Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Vinkkejä Vaatetukseen
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
StefanG
05.01.2016 16:26

Noita italianpaitoja vertaisin merinovillaan mitä tulee siihen miltä tuntuvat ihoa vasten. Eli ihan pehmeitä ovat, minä en ole kokenut yhtään mitään pistelyä niiistä.

Itse asiassa tuntuvat ihoa vasten kuin puuvillainen paita. Ilman niskalapun tekstiä ei niitä edes luulisi villaisiksi paitsi silloin kun ovat hiestä kosteita, tulee vieno tuoksu kuten märästä villasta yleensä. Kostea puuvilla taas ei tuoksu millekään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
05.01.2016 16:39

Itsekin olen ostellut pari merinovillaista paitaa ja hyviähän ne ovat mutta hintavampia kuin perinteiset villaiset. Olen nyt pakkasilla pitänyt vanhoja villaisia pitkiä kalsareita ja ne ei ei hierrä ei kierrä jne. ja olivat itseni tuntien halavat kun aikanaan olen ne ostanut vaikka en siis hintaa muistakaan. Heikkouttani on tullut mieleen että maksammeko tuosta myyvästä merinovilla-sanasta liikaa niin kauan kuin markkinointikoijarit keksivät seuraavan vielä "paremman" villalaadun ja silloin vanha merinovilla ei kelpaa aikaansa seuraavalle valistuneelle ihmiselle? Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

varg62
05.01.2016 16:49

Merinovilla ja merinovilla ei ole sama asia. On olemassa useaa laatua kuten lampaan villoissa muutenkin riippuen rodusta ja mitä syönyt ja missä maassa kasvatettu. Laatu muuttuu aina sen mukaan.Minulla nyt kaikki vaellusalusvaatteet merinovillaisia ja kolmea laatua ja hinnassa huomaa laadun kun ei veny ja vanu ja kestää. Halvimmat mitä on nytkin on kestänyyt sen vuoden aktiivi käyttöä, kun pesee aina villalle tarkoitetuilla aineilla ja hoitoaineilla(ruskovillalta ostetut peruaineet) Halvimmat kestävät olen ostanut
http://www.stormberg.com/fi/miehet/alusvaatteet/villaalusasut.html#/page/1
kalleimmat XXL.fi
 Sivun alkuun

hannes
05.01.2016 17:09

StefanG kirjoitti:
Minulla on reilusti tavaraa vyötäröllä, navan kohdalla ~105cm ympärysmitta. L-kokoinen paita on vartalonmyötäinen minulle muttei ollenkan tunnu että puristaa, on vain kuin toinen iho. Paidan materiaali on melko joustavaa leveys- kuin pituussuunnassa.
Minä olen lyhyt, 169cm. Hihat menevät juuri ranteeseen asti minulle ja helma peittää pakarat. Pesussa paita kutistuu mutta olen niitä aina vetämällä venyttänyt kun ripustan kuivumaan pesun jälkeen

Kiitos tiedosta. Taidanpa kokeilla yhtä paitaa koska lähettävät kirjeessäkin.
Pituutta minullakaan ei ole kuin 3cm enemmän Very Happy , maha jää alle 100cm mutta aika leveät hartiat , mistä yleensä sitten kiikastaa.
Kokeiltava on , koska tuollainen villasekoite vaikuttaa hyvältä hintaansa nähden. Ovat vielä uusia!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

honkamukka
05.01.2016 20:19

^
Kommenttien innoittamana tilasin myös yhden kirjeellisen tuota italiaanojen tuotetta. Oma kahden puolen seitsemääkymmentä kiloa oleva varteni ei kovin suuria kokoja tarvitse. Tikkujalkojen ja 90 senttisen vyötärön yläpuolella on jonkin verran hartioihin saakka ylettyvää pullistumaa, muttei mitään bullia. Ajattelin sopivani tuohon M kokoon, mutta katsotaan nyt. Annan sen sitten eteenpäin, jos ahistaa.

Ullfrotteja olen aikanaan kulutellut hiuki useammankin vaatteen ja parin muunkin merkkisiä vastaavia. Pesutarpeet näillä on harvassa, vaikka olenkin ihon läpi vuotavaa kansanosaa.
 Sivun alkuun

tst
05.01.2016 20:24

^Mieli teki myös tilata mutta sinnittelin ja olen tilaamatta varsinkin kun olen näin uhonnut, pärjäilen jo olemassa olevilla. Meikälle on näemmä tosi vaikeata olla ostelematta mieluisia tuotteita ja varsinkin jos hinta on kohillaan. Pitäisi varmaan mennä mielenhallintakursseille.
 Sivun alkuun

luuppi
05.01.2016 20:39

Paasitko alle e5:n, jonka maksoin Intin villahousuista?
" ja olivat itseni tuntien halavat kun aikanaan olen ne ostanut vaikka en siis hintaa muistakaan"
 Sivun alkuun

tst
05.01.2016 20:42

^Sait varmaan halvemmalla mutta muistaakseni intin housut kutittivat ja olivat paljon paksummat, nämä eivät kutita yhtään. Smile
 Sivun alkuun

Mertzi
08.01.2016 23:41

Mainoksen uhrina ja suurena merinovillavaatteiden ystävänä minäkin tilasin tuollaisen italianpaidan. Onpas siinäkin harmillisen lyhyet hihat Sad Olen 171-senttinen nainen, ja sokkona tilaan usein miesten/unisex kokoa M, jotta pitkät raajani varmasti mahtuisivat kyytiin. Tässä hihat jäivät varmaan 15 cm lyhyiksi!! [edit: No, 15 cm on liioittelua, mutta etenkin kun se varmasti kutistuu hissukseen, sellaiset 10 cm saisi minun puolestani olla lisää pituutta.]

Muuten vaikutti kuitenkin loistokamppeelta, ja kun hinta oli noin mitätön, päätin ottaa sen käyttöön talvijuoksupaitana. Eka 10 km testattu ja hyvähän tuo muuten kyllä oli. Onneksi olin tämän foorumin innoittamana jo aiemmin tilannut samasta paikasta ranteenlämmittimet (sellaiset villatuubit), niin ranteetkin pysyivät lämpiminä...

Hankalaa olla orangutangi.

Viimeinen muokkaaja, Mertzi pvm 10.01.2016 17:04, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun

luuppi
09.01.2016 6:53

Kiitos tiedosta, Mertzi. Itselleni tuo on pelkkaa plussaa, koska niin monessa valikerroskuteessa on ylipitkat hihat (nk. vuorikiipeily leikkaus, joka on muuten vartalonmyotainen, mutta ranteista ja lantiolta ylipitka kaikenlaista ulottelua ja roikkumista silmallapitaen)
- verkkopaita, paalle tuo Italian-ihme, sitten vaikka NF Summit hengittava fleece. Paallykerros (puuvillaa, jollei ole kovin tuulista, jolloin puuvillan osuus tipahtaa 50%:iin)ja tottakai ainakin yksi hanskakerroksista viela pitkavartinen. Miinus 1 kerros ranteissa paastaa jopa rannekelloon kasiksi, eihan sita tosin koko aikaa tarvitse kurkkia
 Sivun alkuun

Mertzi
09.01.2016 23:59

luuppi kirjoitti:
Itselleni tuo on pelkkaa plussaa, koska niin monessa valikerroskuteessa on ylipitkat hihat

Olen aina itsekseni sadatellut liian lyhyitä hihoja tyyliin "eihän kenellekään ainakaan olisi haittaa siitä, että hihat olisivat vähän turhan pitkät", joten kiva tietää, että joku arvostaa lyhyempiä hihoja!
Etelä-eurooppalaiset taitavat kyllä oikeasti olla vartalonmalliltaan vähän tappijalkoja ja -käsiä, joten ei tuo sinänsä ihme ole. Norjalaisvaatteissa muuten hihaa ja lahjetta kyllä riittää!
 Sivun alkuun

StefanG
10.01.2016 0:15

Minä myös tykkään jos aluspaidan hihat ovat lyhyenpuoleiset.
 Sivun alkuun

honkamukka
11.01.2016 16:57

Kokeilussa on tuo postin tuoma saapasmaan solttujen paita. Koko M on kohtuullisen tyköistuva varteeni. Helman pituus sopiva, hiat eivät ainakaan pitkät, juuri ja juuri ranneniveleen ulottuvina. Neulos hiukan kutittaa ihoa ainakin ennen pesua. Kankaassa 51% villaa, 10% polyamidia ja loput puuvillaa. Käytössä varmaan kestävä, mutta miellyttävämmän oloisia kaapistani löytyy. Kyllä tämä tarpeissani paikkansa löytänee ja tuo hinta, se ei ole paha. Wink
 Sivun alkuun

hannes
11.01.2016 17:42

^Tuli myös tänään postilaatikkoon. Mahtuu päälle (L) - aavistuksen ihomyötäinen mutta käy hyvin alimmaksi.
Hihojen pituus riittää arkikäyttöön - ei kuitenkaan saisi olla milliäkään enää lyhempi.

Hyvältä vaikuttaa hintaansa nähden.
Jos kokeilun jälkeen osoittautuu hyväksi tilaan niitä useamman. Pesuun kun ei kerry paljon villaisia - tai puolivillaisiahan nuo ovat- varsinkaan vaaleita paitoja , niin saa kerralla sitten koneeseen useamman.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

tst
18.01.2016 13:41

Tokmannissa olisi nyt alessa bambuisia alusvaatteita. Paita 15€ (täytyy olla pelkkä paita vaikka kerrastona mainostavat) ja housut 10€. Onko moisista kokemusta tai kommentteja? Onko kokemusta silkkisistä alusvaatteista tai silkkisekoitteisista?
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Sevettijärvi-Pulmanki anna vinkkejä r... siltasi Lappi 12 17.07.2019 8:06 Katso viimeisin viesti
Muutamia vinkkejä miten parantaa kala... Pihkasilmä Kaarnakorva Kalastus 27 01.05.2018 8:42 Katso viimeisin viesti
Päiväretkiä/yön yli retkiä majoitukse... polarctis Lappi 5 18.02.2018 12:30 Katso viimeisin viesti
Lyhyitä vinkkejä kulutuksen vähentämi... Ursus Luonnonsuojelu 29 15.11.2017 9:53 Katso viimeisin viesti
Vinkkejä Lapin halki vaellukselle Kukko Lappi 17 14.05.2017 10:23 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 8 Yht. 19
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 17, 18, 19  Seuraava
Siirry: