Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muu Suomi lähiretkeilyä parhaimmillaan.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akpoika
05.12.2015 21:42

mattipappa kirjoitti:
akpoika kirjoitti:
Tuli käytyä heittämässä lähiretki Teiskon perämetsissä. Synkkä ja myrskyinen joulukuun yö.

Ihan hienon retken olette tehneet, on myönnettävä.

Kun näin otsikon Teiskon PERÄmetsissä, mulla heräsi uteliaisuus. Mutta ethän sinä ihan perällä käynytkään, siellä missä meikäläinen on syntynyt ja lapsuutensa asunut. Siis vielä paljon kauempana Keskustorilta Wink Smile

Kiitos heluna ja mattipappa Very Happy

Kaukaloinen taitaa olla sellainen, että paljon sitä kauemmas tiestä ei tuolla pääse. Tai riippuu ehkä mikä lasketaan tieksi, mutta eipä tuonne teiden äänet juuri kantaudu. Oli ehdottomasti mukava paikka ja reissu hyvässä seurassa. Minulla Teiskon ja lähiseudun tutkiminen muutenkin on vasta alkusuoralla, kun olen muualta muuttanut. Mutta eipä siinä. Hiljaa hyvä tulee ja täytyypä käydä peremmälle sitten ensi kerralla Wink

Blogi: akpojan retkiblogi
G+ -profiili: Aki Ihanajärvi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

TiMoKo
06.12.2015 9:10

Kaksi viikkoa aikaisemmin oma kotani oli pystyssä reilu kilometri lounaaseen tuosta teidän yöpaikasta ja vieläkin lähempänä leiripaikkaanne treenattiin koiria pilkkopimeässä lauantai iltana vaikka kello oli jo melkein 22:00
Silloin oli mukavana lisähaasteena perjantain ja lauantain aikana satanut n. 30cm märkä lumi.

Kodassani tosin yöpyi pari henkilöä vain tarinan mukaan, joka kerrottiin kadonneiden etsintään tulleille koirakoille sunnuntaina.
"Kadonneet" löytyi ja saimme hyvää harjoitusta. Hyvänä vinkkinä tuolle kelille voisi sanoa, että oli helpompi olla suunnistajana kuin koiranohjaajana. Koiranohjaajan niskaan varisi puista lumet ja suunnistaja pääsi tässä asiassa paljon vähemmällä

Ihan mukavaa maastoa myös tällaiseen etsintäharjoitteluun, varsinkin kun tilaamatta tuli tuo 30cm lumisade lisähaasteeksi.

Alueella on myös Kortejärven leiripaikka Siellä oli upeat puitteet hirsiseinien suojaamana, leivinuunin lämmittämänä suunnitella ja jälkipuida harjoituksia.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kullervo
16.01.2016 17:43

Yön yli Nokian Saariston metsässä ja samalla hyvä uutinen: Nuijalammen poltetun laavun tilalle on noussut komea uusi laavu, turvekattokin on näköjään siihen suunnitteilla rakenteista päätellen. Polttopuut olivat kuivia, kirves ja saha löytyivät. Kelpasi siinä tuoreen hirren tuoksussa unten maille vaipua.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

akpoika
06.01.2017 12:36

Kävin viime yön nukkumassa Tremanskärrin liepeillä kallioisen kukkulan päällä taivasalla. Tallentui mittariini kylmimmät lukemat mitä minulla koskaan aiemmin, kun olen lämmittämättömässä majoitteessa ulkona nukkunut, -26,1 astetta Smile Nyt ei siis majoitetta ollut laisinkaan.

Pitempi juttu samasta aiheesta tästä linkistä.

Blogi: akpojan retkiblogi
G+ -profiili: Aki Ihanajärvi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

mattipappa
06.01.2017 12:54

Olet lämminverinen kaveri! Kiitos kertomuksestasi!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Louestaja
06.01.2017 12:55

Itse treenasin viime yönä telttailua. Aamulla oli sisällä -20 ja ulkona -27. Smile
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Lähiretkeilyä pahimmillaan Kairatar Muu Suomi 11 13.08.2015 22:36 Katso viimeisin viesti
Autiotupa kulttuuria parhaimmillaan :) Sipe Hölynpöly... 5 18.04.2009 23:03 Katso viimeisin viesti
Lähiretkeilyä? Nachos man Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 43 03.04.2008 14:45 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 14 Yht. 14
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Siirry: