Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Erätukun vaatteet?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sämpy
24.10.2013 21:50

Erätukun kalvoasuista ei ole kokemusta kun en yleensäkään kalvoasuun turvaudu kuin todella huonolla ilmalla. Hirveän skeptinen olen ollut ko. lafkan tuotteisiin mutta todennut takavuosien Halti-kokemusten jälkeen että laatu on parempaa. Uuberkalliita merkkejä en juurikaan ole sitten käyttänyt.

Sarkapuku on ollut muutaman vuoden. Ei ole kovin paksua sarkaa ja kuluvia kohtia olen nahkapaikoilla tunannut. Tyytyväinen olen ollut, monia hyviä yksityiskohtia joita tälläisessa perinnemateriaaliasussa osaa arvostaa kuten samettinen kaulus, piiloresorit hihoissa ja muotoillut reisitaskut.

Hyvien kokemusten perusteella uskalsin ostaa kalvottoman Forest-kesäpuvun. Erinomainen puku 65/35 polyesteri-puuvillasekoitetta, joka on paljon paljon hiljaisempaa kuin G1000. Muistuttaa tuntumaltaa erehdyttävästi puuvillakangasta. Kankaassa on joku teflon-käsittely ja se pesujenkin jälkeen pitää veden vaikka kankaasta tekee kuopan ja kaataa siihen vettä. Ei mene läpi ja kangas hengittää hyvin. Samoin kokeilin upottaa 6min kankaan veteen ja se hädintuskin silminnähtävästi kastuu tuossa ajassa. Aika hyvää laatua siis reilusti alle satasella.

Nyt kun hirviliivi menee uusintaan, niin ostan varmaan senkin Erätukusta kun näkyi tuolla samantapaisella kankaalla olevan tarjolla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

wirsuwaari
25.10.2013 16:17

Forest puku on ollut ihan ok..kun niitä halti ja sasta retkiasuja olen käyttänyt..en enää. Raha puhuu..sain syntymäpäivälahjaksi lahjakortin erätukkuun ja ostin verkkokaupasta puvun tarjoushintaan..50€ . Toimii ja on hinta/laatu kohdillaan.
Kalvopuku alkaa jo 7 vuoden käytön jälkeen tihkua vettä läpi hartioista..ihka vähän. Minulle kelpaa...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Siskeli
25.10.2013 19:25

Jos tavaraa on tarkoitus käyttää pitkään ja useita kertoja, hinnan merkitys on pieni.
En osta mitään Erätukusta, vaikka liike lähellä onkin, joten laatua en voi kommentoida. Kohdallani kyse on ideologisesta valinnasta.

amatööri
25.10.2013 19:58

^^^

Ei tuo G-1000 kangas minusta mikään äänekäs ole.Muutamat housut ja yksi takki kyseistä kampetta käytössä enkä ikinä ole käsitellyt vahalla.Sadekamppeet erikseen.

Erätukun vaatteiden laadusta en osaa sanoa mitään..muutaman kerran sovittanut jotain kamppeita,ei sovi mun ruholle,aina kinnaa jostain tai hihat lyhyet ym.Leikkaukset mitä lie.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

wirsuwaari
30.10.2013 15:18

Ideologia ei anna minulle yhtään enemmän euroja eläkkeeseeni, mutta sopiva hinta/laatusuhde tuntuu mukavalta..eiköhän se ole niin että kun järki lakkaa, alkaa periaatteet ja siitä seuraa vain päänsärkyä Wink tosin täppiä on niin mikäs siinä..kauppaa ja parasta pöytään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

sallatuulia
30.10.2013 16:08

Siskeli kirjoitti:
Jos tavaraa on tarkoitus käyttää pitkään ja useita kertoja, hinnan merkitys on pieni.
En osta mitään Erätukusta, vaikka liike lähellä onkin, joten laatua en voi kommentoida. Kohdallani kyse on ideologisesta valinnasta.

Mun miehellä on Erätukun vaatteisiin varsin hmm...kielteinen kanta. Hän suosii noita ns. kalliimpia merkkejä ja käyttää pukuja sitten yli 10 vuottakin. Itse en myöskään suosi Erätukkua, vaan partiokauppaa kun jotain tarvitsen. Very Happy

Luulen, että Erätukun vaatteet eivät materiaaleiltaan ja ehkä toiminnallisuuksiltaan vastaa ns. kalliimpia merkkijä, mutta ajavat asiansa aivan hyvin. Ainakin, jos ei odota niiltä yhtä paljon.

Luulen, että osa kantaa on todellakin ideologista, mutta on tuossa laadussakin varmasti hipun verran eroa. Very Happy
 Sivun alkuun

tyy
30.10.2013 16:16
Vieras

Olen ostanut perätukusta, mutta pettynyt joka kerta. En osta enää, eikä se päätös ole ideologinen.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

varg62
30.10.2013 16:37

Näin se on.Ei halvalla hyvää saa paitsi armeijan ylijäämä kamoja ostaessa.Varusteleka ja army tuotteet kestää aina, jos ei halua sijoittaa tuhansia varusteisiin.
 Sivun alkuun

tyy
30.10.2013 16:57
Vieras

^Varustelekasta ostan edelleen. Mutta sielläkin myydään kaikenlöaista, joten tarkkana.

Ylijäämäkamat on yleensä sitä mitä pitääkin.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

rance
30.10.2013 19:58

Ensimmäiset tuotteet, joita Erätukku kauppasi olivat paljon laadukkaampia kuin nykyisin.
Meillä on vieläkin jotain niitä käytössä. Pari kalvotakkia ja housut.
Nyttemmin ostettujen laatu on ollut surkeata, kalvotakkien saumat repeilevät, tuuletus ei tunnu toimivan ja käsineet ovat joillekin toisille leveysasteille tarkoitetut.
Kengät tuntuvat jo sovitettaessa epäilyttäviltä, kenties pohjien materiaali saa ne tuntumaan "halvoilta", olisikohan uretaania valtaosa?
Ei silti, niitähän tuntuu jo löytyvän merkkituotteiltakin.

Kohta on varmaan viisainta teettää kunnon vaelluskengät suutarilla, voi ainakin valita materiaalit neuvottelun jälkeen.
 Sivun alkuun

Al Bundy
30.10.2013 20:53

Oman kokemuksen mukaan erätukun vaatteet sopivat ulkoiluun ja kevyeen liikuskeluun luonnossa, lintubongaukseen, passimetsästykseen jne.
Vaellukselle ja maastojuoksuun erätukun kamppeista ei mulle ole soveltunut oikeastaan mikään.

Lahjakortin sain sinne joskus ja totesin, että myyvät paljon myös eioota. Valikoimissa tuote on, mutta loppunut. Martinin puukko ja Garminin GPS ovat sieltä ostettuja edukkaaseen hintaan ja joku trekking paita töissä päällä päivittäin.
 Sivun alkuun

Pepi
30.10.2013 21:25

rance kirjoitti:
Kohta on varmaan viisainta teettää kunnon vaelluskengät suutarilla, voi ainakin valita materiaalit neuvottelun jälkeen.

Kerro, jos löydät suutarin, joka tekee kenkiä. Minulla on omat lestit, joilla teettäisin kävelykengät edellisten suutarintekemien seuraajiksi. Nämä menevät vielä jonkin aikaa, olleet päivittäisessä käytössä vasta parikymmentä vuotta.

Hamalainen
30.10.2013 21:37

sallatuulia kirjoitti:
Siskeli kirjoitti:

Mun miehellä on Erätukun vaatteisiin varsin hmm...kielteinen kanta. Hän suosii noita ns. kalliimpia merkkejä ja käyttää pukuja sitten yli 10 vuottakin. Itse en myöskään suosi Erätukkua, vaan partiokauppaa kun jotain tarvitsen. Very Happy

Luulen, että Erätukun vaatteet eivät materiaaleiltaan ja ehkä toiminnallisuuksiltaan vastaa ns. kalliimpia merkkijä, mutta ajavat asiansa aivan hyvin. Ainakin, jos ei odota niiltä yhtä paljon.

Luulen, että osa kantaa on todellakin ideologista, mutta on tuossa laadussakin varmasti hipun verran eroa. Very Happy

Eihän 10v erävaatteessa ole vasta kun sisäänajo. Jos hajoo alle 10v niin on ollut kelvoton jo hankkiessa.
 Sivun alkuun

Hamalainen
30.10.2013 22:01

rance kirjoitti:
Ensimmäiset tuotteet, joita Erätukku kauppasi olivat paljon laadukkaampia kuin nykyisin.
Meillä on vieläkin jotain niitä käytössä. Pari kalvotakkia ja housut.
Nyttemmin ostettujen laatu on ollut surkeata, kalvotakkien saumat repeilevät, tuuletus ei tunnu toimivan ja käsineet ovat joillekin toisille leveysasteille tarkoitetut.
Kengät tuntuvat jo sovitettaessa epäilyttäviltä, kenties pohjien materiaali saa ne tuntumaan "halvoilta", olisikohan uretaania valtaosa?
Ei silti, niitähän tuntuu jo löytyvän merkkituotteiltakin.

Kyllä täällä alussa lytättiin Erätukun vaatteet alimpaan kuumaan paikkaan. Minulla on ollut Erätukun peruspuku jo toistakymmentä vuotta eikä ole valittamista. Nort icen ulkoilupuku on tosi hyvä kovalla sateella, ei hiosta kävelylenkeillä.
 Sivun alkuun

rance
30.10.2013 22:29

Pepi kirjoitti:
Kerro, jos löydät suutarin, joka tekee kenkiä. Minulla on omat lestit, joilla teettäisin kävelykengät edellisten suutarintekemien seuraajiksi. Nämä menevät vielä jonkin aikaa, olleet päivittäisessä käytössä vasta parikymmentä vuotta.

Olen hukannut sp-osoitteesi, (edit: nyt löysin sen, mutta asia on jo tuossa alla Smile )

joten vastaan tässä:

Mitta-Kenkä (Mika Antila) tuossa Nirvankatu 31 ja muistelen että Pispalassakin on (tai ainakin oli) yksi suutari, joka teki kenkämestarin töitä. En nyt löydä netistä yhteystietoja, mutta koitan kaivella ne jostakin...

Nokian suunnalta en tiedä enää, tuntemani kenkämestari kuoli reilut vuosi sitten, eikä jatkajaa tullut verstaaseen Sad
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
DIY -vaatteet. Kankaat, kaavat & ... watcher Muut varusteet 53 05.01.2015 10:40 Katso viimeisin viesti
Tuntsan vaatteet Kajakkipummi Kesävaellusvarusteet 3 11.03.2014 9:11 Katso viimeisin viesti
M: Erätukun "Jahti Premium"... mkalima Ostetaan ja Myydään 0 16.08.2013 16:25 Katso viimeisin viesti
Haltin Sympatex-vaatteet SympaTexWiller Talvivaellusvarusteet 29 04.01.2013 22:34 Katso viimeisin viesti
Erätukun lehdessä rinkan pakkausohje Sokosti Suomujoki Kesävaellusvarusteet 42 31.08.2012 20:03 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 9 Yht. 21
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 19, 20, 21  Seuraava
Siirry: