|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Aaro 11.11.2011 17:17
Itse vietin Madeiralla 50 vuotispäiviäni 10 vuotta sitten. Käytin Sunflower sarjan retkireittiopasta levadavelluksilla ja menin taksilla reitin alkuun ja sovin taksin kanssa muutaman tunnin kuluttua hakemisesta reitin toisesta päästä. Aikaa kultaa muistot, mutta taksimatkat ei ainakaan nyt muistu kovin kalliina. Taksit tunsivat hyvin levadavaellusten alku ja päätepisteet |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Digiootti 31.03.2012 9:26
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
leminen 14.05.2012 22:02
Me oltiin vaimokkeen kanssa Madeiralla Helmikuussa ja ehdoton kohokohta oli vuokrata maasturi ja lähteä ajelemaan vuoristoseuduille! Muuten hyvinkin perinteinen vanhuksien (anteeksi) lomakohde,rauhallista ja kaunista mutta ilman vuoristoja ei minulla tuolla ole mitään nähtävää kun baareihinkaan ei mieleni tee. Mutta suosittelen lämpimästi Madeiraa! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Eräpentti 12.09.2012 20:36Vieras
|
Osaako kukaan neuvoa, mitä Levadoja (jos mitään) voi kulkea pienen lapsen kanssa? Ongelma ei ole matkan pituus -- tätä reilun parinkymmenen kilon nassakkaa voi kantaa reppuselässäkin, teemme sitä itse asiassa hyvin paljon -- mutta minkäänlaista taiturointia jyrkänteillä ja rikkonaisilla osuuksilla ei voi edes harkita.
Mitä muita lapsiystävällisiä luontokohteita Madeiran pääsaarella on? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sepeteus 13.09.2012 9:21
Kaupunkilevadan (Piornais) Funcahalin puolen alkukilsat ainakin käy ja varmaan muillakin leveämmillä metsälevadoilla pärjää. Mutta merellehän (kelivaraus) lapsen kanssa kannattaa lähteä delfiinejä katsomaan tms. Myös Monten puistossa on eläimiä katsottavissa.
Kannattaa valita hotelli, jossa on hyvä uima-allas, on kyllä melkein kaikissa lapsiystävälliseksi modattu. Meressä uiminen on hienoa, jos lapsesi on vesipeto ja tuulet maltilliset. Porto Santossa on vallan hyvä ja matala hiekkaranta ja sinne koko päivän retki voisi olla yksi mahdollisuus. _________________ Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
omat polut 13.09.2012 12:51
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Rosmariini 22.10.2014 13:54
Olen pakkailemassa tavaroita Madeiran reissua varten. Suunnitelmissa on käyttää merkittävä osa kahden viikon lomasta patikointiin levadoilla, ei kuitenkaan niillä hurjimmilla.
En ole aiemmin Madeiralla käynyt, joten pohdinnassa on kenkäasia. Mitä te levadoilla kulkeneet suosittelette? Vaelluskengät vai riittääkö lenkkarit? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
omat polut 22.10.2014 18:51
Lenkkarit kätevimmät, vuosien mittaan useilla reissuilla kaikenlaisia reittejä tullut niillä koluttua. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Rosmariini 22.10.2014 19:29
Kiitos! Näin olin alun perin ajatellutkaan, mutta oppaita lukiessani ja kuvia katsellessani mieleen hiipi epäilys  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
matti-ukki 23.10.2014 9:40
Ottaisin kyllä myös vedenpitävät kengät mukaan. Etukäteen ei voi tietää, onko märkiä paikkoja reitillä. Ja usein Madeiralla sataa rankastikin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
omat polut 23.10.2014 12:15
Riippuu siitä aikooko kävellä sateessa, olen tehnyt valinnan etten pidä mitään sadevarusteita mukana ja valitsen reitit siten että sateen todennäköisyys pieni, eikä se jalkojen kostuminen niin kamalaa ole. Saaren korkealla keskiosalla sataa usein, samoin pohjoisrannikolla. Pikkumärässä lätäkköisessä maastossa pärjää lenkkareilla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kore 23.10.2014 13:04
Viikon ja viiden hyvin erilaisen reitin perusteella lenkkarit oli hyvät ja vaelluskengät olisivat olleet näillä päiväretkillä liioittelua. Kannattaa olla pitävät pohjat, jottei liukastu rotkoon  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kaarle Suurehko 09.11.2014 12:22
Jos on varma tekemisistään ja menee eräitä reittejä niin ehdottomasti vettä imemättömät eli hetikuivuvat kalvottomat kevyet kengät hyvällä pidolla ja kävelytuntumalla. Mahdolliset vaihtosukat. Parhaimmilla paikoilla paikoin maanvyörymien vioittamia levadanosia ja kunnostamattomia vinoja levadanreunoja kaiteettomissa äkkijyrkissä paikoissa, joten niillä paikoin joutuu sateen sattuessa hetkittäin kävelemään itse levadassa. Viikon vaellus teltan kanssa koko saari kiertäen mahdollinen ja antoisa. Kompass/Madeira selkeälukuisempi kuin madeira tour&trail. Wild Campingiin sopivia yöpaikkoja enemmän ylhäällä harjanteiden kulmissa ja tasangoilla kuten Paul Da Serrassa. Vihreä teltta välttämätön. Ei telttaa koskaan notkoon vaan aina mahdollinen vedenjuoksu ja muu alaspäin tuleva huomioiden. Kaasupurkkeja saa Funchalista, jollei lähde suoraan kentältä itse asiaan eli tallustelemaan ylöspäin. Valaisin mukaan ja normaali Suomen syksyvarustus. Vedentäydennykseen soveltuvia paikkoja vuorilla melko paljon. Kännykän kuuluvuus hyvä. Saaren keskiosa on turisteista ja muistakin ihmisistä tyhjä iltapäivästä aamupäivään. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|