkuun

miesjarinkka
16.09.2011 10:58

Ei kai nyt kukaan kuppia tee vaeltaessa...? Eri asia on päivän urakan jälkeen - teltta pystyssä ja muonaa masussa - porista nuotiolla kevyttä siivua ottaen... Itsellä matkassa pari puolen litran muovilekaa viskiä.
 Sivun alkuun

Acht
17.09.2011 21:31

Kännikävely ei ole amatöörihommaa. Muutenkin viinailu on erittäin henkilökohtainen asia myös vaelluksilla. Muita vaeltajia ei homma saa häiritä.Juuri ja juuri muistan kun Stuorraäytsin autiotuvalla lähdin pakottavalle tarpeelle pienen siivuttelun (Dry Vodka + mehu)jälkeen v. 1979. Silloin siellä oli tyypillista tunturikoivikkoa at:n ympäristössä. Kävi kuitenkin niin etten löytänyt takaisin ilman vaelluskaverin huhuilua. Pusikko pisti pään sekaisin entisestään. Sen jälkeen en ole Dry Vodkaa juonut vaelluksilla.
 Sivun alkuun

Louestaja
17.09.2011 22:02

Kotona ollaan olto siivosti, mutta West Highland Waylla Kingshouse Innissä lähti mopo käsistä. Innin pihalla on teltta-alue, jossa minäkin yövyin. Reissussa olin tutustunut pariin englantilaisnuorukaiseen, joiden kanssa parannettiin maailmaa liian pitkään. Vaisuja oli pojatkin aamulla puron toisella puolella. Very Happy
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Joutenkulkija: Pitkä vaellus rance Lappiin liityvä kirjallisuus 1 16.01.2020 15:36 Katso viimeisin viesti
Paljon vaellus ja retkeilyvarusteita erailija Ostetaan ja Myydään 2 17.06.2018 21:13 Katso viimeisin viesti
Kungsledenin vaellus JN Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 14 26.05.2018 16:11 Katso viimeisin viesti
Viimeinen vaellus kaptu Lappi 32 30.11.2017 9:54 Katso viimeisin viesti
Vaellus junailija Lappi 6 19.11.2017 14:20 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Siirry: