Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Tilaaminen ulkomailta?
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
26.01.2014 20:04

Kyllä Jenkeisstä tilatteessa menee aina tulli yli 22€ raja nyt+AlVitkin.Siis jos jää tulliin.noin 80% minun paketeista tullut läpi ilman tulleja ja kaikki yli 200€ paketteja.Eivät siis katso kaikkia paketteja ikinä tullissa.
Onneksi tulliselvitys helppo tehdä netin kautta ja paketti jatkaa kotiin maksettua tullit ja muut.
Jos tuo vapaakauppasopimus tulee niin kaippa silloin tullit loppuu.

Viimeinen muokkaaja, varg62 pvm 26.01.2014 20:05, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

opmdevil
26.01.2014 20:04

Kullervo kirjoitti:
Pekka kirjoitti:
Amerikkalainen luotettava retkeilyalan kauppa:

http://www.rei.com

Olen tilannut sieltä erinäisiä tarvikkeita. ALVin joutuu maksamaan, mutta ei muuta.

Entä tulli?

Itse olen aikoinani ostellut paljon musiikkia jenkeistä, mutta uudet, kovasti nousseet postimaksut on vähentäneet intoa. Lisäksi pahimmassa tapauksessa paketti jää tulliin, jolloin alvin joutuu maksaman myös postimaksusta. Silloin tulee kalliiksi. Muistaakseni nuo tavaran tullausrajatkin laskivat viime vuoden alusta.
Retkeilyvälineistä ja niiden rajoista ei ole kokemusta eikä tietoa.

Alvittomia ollaan 22 euroon saakka, tullittomia 150 euroon. En nyt oikein voi sanoa että pahimmassa tapauksessa ne jää tulliin. Ne jää tulliin jos ehdot täyttyy eikä tavaran tuleminen tullista läpi tuurilla ole mahdollista. Ulkomailta tilatessa kandee ottaa selvää mitä tulleja ja alvia pitää maksaa ja laskea ne etukäteen niin ei tule ylläreitä. Mä olen huomannut että jos lisää kokonaiskustannuksiin sen 35 volttia, niin on hyvä arvio. Lisäksi kun pitää ottaa huomioon että tullit menee tavarakohtaisesti eli jos ostaa gore-texit, teltan ja retkikeittimen, niin kaikista todennäköisesti menee tullimaksut eri prosentin mukaan. Jos varman päälle tahtoo, voi kysyä tarkat tullausnumerot tullista ja samalla myös tullin määrän niin voi etukäteen laskea just tarkalleen mitä homma kustantaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Sokosti Suomujoki
26.01.2014 20:50

Vasta tuli kiinasta paketti. Olivat tullia varten lyöneet leiman että arvo 3 dollaria ja gift Laughing

Jenkit ei puljaa noin paljoa ainakaan. Mutta kaikki paketit tosiaan ei jää tulliin.

Jenkkilän pään lähetyskulut on absurdit, ovat hinnoitelleet itsensä pihalle.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

Pekka
26.01.2014 23:19

Kullervo kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

Olen tilannut sieltä erinäisiä tarvikkeita. ALVin joutuu maksamaan, mutta ei muuta.

Entä tulli?

Itse olen aikoinani ostellut paljon musiikkia jenkeistä, mutta uudet, kovasti nousseet postimaksut on vähentäneet intoa. Lisäksi pahimmassa tapauksessa paketti jää tulliin, jolloin alvin joutuu maksaman myös postimaksusta. Silloin tulee kalliiksi. Muistaakseni nuo tavaran tullausrajatkin laskivat viime vuoden alusta.

Tein tullauksen sähköisesti eikä siihen mitään tullia tullut. Vain 24 % alvi, ei muuta. Ostoksen kokonaishinta oli n. 120 euroa.

JBay
26.01.2014 23:21

Pekka kirjoitti:
Kullervo kirjoitti:
Pekka kirjoitti:

Entä tulli?

Tein tullauksen sähköisesti eikä siihen mitään tullia tullut. Vain 24 % alvi, ei muuta. Ostoksen kokonaishinta oli n. 120 euroa.

Kaikissa tuotteissa ei ole tullia. Jos menee tulli niin ALV:n joutuu maksamaan tuote+tulli ja postikulut yhdistelmästä.
 Sivun alkuun

Pekka
26.01.2014 23:24

Long Nose kirjoitti:
Kaikilla ei ole saksan kielitaitoa!

Hoituu kauppa ilman sitäkin. Minä ostin reilu vuosi sitten auton Berliinistä. Myyjä osasi kaksi sanaa englantia, minä yhden sanan saksaa. Menin kauppaan klo 10.00 ja lähdin kohti Hampuria klo 14.00. Auto rekisteröitynä ja vakuutettuna.

makro
27.01.2014 9:56

Pekka kirjoitti:

Kuten joku tuossa aiemmin jo totesi, on tulliraja nettitilauksissa 150€ (pienemmissä tilauksissa alv jos jos sen määrä ylittää 5€). Tässä kannattaa huomioida että toimituskulut lasketaan mukaan.

Tullinimekkeitä onkin sitten ihan riesaksi asti, niistä esimerkkejä löytyy tuolta: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/tullit_ja_verot/esimerkkeja/index.jsp

Tärkeimmät alla:

Tulli kantaa arvonlisäveroa sekä eräistä tuotteista tullia. Tietyistä tuotteista kannetaan myös valmisteveroja, esim. alkoholi ja tupakkatuotteet (näitä tuotteita ei saa ilmoittaa nettituontipalvelussa).
Arvonlisäveroa kannetaan, mikäli lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ilman postikuluja on yli 22 euroa. Mikäli lähetyksen tavaroiden arvo on yli 22 euroa, mutta 150 euroa tai alle, tavara on tulliton, mutta arvonlisävero kannetaan. Lähetyksen postimaksut sisällytetään kokonaisuudessaan maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen.
Tullia kannetaan, kun lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ilman postikuluja on yli 150 euroa. Tällöin postimaksut sisällytetään sekä tullausarvoon että maahantuonnin arvonlisäveron perusteeseen. Arvonlisäverossa on 5 euron minimikanto ja tullimaksussa 10 euron minimikanto.

Lisätietoja tullin sivuilta: http://www.tulli.fi/fi/yksityisille/netista_ostaminen/nettituonti/ukk/index.jsp
 Sivun alkuun

OS
27.01.2014 18:42

Onko tietoa, kuinka paljon nettikaupassa liikkuu piraattituotteita?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

varg62
27.01.2014 18:46

Kiinan kamoissa 90% noin.Muuten kyllä toimivat hyvin Laughing
 Sivun alkuun

opmdevil
27.01.2014 19:21

OS kirjoitti:
Onko tietoa, kuinka paljon nettikaupassa liikkuu piraattituotteita?

Länsimaisissa nettikaupoissa ei juuri lainkaan. Kiinasta ja intiasta voi sitten tulla ihan mitä vaan ja kannattaa varautua että se IPhone ei olekaan iphone. Ebay kamassa riippuu hyvin paljon mitä ostaa, retkeilytarvikkeet tuskin ovat piraattitehtailijoille niin kannattavaa bisnestä että kannattaisi mutta elektroniikassa ja muotijutuissa riski on suurempi.
 Sivun alkuun

varg62
27.01.2014 19:25

Ja kaikkihan tietää, että piraattituote jää aina tulliin jos ne huomaa.
 Sivun alkuun

opmdevil
27.01.2014 20:47

Tulleissa kannattaa myös ottaa huomioon teoston verirahat eli jos ulkomailta sattuu tilaamaan vaikka kavereille ja itselleen halpoja kiintolevyjä vaikka palvelin- tai varmuuskopiointi käyttöön (siis ihan oikeasti, jos vaikka harrastaa audiovisuaalista tuotantoa tai vaikka valokuvausta), niin voipi tulla yllätyksenä, että alvi, tulli ja hyvitysmaksu on sitten maksettava.

Olikohan se nyt niin että 2 terasesta ulkosesta levystä menee se jotan 20 euroa ja terasesta digitaalisesta tallentimesta taisi olla lähempänä 40 euroa.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Retkiruokien tilaaminen ulkomailta? Marjo Ruokaohjeet ja vinkit 14 17.05.2018 9:38 Katso viimeisin viesti
Suomesta ei saanut, ostin ulkomailta Canis Ulpus Muut varusteet 32 28.01.2015 21:43 Katso viimeisin viesti
Tilaus Ulkomailta MountEverest Kesävaellusvarusteet 13 26.04.2013 21:32 Katso viimeisin viesti
Monojen tilaus ulkomailta Jii.Pee Talvivaellusvarusteet 14 15.03.2011 11:11 Katso viimeisin viesti
Karttoja ulkomailta mrese Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 6 01.04.2010 20:01 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: