Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Vongoivan kammin pelastusoperaatio.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
heluna74
03.09.2015 19:39

En taida uskaltaa vielä Hilmaa laittaa niin suurelle rasitukselle ison leikkauksen jälkeen, että lähtisimme Vongoivalle. Mieli kyllä tekisi! Varmaan siellä olisi käyttöä "keittiöhenkilökunnallekin" Very Happy.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
03.09.2015 20:04

Hieman kiinnostaisi tuo talkoohomma, taitaa vain olla niin ettei tonne Aittajärveltä kävele päivässä. Näillä näkymin olisi tarkoitus olla sunnuntaina Aittajärven parkissa ja su-ma yö jossain Sarviojan laaksossa. Hittovie, pitäisiköhän jättää kesämiesten läksiäiset väliin... ehtisi päivää aikaisemmin paikalle.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Micke
04.09.2015 16:11

Jos joku on menossa tuonne talkoisiin nelostien varrelta, niin multa saa kyydin Aittajärvelle pe-la yön yli ajaen (katso retkiseuraa osio). Aittajärveltä on kammille vajaa 35 kilsaa kävelyä. Takaisinkin pääsee kyydissä, mutta silloin joutuu vaeltamaan seuraavan viikon tiistaihin saakka.

Kai se pitää joskus osallistuakin, ainaisen narinan sijaan.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Korvapuoli
04.09.2015 17:15

Olet vissiin ilmoittautunut? Vain viittä nopeinta onni potkaisee!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Micke
04.09.2015 17:26

Ilmoittauduttu on ja lupasivat ottaa kuudentenakin mukaan.....jos nyt sattuu käymään niin että taalkoolaisia on tulossa "liikaa".

Korvapuoli
04.09.2015 17:53

Niin, voihan ylimääräiset toimia huutosakkina kannustamassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Suuret kiitokset
vaari saaresta
27.10.2015 15:55

Nyt on vaari saaresta iloinen. Olen ollut pois tältä palstalta liian kauan. Luulin sohaisseeni kusisaispesään kun kirjoitin Vongoivan kammin pelastamisesta. Jounille sen verran , että olen vain kotitarverakentaja enkä osaa suunnitella mitään, mutta ymmärrän kyllä milloin on tarvetta tehdä korjauksia. Luulen, että Jouni on ollut isolla panoksella mukana kammin korjauksessa. Kiitos siitä. Marisijoille voisi olla hyväksi joskus kokeilla miten siivet kantaa ko. projektien hoitamisessa.
MH:n rahapula lienee kroonista ja talkoita tarvitaan. Yritetään me retkeilijät olla tyytyväisiä, että meillä on luonto käytettävissä ja autetaan miestä mäessä ja pidetään kaikkien työtä arvossa.
Varauskammi on ihan hyvä niin siellä säilyy tietynlainen rauha, jota useat kirjoittajat tuntuivat peräänkuuluttavan.

Ursus
27.10.2015 17:45

Muistetaan myös se, että autiotupaverkos on alkuaankin syntynyt vapaaehtoisen työn varassa. Ei niitä vanhimpia mikään hallitus rakentanut, vaan niitö tarvitsevat karan kiertäjät poromiehistä ja metäsätäjistä/jkalastajista retkeilijöihin. Vanha Muorravaarakan ruoktu ja palanut Susipesä (nkyään paikalla Sudenpesä) ovat monelle näistä talkoovoimin ehtoisvoimin rakennetuista tutuimpia. Joillekin myös LavVu ja Sompio Hammastunturin erämaassa, joista viimeksimainittu olisi kiireellisen avun tarpeessa.

mettäantero
27.10.2015 18:57

^"Autiotupaperinne on alkanut 1700-luvun loppupuolella, jolloin kulkureittien varrelle alettiin rakentaa majoitustiloja kulkijoille. 1800-luvulla alkoivat viranomaiset rakentaa näitä tupia. Myöhemmin 1900-luvulla autiotupia alettiin rakentaa matkailukäyttöön. Autiotupia ja -kotia on rakennettu myös poronhoidon ja metsästyksen tarpeisiin." (Wikipedia)
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Ursus
27.10.2015 19:46

^Näinhän se tarkkaan ottaen on, mutta tarkoitinkin noita entisen tavan ja luvan mukaan avoimiksi tuviksi valtion maille rakennettuja. Kiitos täsmennyksestä.

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Suuret kiitokset
Sokosti Suomujoki
28.10.2015 15:10

vaari saaresta kirjoitti:

MH:n rahapula lienee kroonista ja talkoita tarvitaan.

Uutta tupaa appelsiineille.

http://www.luontoon.fi/uutisarkisto/-/asset_publisher/6OPbu9FTyaPz/content/saariselan-lahireitin-taukotupa-nousee-uk-kansallispuistoon;jsessionid=81FE8161FC60D12557EF75C862C901B4?redirect=%2Fetusivu

Kaikkiaan UK-puiston ja Saariselän lähialueen reitistöä parannetaan 600 000 eurolla. Hankkeen aikana on kestävöity suosituimpia reitinosia ja linjattu niitä uudelleen, jotta sama reitti toimii sekä kesä- että talvireittinä.

Mulle kyllä kelpasi luonto sellaisenaan kun kerran kävelin Saariselältä Kiilopäälle.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun

Korvapuoli
28.10.2015 15:46

Minua on hiukan huvittanut nämä päivätupien säännöt yöpymisten osalta. "Ei ole tarkoitettu yöpymiseen, mutta erityisestä syystä voi tarvittaessa yöpyä." Suunnilleen tuohon malliin niissä huoneentauluissa lukee. Näyttää olevan niin, että niitä käytetään yöpymiseen ihan niin kuin autiotupiakin. Ainut syy, jos ei niillä yövytä näyttää olevan, että on jo niin lähellä tietä, ettei enää viitsitä jäädä yöksi. Voisi poistaa koko "pykälän". Kaikki näkee, ettei ole tarkoitettu yöpymiseen siitä, että on vain penkit pöydän ympärillä.
 Sivun alkuun

Hamalainen
28.10.2015 16:21

Olen kerran yöpynyt yhdessä päivätuvassa hyvällä omallatunnolla. Laavujen väli oli liian pitkä minun voimilleni. Odottelin iltaa kaikessa rauhassa ja kun ketään ei tullut niin laitoin makuualustan lattialle ja nukuin mukavasti. En kokenut mitenkään rikkovani sääntöjä.
 Sivun alkuun

VaeltajaSepi
28.10.2015 20:41

Enpä minäkään huonoa omaatuntoa pode, kun vietin kuumeisen ja räntäsateisen yön Saariselän Rautulammella. Vuoroin lisäsin vaatetta täristen ja pistin puuta kaminaan, välillä taas kuorin hikisiä vaatteita ja makuupussia kun Burana teki työtään. Takana oli jo koville ottanut taival Kotakönkään laavulta. Ei puhettakaan, että olisi siinä kunnossa Kiilopäälle jaksanut. Telttaan olisi toki pitänyt mennä päivätuvalta, mutta eipä oikein houkuttanut...

Sepi
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Suuret kiitokset
varsijousi
28.10.2015 23:00

Sokosti Suomujoki kirjoitti:
vaari saaresta kirjoitti:

MH:n rahapula lienee kroonista ja talkoita tarvitaan.

Uutta tupaa appelsiineille.

http://www.luontoon.fi/uutisarkisto/-/asset_publisher/6OPbu9FTyaPz/content/saariselan-lahireitin-taukotupa-nousee-uk-kansallispuistoon;jsessionid=81FE8161FC60D12557EF75C862C901B4?redirect=%2Fetusivu

Kaikkiaan UK-puiston ja Saariselän lähialueen reitistöä parannetaan 600 000 eurolla. Hankkeen aikana on kestävöity suosituimpia reitinosia ja linjattu niitä uudelleen, jotta sama reitti toimii sekä kesä- että talvireittinä.

Mulle kyllä kelpasi luonto sellaisenaan kun kerran kävelin Saariselältä Kiilopäälle.

Mihin kohtaan kartalla tuo "appelsiinitupa" oikein tulee?
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Tahvolta Vongoivan kammille Aaro Lappi 5 12.03.2018 15:46 Katso viimeisin viesti
Uusi Vongoivan kammi johtamaa Lappi 25 17.07.2016 17:04 Katso viimeisin viesti
Sevettijärveltä ympyräreitti; Adolfin... Marjo Lappi 22 04.05.2016 20:58 Katso viimeisin viesti
Vaellusvideo Vongoivan varjoissa johtamaa Lappi 18 11.04.2016 22:10 Katso viimeisin viesti
Tunnistatko tämän kammin? George Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 15 17.02.2012 17:26 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 15 Yht. 19
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19  Seuraava
Siirry: