Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Suosittele rinkkaa
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
08.10.2016 15:07

BlindSide kirjoitti:
Joskus tuli tuota katseltua, mutta painoa ei ole ilmoitettu. Mitähän mahtaa painaa tuollainen läpyskä?
380 grammaiseksi se on tullut joskus punnittua.

Luiro
02.11.2016 19:24

Onko kellään kokemusta Bergans Trysil 65 rinkasta ?
Entä yleensä Bergans rinkoista ? Ovatko laadukkaita ja hyviä ?
Nyt saisi aika edullisesti.

-Juha-
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

dailymail
02.11.2016 20:04

^ Jotain 65 litraista olen minäkin ollut hankkimassa jo kauan. Nuo sivutaskuttomat juustosuikeron näköiset rinkat vaan epäilyttävät. Eivät vaikuta kovin toimivilta, mutta noitahan ne ihmiset nykyään kantavat.

Miksi ei kannattaisi hankkia kunnon sivutaskumallia?

Luiro
02.11.2016 20:11

No nyt on käytössä yksi 75litrainen sivutaskullinen, joka painaa 3,5kg Crying or Very sad
Tämä Bergans olisi hieman pienempi, lyhyemmille reissuille ja ennen kaikkea painaa vain 1,2kg

Merkkinä Bergans mulle tuntematon Question
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
02.11.2016 20:37

Tuossa olisi 65 L pienella kasvunvaralla (ylipakkaus 15L) ja hyvilla jarjestelymahdollisuuksilla, ml. paaosastoon paasy seka ylhaalta etta edesta kasin:

http://www.berghaus.com/wilderness-65%2B15-rucksack/421581.html

Expedition Light'ia ei enaa nakojaan tehda (riisuttuna 1000g ja peruskokoonpanossa 50% enemman). Yo. 1870g ja tosin Berghaus, ei Bergans.
 Sivun alkuun

Pertti Kurki
02.11.2016 20:45

dailymail kirjoitti:
^ Jotain 65 litraista olen minäkin ollut hankkimassa jo kauan. Nuo sivutaskuttomat juustosuikeron näköiset rinkat vaan epäilyttävät. Eivät vaikuta kovin toimivilta, mutta noitahan ne ihmiset nykyään kantavat.

Jos sivutaskuttomassa on kompressioremmit sivulla, on mahdollista pakata pitkää tavaraa repun kylkeen. Kuten vapoja, ase, saha, teltta, makuualusta, crocsit, jne. Toisin kuin sivutaskullisessa, jossa saattaa olla kuja taskun alla kirvestä varten mutta em. varusteet ei onnistu. Taskulliseen läppätaskuun mahtuu "pikkusälää" aivan riittävästi. Ja ilmankin sitä sälä voi olla pääosastossa, joka parhaimmillaan on 1-osainen, koska sellainen on pakkaamisen suhteen joustavin. Lantiovyön pikkutaskut on hyödylliset ko. ratkaisussa. Siis sivutaskuista on mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä.

Vesseli
02.11.2016 21:55

Luiro kirjoitti:
Onko kellään kokemusta Bergans Trysil 65 rinkasta ?
Entä yleensä Bergans rinkoista ? Ovatko laadukkaita ja hyviä ?
Nyt saisi aika edullisesti.

-Juha-

Minulla on 95-litrainen Bergans Trollhetta. Samanlainen oli taannoin Retki-lehden testissä. Minun selässä erittäin hyvä kantaa, hyvät säädöt. Mutta nehän on hyvin henkilökohtaisia asioita. Kuitenkin ostovaiheessa kokeilin eri kokoisia Fjällräven Kajkoja eikä yksikään niistä ollut MINUN selkääni yhtä hyvä. Trollhetta on myös kevyempi, tosin sadesuoja puuttuu. Kestävyydestä ei voi sanoa vielä mitään. Joustavat kengurutaskut on minusta hyvät. Samoin vihreä väri miellyttää silmää.
 Sivun alkuun

dailymail
02.11.2016 22:54

Pertti Kurki kirjoitti:
dailymail kirjoitti:

Jos sivutaskuttomassa on kompressioremmit sivulla, on mahdollista pakata pitkää tavaraa repun kylkeen. Kuten vapoja, ase, saha, teltta, makuualusta, crocsit, jne. Toisin kuin sivutaskullisessa, jossa saattaa olla kuja taskun alla kirvestä varten mutta em. varusteet ei onnistu. Taskulliseen läppätaskuun mahtuu "pikkusälää" aivan riittävästi. Ja ilmankin sitä sälä voi olla pääosastossa, joka parhaimmillaan on 1-osainen, koska sellainen on pakkaamisen suhteen joustavin. Lantiovyön pikkutaskut on hyödylliset ko. ratkaisussa. Siis sivutaskuista on mielestäni enemmän haittaa kuin hyötyä.
Totta tuokin. Toisaalta sivutaskut voisi korvata molle-tyyppisillä taskuilla, joiden paikkaa voi vaihtaa tarpeen mukaan tai jättää taskut kokonaan pois.

gubbe
26.12.2016 11:43

Kumpaa ospreyn aetheria suosittelette 179cm pituiselle, M vai L?
 Sivun alkuun

mattipappa
26.12.2016 12:10

Itselläni on mallia M. Koska olen lyhyt, valinta oli helppo. Jostain muistelen lukeneeni/ kuulleeni, että L- koko on sopiva vasta tosipitkälle selälle, joten ehkäpä 179- senttisellekin M on sopiva.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

gubbe
26.12.2016 12:58

mattipappa kirjoitti:
Itselläni on mallia M. Koska olen lyhyt, valinta oli helppo. Jostain muistelen lukeneeni/ kuulleeni, että L- koko on sopiva vasta tosipitkälle selälle, joten ehkäpä 179- senttisellekin M on sopiva.

http://www.partioaitta.fi/media/sizeguides/kokotaulukko-osprey-miehet.jpg tuon mukaan M tai L. Toivotaan että passaa, tilasin nimittäin L-kokoisen Confused
 Sivun alkuun

Korpijaakko
26.12.2016 21:08

gubbe kirjoitti:
Kumpaa ospreyn aetheria suosittelette 179cm pituiselle, M vai L?

Mieluummin M. Itse olen 186cm ja M oli sopiva. Hankin ensin L:n, mutta vaihdoin samantien: Lyhimmällekin säädettynä oli minulle pituuden puolesta ihan rajoilla. M oli sopiva. Tämä oli 2008 tai sitä luokkaa, joten jotain voi olla muuttunutkin...

gubbe
01.01.2017 11:20

Jep jep, niinpä se tuo L-koko olikin liian pitkä omalle selälle, olisi pitänyt malttaa odottaa päivä..
 Sivun alkuun

form
01.01.2017 12:47

Ei ihmisen oma pituus kerro repun valinnassa tai vaatteiden ostossa oleellisinta, ellei ole oikeasti ihan äärikokoinen yksilö. Mittasuhteet vaikuttavat. Ihmisillä voi olla saman mittaiset jalat tai selkä, oli pituutta kropalla sit 170 tai 185 senttiä ja kropan välityksien takia fiksuinta on sovittaa kamppeita.
 Sivun alkuun

gubbe
01.01.2017 13:13

form kirjoitti:
Ei ihmisen oma pituus kerro repun valinnassa tai vaatteiden ostossa oleellisinta, ellei ole oikeasti ihan äärikokoinen yksilö. Mittasuhteet vaikuttavat. Ihmisillä voi olla saman mittaiset jalat tai selkä, oli pituutta kropalla sit 170 tai 185 senttiä ja kropan välityksien takia fiksuinta on sovittaa kamppeita.

Ospreyn oman mittataulukon mukaan valitsin tuon L-koon.. Välineiden kokeileminen taas ei ole täällä susirajan takana yhtä helppoa kuin kehä kolmosen sisäpuolella Rolling Eyes
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
myydään keittimiä optimus ja lyhtyjä ... optimushiker Ostetaan ja Myydään 0 18.06.2017 19:40 Katso viimeisin viesti
Suosittele kalvollisia kuorihousuja n... Kullervo Kesävaellusvarusteet 20 24.07.2015 0:23 Katso viimeisin viesti
Lahjoitetaan pari Savotan rinkkaa... admin Ostetaan ja Myydään 1 17.05.2013 18:24 Katso viimeisin viesti
MYYN 3 RINKKAA KOOT 22L + 65 L +HALTI... aira61 Ostetaan ja Myydään 1 20.07.2012 16:31 Katso viimeisin viesti
Suositelkaa 2h telttaa ja rinkkaa Ravendark Kesävaellusvarusteet 23 13.04.2012 22:12 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 21 Yht. 23
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Seuraava
Siirry: