Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Hotelli käsivarren erämaahan
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sokosti Suomujoki
22.02.2014 11:06

Aina olen tuvalle mahtunut yöksi, paitsi Meekolla on joskus ruuhkaa, kun sinne mahtuu vain kuusi.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

TREKKING
22.02.2014 12:52

Vänkä kirjoitti:
Retkeilijämäärä vähentynyt käsivarressa

Artikkelissa haastatellun poromiehen mukaan retkeilijämäärä on vähentynyt käsivarressa.

Tälläkin foorumilla lienee käsivarren retkeilijöitä ainakin 1960-luvulta alkaen.
Kuinka on, onko retkeilijät vähentyneet?

Itse olen Saanalla käyntiä, bensa-asemaa, kahvioita ja kauppaa lukuun ottamatta ollut 60-luvulta lähtien ohiajaja, mutta Kilpisjärvi ainakin on kasvanut ja Haltin kävijämäärät on olleet jyrkkenevässä nousussa koko ajan.

tunturisusi
22.02.2014 14:15

Vänkä kirjoitti:
Retkeilijämäärä vähentynyt käsivarressa

Mahtaako poromiehen näppituntuma olla luotetteva mitari? Oishan tuosta virallisempaakin tilastoa, kämppien yöpymiset jne.

Pari kertaa olen käynyt tuolla viimeisen kymmenen vuoden aikana, joka kerta ollut iso vilske haltin "highwayllä".
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

NGC223
02.03.2014 14:24

Kas kun ei kysytty paikalliselta shamaanilta.

On varmasti paikallisella poromiehellä kauhean kattavat tilastot retkeilijöistä ja tietenkin menneiltä vuosilta, joihin voisi verrata.
 Sivun alkuun

Sokosti Suomujoki
02.03.2014 15:48

Tuohan voi tarkoittaa niitä jotka ovat ostaneet poromieheltä kelkkaretken, retkisaunan ja retkimajoituksen Pitsuksella. Eli maksavia retkeilijöitä.

Paljonko se saunominen Pitsuksella muuten maksaa?

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

seppo
02.03.2014 16:15

Kilpisjärven hotelli on auki vuosittain vain muutamana kuukautena: 15.3. - 5.5.2014 ja uudelleen 2.6. - 24.9.2014 - se kuvannee matkailijapotentiaalia.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

IrmaK
02.03.2014 16:58

^ Itse olen käsittänyt asian olevan pikemminkin niin, että halutaan rakentaa hotelli erämaahan norjalaisia kelkkailijoita varten. Ja tietysti suomalaisiakin, "jos ne penteleet vaan suostuis luopumaan suksistaan ja ahkioistaan ja alakaisivat ajamaan kelekkaa ku kaikki muutkin täällä päin", kunnanjohtaja Kärnän saunailtasanoja lainatakseni. Laughing
 Sivun alkuun

Reissu Pete
03.03.2014 13:42

Lainaus:
^ Itse olen käsittänyt asian olevan pikemminkin niin, että halutaan rakentaa hotelli erämaahan norjalaisia kelkkailijoita varten. Ja tietysti suomalaisiakin, "jos ne penteleet vaan suostuis luopumaan suksistaan ja ahkioistaan ja alakaisivat ajamaan kelekkaa ku kaikki muutkin täällä päin", kunnanjohtaja Kärnän saunailtasanoja lainatakseni. Laughing

Itse olen käsittänyt asian jokseensakin juuri noin. Ja siksi pitää vängätä vastaan loppuun asti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

luuppi
03.03.2014 15:37

Syntista on touhu siella Kasivarressa...sekasaunomista ja kaikkea Shocked Surprised Smile
 Sivun alkuun

Napakettu
03.03.2014 15:53

Sekasaunottu siellä on iät ajat. Kerrankin erään suuren pelastuspalveluharjoituksen aikaan harjoitusta johtanut nuori naispuolinen vs. nimismies pani minut oikein viranomaismääräyksellä pitelemään lyhtyä että naiset näki saunoa Meekolla.
 Sivun alkuun

Reissu Pete
03.03.2014 18:19

http://www.ompu.com/medo.cgi/20/http/yle.fi/uutiset/mies_antoi_luunapin_enontekion_kunnanjohtajalle_-_sai_sakot/7113574

120 eurolla tuota tyyppiä voi siis näpsiä koska vaan. Voi tulla ajankohtaiseksi jos hommat ei selkene. Twisted Evil
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Reissu Pete
03.03.2014 18:20

http://www.ompu.com/medo.cgi/20/http/yle.fi/uutiset/nakkalajarvi_vaikka_kunta_puhuu_eramaatukikohdasta_on_kyse_hotellista/7106548

Järkeäkin välillä tähän keskusteluun. Saamelaiskäräjäthän on kutsuttu tähän keskusteluun mukaan.
 Sivun alkuun

luuppi
03.03.2014 18:54

Hyvin kirjoitettu, harmi ettei paase ko. kaveria aanestamaan. Loppulausekin oli erityisen hyva.

Johdannosta: "Kunnanjohtaja Mikko Kärnä käytti tukikohdasta aluksi hotelli-termiä. Sittemmin hän puhui erämaamajatalosta ja nyt erämaatukikohdasta"
- hotelli
- fjallstuga (rajan toiselta puolelta)
- base camp... kannattaa kayda Oulangalla katsomassa. Erittain hyvalla maulla (ja konseptilla) toimiva Base Camp on silti hotelli.

Kirjoituksessa on selvat suositukset siita, mihin rakantamisia pitaisi suunnitella.
 Sivun alkuun

varsijousi
03.03.2014 22:39

En etsinyt, mutta onkohan täällä ketjua Rukan kultakaivoksen avaamisesta jaa/ei ???? Se on nimittäin melkoisen iso kysymys, myös "rahaturismin" eli nykymenon ja kunnan kannalta. JOKO/TAI, molemmat eivät menesty, ts eivät elä sovussa rinnakkain (vrt. Talvivaara). Ruka elää turismista ja hyvä niin, mutta kultakaivos näivettää sen.
 Sivun alkuun

Reissu Pete
03.03.2014 23:28

ja sitten on myös tämä
http://www.adressit.com/yllas_ilman_kaivoksia_-ei_kolarin_hannukaisen_kaivoshankkeelle
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Vetoomus Käsivarren pelastamiseksi Pekka Lappi 33 06.05.2020 22:26 Katso viimeisin viesti
Käsivarren kuulumisia TiMoKo Lappi 14 22.12.2018 22:25 Katso viimeisin viesti
Kysely Käsivarren alueen maankäytöstä amatööri Lappi 0 11.07.2018 6:08 Katso viimeisin viesti
Tie tulee Tarvantovaaran erämaahan jänkkäkoira Lappi 4 24.08.2017 13:14 Katso viimeisin viesti
Käsivarren erämaa-alue JLo_ven Lappi 49 20.11.2016 23:09 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 16 Yht. 19
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Siirry: