Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Vedenkestävät käsineet +kelille
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Vedenkestävät käsineet +kelille
Aaro
07.07.2017 22:00

Pitkäaikaisilla kesäsateilla olen aina onnistunut kastelemaan käsineeni ja ennen pitkää kädet sitten alkavat palella. Onko joku keksinyt kevyen vedenpitävän käsineen, joka soveltuisi + keleille. Nollan tuntumassa voisi varmaan ajatelle ohutta villatumppua tms lisälämmikettä sisään. Tässä aletaan hiljalleen varautua siihen 3 vrk:n räntäsateeseen ja tuuleen seuraavalla kesäreissulla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Timoa
07.07.2017 22:12

Extrimities ja haglöfs valmistaa (tai valmisti) gore packliterukkasia. Kevyet ja pitää vettä täysin. Pakkauskokokin noin tupakkiaskin verran. Toimii myös kylmemmässä kelissä tai vaikka melonnassa kun saa hyvän otteen rukkasten ollessa hyvin simppeli rakenteeltaan. Saman tapaiset teetätin astucasilla, mutta pidemmällä varrella ja kevyempänä.

Lasten kurahanskat olisi aika kova juttu, mutta hankala löytää aikuisten koossa kunnes duuniin hommattiin sellaisia jokunen kymmentä kiloa Smile
Perus kurarukkanen ilman mitään vahvikkeita, kiristyksiä yms.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Micke
08.07.2017 0:39

Kuten Timoa kirjoitti, Haglöfs ja Extremities tarjoaa jotain tällä saralla. Haglöfsin tuote on kyllä aika paljon kevyempi. Mulla on noi Extremitiesin versiot ja en viitsi kyllä hommata kevyempiä, kun nuokin on luokkaa pierun kuoret ja ei tulisi edes mieleen käyttää niitä hiihtäessä. Syksyllä noi on kyllä hyvät +2 asteessa räntäsateessa.
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Mr_C
08.07.2017 2:36

Itsellä on Haglöfsin Paclite versiot ja ne sopii oikein hyvin hankittuun käyttöön. Eli kesän - syyskuun vesisateisiin. Pysyy kädet kuivana ja lämpiminä kovassakin sateessa ja esim kameran käyttö sujuu kohtuullisesti. Ohuen Paclite-kalvon takia ei kannata halonhakkuuta tms tehdä noilla rukkasilla.

Harkitsin myös Extremitiesin rukkasia, mutta pidin enemmän Haglöfsin versiosta, juuri tuon ohuuden ja laitteiden käytettävyyden takia. Muutoin myös Extremitiesin rukkaset on oikein hyvät mielestäni.
Hiihtämiseen tai kovaan käyttöön hankintaa miettiessä eikä vieläkään ole aikomustakaan kumpaakaan käyttää, siihen on toiset käsineet / rukkaset.

Aiemmin oli Precip-kalvolliset sormikkaat, joiden ongelma oli teippausten puuttuminen saumoista ja siten vesi meni läpi. Nyt pysyy kädet kuivana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

diver
08.07.2017 7:58

supernovasta brittiarmeijan kalvorukkaset.
itsellä löytyy nuo sekä haglöfsit.enklantilaiset
painaa pikkasen enemmän mutta ei ainakaan
minulle merkitystä.toimii myös talvella aluskäsineiden
kanssa.
 Sivun alkuun

KaukoAntero
08.07.2017 9:13

Minulla on (muistaakseni) Haglöfsit. Ensimmäisessä kunnon sateessa tuli vesi läpi alle 2den tunnin. Olisiko käyttö sauvojen kanssa liian kovaa kalvolle?

Kauko
 Sivun alkuun

Aaro
08.07.2017 10:04

KaukoAntero kirjoitti:
Minulla on (muistaakseni) Haglöfsit. Ensimmäisessä kunnon sateessa tuli vesi läpi alle 2den tunnin. Olisiko käyttö sauvojen kanssa liian kovaa kalvolle?

Kauko
Sauvoja minäkin käytän eli aivan ohuin ei ehkä kestä.
 Sivun alkuun

luuppi
09.07.2017 8:17

Aaro kirjoitti:
KaukoAntero kirjoitti:

Kauko
Sauvoja minäkin käytän eli aivan ohuin ei ehkä kestä.

Minulla on extremities, joissa paalypuoli on Windstopperia ja alempi puoliko jotain "grippy" umpiainetta. Kestavat hyvin hiihtoa ja +10 peittoavat lampiman kelin hiihtohanskat (jotka kuitenkin on ajateltu nollaan ja siita alaspain) mennen tullen.

Tieda kuinka vesitiivis Windstopper lopulta on (takista ei ole tullut vesi lapi), mutta hanskojen ylapuoleenhan ei kohdistu pintapainetta (sauvojen remelit poikkeuksena), joka kuitenkin kalvojen tapauksessa yleensa on se, joka ajaa veden lapi. Ei veden maara sinansa.
 Sivun alkuun

Resupekka
09.07.2017 9:22

Moottoripyöräliikkeistä kannattaa katsella. Löytyy sekä ohuita rukkasia ynnä suht kevyitä "sormellisia" gorekäsineitä.
 Sivun alkuun

Setämies
09.07.2017 10:53

Mulla joskus pari vuotta sitten motonetistä ostamani guide merkiset työsormikkaat. Nahkainen kämmenpuoli ja kankainen ulkosyrjä, sormikkaissa joku halpis vedenpitävä kalvo ja edelleen pitää vettä (juuri testasin upotus testillä kylpärissä) ja hengittää, vaikka on käsitelty kuumia kattiloita ja halottu puita. Kannattaa pitää silimät auki myös muualla kuin överikalliissa partioaitassa, välillä tekee löytöjä!
 Sivun alkuun

Aaro
09.07.2017 21:03

Setämies kirjoitti:
Mulla joskus pari vuotta sitten motonetistä ostamani guide merkiset työsormikkaat. Nahkainen kämmenpuoli ja kankainen ulkosyrjä, sormikkaissa joku halpis vedenpitävä kalvo ja edelleen pitää vettä (juuri testasin upotus testillä kylpärissä) ja hengittää, vaikka on käsitelty kuumia kattiloita ja halottu puita. Kannattaa pitää silimät auki myös muualla kuin överikalliissa partioaitassa, välillä tekee löytöjä!
Kiitos, vaikuttaa kustannustehokkaalta ratkaisulta.
 Sivun alkuun

Venla
09.07.2017 22:22

Halppisversio sadekelin käsineiksi on tavalliset kumihanskat, joita käytetään kotona pihahommissa ym. Maksavat pari euroa ja pakkautuvat pieneen tilaan. Kannattaa ostaa vähän reilumpaa kokoa, niin ohuet neulesormikkaat mahtuu alle.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

amatööri
09.07.2017 23:06

Resupekka kirjoitti:
Moottoripyöräliikkeistä kannattaa katsella. Löytyy sekä ohuita rukkasia ynnä suht kevyitä "sormellisia" gorekäsineitä.

Viime kesänä reissulle ostin Motonetistä Richa merkkiset gore-hanskat.Ei juurikaan "panssaria",vartta sopivasti ja pystyy virveliäkin käsitellä.Hintaa kyllä oli vajaa satku mutta pärjää kauan jos ei kadota.Mukava oli Haltin takana kuljeskella viiden asteen sadekelillä ja "miedossa" pohjoistuulessa Laughing .

JLo_ven
10.07.2017 8:56

SealSkinz yksi vielä mainitsemisen arvoinen (sormikas)vaihtoehto. Minulla kevät- ja syysaikaan käytössä Dragon Eye -malli, jotka olen kalvosta huolimatta todennut yllättävän mukaviksi käteen. Pitävät vettä ja tuulta hyvin, kuten lupaavat. Keväästä asti olleet ajossa, joten vielä on turhan aikaista lähteä ottamaan kovin kestävyyteen kantaa.
 Sivun alkuun

varsijousi
10.07.2017 13:52

Minulla on Extremitiesin Gorerukkaset (kuorirakenne). Niihin pistän märällä ja/tai kylmällä villalapaset sisään...Ova kestäneet jo yli 10 vuotta ehjänä. Käyttö on tosin vähäistä, vain sade- ja rajoitetusti lumikelillä (lähinnä räntäsateessa tai luolan tms -kaivuussa).
Jos nuo joskus alkavat vuotamaan, niin hankin toiset ihan samanlaiset Smile
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Käsineet retkille/vaellukseen sakusammakko Kesävaellusvarusteet 18 10.04.2011 21:43 Katso viimeisin viesti
Itsetehdyt vedenkestävät kartat rance Suunnistaminen vaelluksilla.. 10 23.05.2009 19:00 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: