Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet 2-3 vuodenajan untuvapussi miehelle lahjaksi -auttakaas!
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
laphilainen
21.11.2011 16:10

Ostin itselle ensimmäisen untuvapussin pari vuotta sitten Rovaniemen erämessuilta, Millet Camp De Base 1200. Olen kyllä tykästynyt pussiin enkä voi moittia. Pakkasrajoja en ole testannut, mutta mukavan tilava ja lämpimänoloinen pussi.

http://www.retkiaitta.fi/product/605/millet-camp-de-base-1200-reg
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

boueme
21.11.2011 18:24

laphilainen kirjoitti:
Ostin itselle ensimmäisen untuvapussin pari vuotta sitten Rovaniemen erämessuilta, Millet Camp De Base 1200. Olen kyllä tykästynyt pussiin enkä voi moittia. Pakkasrajoja en ole testannut, mutta mukavan tilava ja lämpimänoloinen pussi.

http://www.retkiaitta.fi/product/605/millet-camp-de-base-1200-reg

Minulla on Millet Camp De Base 1000 kesäkäytössä, nollakelissä olen nukkunut ihan kivasti. Ei moitittavaa, mutta sattuneesta syystä vaihtuu kevyempään/hieman lämpimämpään ensi kesäksi.

-B

uNNa
21.11.2011 20:48

Mulla on sellainen Cumulus Panyam 450. Hyvä pussi. Omani on lyhennetty sopivaksi tällaiselle kompaktille naisimmeiselle (pituutta 155 cm). Pussin toimitus kesti reilusti pitempään kuin oli luvattu, eikä ihan hyvin pidetty ajantasallakaan toimitusaikataulusta. Luulisin, että standardimitalla tulee kuitenkin nopeammin. Ja toimituksen hitaudesta huolimatta saatan tilata tuolta uudestaankin. Hinta-laatusuhde on mainio. Ja varmasti juuri tuo malli osuu kuvaamaasi käyttölämpötilaan oikein hyvin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Korpijaakko
28.11.2011 15:06

Ajatuksia omasta kokemuksesta:

Cumuluksen pussit ovat hinta/laatu/lämpimyys/paino-suhteeltaan erinomaisia, mutta toimitusajat ovat vaihdelleet aika paljon (erityisesti mittatilaustyölle) eivätkä yksityiskohdat (lämpölistan takertelemattomuus, lämpökauluksen sulku ja erityisesti hupun muoto) pärjää Marmotille. Malli on siis teknisesti yksinkertaisempi, mutta työnlaatu ja materiaalit erittäin hyviä. Itse olen 186cm pitkä ja minulle Cumuluksen vakiomittainen pussi (koemaattu Alaska 1100 ja Line line 300) on liian lyhyt, Alaska niukasti liian lyhyt ja Lite line selvästi. Lisäksi Lite line on 100kg miehelle liian kapea, käsiä ei mahdu juuri liikuttamaan kun vetoketju oli kiinni. Suosittelen 190cm pitkälle nukkujalle 10-15cm pidennettyä pussia.

Marmotin pussit ovat huippulaatua ja tekniset yksityiskohdat kunnossa. Edullisemmat (esim. Sawtooth) ovat hieman painavampia, koska untuvan laadussa on säästetty, jotta hintaa on saatu alas. Erinomaisen hyviä pusseja ne ovat silti. Regular-pituinen Marmot Sawtooth menetteli juuri ja juuri minulle (186cm) pituuden puolesta, mutta tulevaisuudessa ostaisin varmaan long-kokoisen. Sawtoothilla pärjäsi mukavasti -10C tuntumaan ja kylmemmässäkin on tullut nukuttua vähän kikkaillen. Se on kuitenkin liian lämmin Etelä-Suomen kesäkeleielle.

Myös ladukas kuitupussi voisi olla potentiaalinen vaihtoehto. Itse olen erityisesti tykästynty Haglöfsin Zensor-sarjan pusseihin. Joku Zensor 2S ei ole olennaisesti Sawtoothia painavampi (voi olla jopa kevyempi) ja sillä pärjää mukavasti nollan tuntumaan, lisävaatetuksella pikku pakkaselle. Myös Carinthian pussit voivat olla ihan pätevä vaihtoehto.

Fridamaria
29.11.2011 18:18

Mun uusin pussi on kans Milletin Camp de Base 1200. Tampereen Hakametsän Prismasta sain reippaasti alle kahden sadan jostain tarjouksesta. Tuon Prisman urheiluosasto on muutenkin aivan yliveto, ostaa sitten mitä ostaa. Hillebergin Nallo 2:kin lähti 200 euroo halvemmalla kuin mitä muut putiikit tarjosivat... Very Happy

uni
16.12.2011 22:39

No niin, ennenkuin luin tuon Korpijaakon tekstin, ehdin tilata Cumulukselta Panyam-pussin. Toimitus kesti reilun viikon. Testasin sitä, ja pituus jäi todella arveluttamaan. Olen 25 cm lyhyempi, joten varmasti en pysty arvioimaan, mutta voi olla että täytyy vielä hankkia joku muu pussi joulun jälkeen, ja se on kyllä surullista, voin kuvitella että tulee pettymys kaikille, jos ihana lahja osoittautuu väärän kokoiseksi Sad. Pitää sitten myydä pois tuo uusi ja hankkia parempi tilalle.

Muuten se vaikutti ihanalta. Mies saa itse testata sopivuuden, ja mietin sitten minkä vaihtoehdon puoleen käännyn. Voihan olla että Cumuluksenkin kanssa voi asioida vielä ja sopia palautuksesta tms, jos kerran väittävät sen olevan 190 cm nukkujalle sopiva.

Mitä olette muuten maksaneet noista mittatilatuista?
 Sivun alkuun

Vee Vee
16.12.2011 23:35

Postimyynnissähän on aina se 14pv vaihto- ja palautusoikeus. Kaipa monet vaihtavat vielä pidemmänkin ajan kuluttua jos tuote on käyttämätön eikä asiakas ole tyytyväinen.

Glottis
16.12.2011 23:38

Vee Vee kirjoitti:
Postimyynnissähän on aina se 14pv vaihto- ja palautusoikeus. Kaipa monet vaihtavat vielä pidemmänkin ajan kuluttua jos tuote on käyttämätön eikä asiakas ole tyytyväinen.

Koskee vain kotimaisia kauppiaita, Cumulus tulee suoraan Puolasta mikä osaltaan selittää hintaa.
 Sivun alkuun

Mr_C
18.12.2011 7:37

Glottis kirjoitti:
Vee Vee kirjoitti:

Koskee vain kotimaisia kauppiaita

Aivan niin.
Lisäksi kannattaa kiinnittää huomiota siihen, että sen 14 pv ajankin pitää olla käyttämätön tuote jos haluaa palauttaa.
Jotkut liikkeet saattaa hyväksyä käytetynkin, mutta lain mukaa vain käyttämättömällä tuotteella on sen määräajan pituinen palautusoikeus.
Sekään ei koske ns. tilaustuotteita.
Eli jos myyjä teettää tuotteen tilausten perusteella tai siihen esim. tehdään mittojen mukaan tai nimikoidaan ostajan tiedot / tietoja, niin silloin ei ole palautusoikeutta virheettömällä tuotteella.

Eikös nuo Cumuluksen pussit tehdä tilauksessa annettujen mittojen mukaan, eli vaikka olisi suomessa toimiva myyjä niin ei olisi lailla määrättyä palautusoikeutta.
 Sivun alkuun

Glottis
18.12.2011 11:11

Mr_C kirjoitti:

Eikös nuo Cumuluksen pussit tehdä tilauksessa annettujen mittojen mukaan

Tuskin, jos toimitusaika Puolasta Suomeen oli viikko.
 Sivun alkuun

Korpijaakko
19.12.2011 22:54

Mr_C kirjoitti:

- -
Eikös nuo Cumuluksen pussit tehdä tilauksessa annettujen mittojen mukaan, eli vaikka olisi suomessa toimiva myyjä niin ei olisi lailla määrättyä palautusoikeutta.

Kyllä ja ei. Sivuilta tilattavat pussit ovat ilmoitettujen speksien mukaisia vakiopusseja, mutta sähköpostitse pyytämällä saa mittojen mukaan tehtyjä pusseja (ja yksityiskohtiakin voi joissain tapauksissa muuttaa toiveiden mukaiseksi).

En tiedä mitä säädökset vaativat, mutta myös todella monessa Eurooppalaisessa nettikaupassa onnistuu palautukset ja vaihdot, joskin postikulut joutuu monesti maksamaan itse.

Mustikka
20.12.2011 3:07

Glottis kirjoitti:
Vee Vee kirjoitti:

Koskee vain kotimaisia kauppiaita, Cumulus tulee suoraan Puolasta mikä osaltaan selittää hintaa.

Ilmeisesti kaikissa EU-maissa on vastaava lainsäädäntö, ajat ja ehdot vaihtelee. Kuluttajaviraston linkki: http://www.ecc.fi/fi-FI/etamyynti/peruutusoikeus/

Ko. kaupan sivuilta kannattaa katsoa ehdot. Itse olen palauttanut virheettömän mutta epäsopivan vaatteen brittiverkkokauppaan, kaikki kävi sujuvasti, paketissa oli jo mukana palautusosoitetarra ja -koodi ja esim. postista sai pakkausapua. Postikulut piti maksaa itse, mutta vaatteen hinta oli kuitenkin huomattavasti niitä enemmän.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Pienyrittäjiltä makuupusseja
maalämpömies
06.02.2012 11:48

Jos aiot satsata enemmään rahaa makuupusseihin kannattaa tukea pienyrittäjät esim.

GoLite
kabatic
Enlightened Equipment

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Pienyrittäjiltä makuupusseja
Glottis
06.02.2012 13:05

maalämpömies kirjoitti:
Jos aiot satsata enemmään rahaa makuupusseihin kannattaa tukea pienyrittäjät esim.

GoLite

Onko tuo mikään pienyrittäjä enään?

maalämpömies kirjoitti:

kabatic
Enlightened Equipment

Nämä taas eivät ole makuupusseja vaan peittoja ("quilt"). Pohja ja huppu puuttuvat. Se, onko asialla merkitystä riippuu toki nukkujasta ja tämän muista varusteita.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Pienyrittäjiltä makuupusseja
Hamalainen
06.02.2012 14:11

maalämpömies kirjoitti:

GoLite
kabatic
Enlightened Equipment

Kannattaako käyttää näitä epämääräisiä pikkupajoja jotka taitavat tehdä tuotteita mututuntumalla. Esim Ajunklig tai Carinthia voisivat olla hyviä vaihtoehtoja
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Ilmatäytteinen 3 vuodenajan makuualus... River Kesävaellusvarusteet 4 02.07.2018 23:36 Katso viimeisin viesti
O:Kolmen vuodenajan makuupussi Märdis Ostetaan ja Myydään 0 24.05.2017 18:44 Katso viimeisin viesti
Joutsen untuvapussi Rinkkala46 Ostetaan ja Myydään 0 29.10.2016 18:51 Katso viimeisin viesti
O: Untuvapussi kesäkäyttöön Niilo Pielinen Ostetaan ja Myydään 0 16.06.2016 0:01 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Kolmen vuodenajan untuvapussi ... - SH - Ostetaan ja Myydään 0 15.04.2016 20:30 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Siirry: