Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Mikä Rinkka
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
04.09.2011 23:22

jatta kirjoitti:
onko kokemusta Retki-merkin rinkoista? Katselin tuossa yks päivä pikaisesti työreissulla moista rinkkaa ja tuntui materiaali aika hepposelle, Kevythän se kyllä oli, mutta onkohan kestävää? Litramääriä en muista.

Olisiko ollut syksyllä 2008 eräs turkulainen vaeltaja parsi upouuden Retki-rinkkansa revennyttä kantoviilekettä takaisin paikoilleen. Retki-merkillä on joitain hinta-laatu-suhteeltaan hyviä tuotteita, mutta jostain syystä vierastan noita reppuja ja rinkkoja aika vahvasti. Toisaalta, jos sopii omaan selkään ja selvittää kestävyyden painavilla kuormilla kodin lähellä, niin mikäpä siinä? Niin, ja korjauskamat mukaan maastoon.

tyy
04.09.2011 23:44
Vieras

Korpijaakko kirjoitti:
jatta kirjoitti:
onko kokemusta Retki-merkin rinkoista? Katselin tuossa yks päivä pikaisesti työreissulla moista rinkkaa ja tuntui materiaali aika hepposelle, Kevythän se kyllä oli, mutta onkohan kestävää? Litramääriä en muista.

Olisiko ollut syksyllä 2008 eräs turkulainen vaeltaja parsi upouuden Retki-rinkkansa revennyttä kantoviilekettä takaisin paikoilleen. Retki-merkillä on joitain hinta-laatu-suhteeltaan hyviä tuotteita, mutta jostain syystä vierastan noita reppuja ja rinkkoja aika vahvasti. Toisaalta, jos sopii omaan selkään ja selvittää kestävyyden painavilla kuormilla kodin lähellä, niin mikäpä siinä? Niin, ja korjauskamat mukaan maastoon.

Oisko ollut viime viikolla, kun parsin erään tunnetun merkkirinkan lantiovyön solkiviilekkeitä paikoilleen. Rolling Eyes

Että korjaustarvikkeet mukaan muittenkin kuin Retki-rinkkojen kanssa.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
09.07.2017 8:29

Ison rinkan tarvitsijalle saattaa Haglofs'in 110 L (taskutkin termarikokoa) lahtea edullisesti:
http://www.tradera.com/item/344582/285422286/helt-ny-haglofs-lex-110-vandrings-ryggsack

Ruotsalaisilla on huumorintajua:"är den här ryggsäcken förvånansvärt lätt, tack vare det omsorgsfullt valda materialet och de välplacerade detaljerna.

Weight: APPROX 3.60 KG (110 L) (WEIGHT EXCL RAIN COVER)"
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Capella
09.07.2017 11:24

https://www.xxl.fi/haglofs-combi-tuolireppu/p/1064538_2_style

Onko kellään tuosta Haglöfs Combi tuolirepusta kokemusta? Minulla oli Storm merkkinen tuolijakkara aikoinaan kalareppuna. Silloin piti makuupussi sitoa repun ulkopuolelle, johon ompelin remmit.

Mietin vain, että sopisikohan tuohon Combiin esim. untuvapussi, puhallettava alusta, 1-hengen teltta ja parin kolmen päivän sapuskat vaihtovaatteineen? Minimaaliset kalastusvälineet omassa kalakassissa.

Tuo jakkara on vain osoittautunut retkikalastuksessa loistavaksi, kun on seurannut vaikkapa kalojen tuikkimista ja sopivaa hetkeä heittämiselle.

hapan korppu
11.07.2017 12:24

Capella kirjoitti:

Onko kellään tuosta Haglöfs Combi tuolirepusta kokemusta?...

Mietin vain, että sopisikohan tuohon Combiin esim. untuvapussi, puhallettava alusta, 1-hengen teltta ja parin kolmen päivän sapuskat vaihtovaatteineen? Minimaaliset kalastusvälineet omassa kalakassissa..

Ei ole tuosta kyseisestä Haglöfsin tuotteesta kokemusta (joten sikäli vähän turha viesti..) mutta halusin käyttää tämän mahdollisuuden "mainostaakseni" tuolireppua. Se on mitä oivallisin kantolaite viikonlopun metsäreissuille. Mukavuudenhaluisena en mihinkään muuhun vaihtaisi, kun on se vaan niin mukava istua tuolilla eikä kannon nokassa tai muhkuraisella kivenkärjen nokassa. Kyllä se näköjään muillekin kelpaa, sillä noustessani muihin askarteluihin tuolille löytyy heti käyttäjä Very Happy

Minulla ainakin tuo 40-litrainen riittää mainiosti, mutta metsäreissuilla (siksi em. viittaus) majoitteena onkin laavu/loue, joka ei paljoa tilaa vie. Samoin keitinsysteemi on todella pieni koska pääasiassa tulee tulisteltua. Hyvin tuonne roinaa mahtuu sisään ja mistään ei ole tarvinnut tinkiä, ei edes tietyistä mukavuustuotteista... tai aineista.

Tältä pohjalta uskoisin, että riittää myös sinun tarpeisiin, mutta itse osaat toki parhaiten arvioida muiden mukana kuljettamiesi tavaroiden koon. Minä en tuollaisilla lyhyillä reissuilla paljon varavaatetusta kanna mukanani. Untuvainen taukotakki (tai liivi kesäaikaan), vaihtokalsarit ja sukat, siinäpä (melkein) se.

Niin melontareissuille tuo lähtee aina mukaan myös, vaikka kajakkiin mahtuu kyllä muutenkin tavaraa riittävästi. Faija käyttää tuota (mun reppua) myös kalastus- ja metsästysreissuillaan ja aina on kelvannut lainaan, joten ilmeisen hyväksi havaittu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hummelo
12.07.2017 11:25

Capella kirjoitti:

Onko kellään tuosta Haglöfs Combi tuolirepusta kokemusta? Minulla oli Storm merkkinen tuolijakkara aikoinaan kalareppuna. Silloin piti makuupussi sitoa repun ulkopuolelle, johon ompelin remmit.

Mietin vain, että sopisikohan tuohon Combiin esim. untuvapussi, puhallettava alusta, 1-hengen teltta ja parin kolmen päivän sapuskat vaihtovaatteineen? Minimaaliset kalastusvälineet omassa kalakassissa.

Tuo jakkara on vain osoittautunut retkikalastuksessa loistavaksi, kun on seurannut vaikkapa kalojen tuikkimista ja sopivaa hetkeä heittämiselle.

Combi on ollut pari vuotta käytössä ja myisin sen edullisesti. En ole onnistunut tekemään alaosan säätöjä selälleni sopiviksi, vaan reppu painaa ikävästi. Narusäätöisen hihnan pitäisi estää tuolinjalkaputkien osumista selän alaosaan. Paksummissa talvikamppeissa tämä ei ole ongelma. Muutoin reppu on ihan ok.

Hummelo
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Naisten rinkka
TREKKING
17.07.2017 12:24

Päivän hesarista pisti silmään Deuterin rinkkamainos: Miesten rinkka 65+10 ja naisten rinkka 55+10 litraa. Jotenkin jäi ajatus jauhamaan että mikä on se kymmenen litran materiaalimäärä, joka sieltä naisten rinkasta jää pois, mutta miehen rinkassa se on oltava?

Naiset, "se hänelle nyt kertokaa kun itse en mä voi", ja miehetkin saattavat sen tietää?

StefanG
17.07.2017 13:28

Eiköhän asia ole niin yksinkertainen kuin että oletetaan naisen olevan fyysisesti pienempi kuin mies ja täten vaativan pienemmän kokoisen rinkan.
 Sivun alkuun

haahuilija
18.07.2017 20:16

^ ja ^^ Ihan selvästi miesten idea. Epäreilua, sanoisin! Samankokoisilla teltoilla ja keittimillä naisetkin retkeilee, kahvipakettikin on sen 500g ja ottaa saman tilan rinkasta. Ja jos ne vaatteet nyt hieman pienemmät onkin, niin eikös naisten kuuluisi korvata se määrällä..? Laughing
 Sivun alkuun

luuppi
18.07.2017 22:45

"vaativan" pienemmän kokoisen rinkan.

Voihan sen noinkin sanoa, jos keskipituuksissa on 10 cm eroa. Mutta pienemman rinkan ostamisen sijasta ostaa naisten mallia - ja usein sitten samalla pienempi? Mainostavat tukirangan muotoilua, istuu paremmin levealle lantiolle. Olen yrittanyt tutkailla, eipa sita juuri ulkoisesta muodosta huomaa, mutta piilossahan se tukiranka itse on.
 Sivun alkuun

kuu-ukkeli
20.07.2017 20:05

Olen ajatellut keventää hiukan sekä rinkkaa että sen sisältöä. Rinkasta itsestään voisi saada vähennettyä painoa jopa yli 2 kg.

Onko kokemusta tai mielipiteitä seuraavista rinkoista?

Exped Lightning 60 (+ Flash Pack Pocket),
Exped Thunder 70 tai
Backpack Light 70L (MyTrail Co)

Lightningin luvataan sietävän jopa 24 kg kuormia, mutta tavoitteeni olisi pysyä alle 15 kg:ssa.
 Sivun alkuun

Mertzi
22.07.2017 21:52

luuppi kirjoitti:
Mutta pienemman rinkan ostamisen sijasta ostaa naisten mallia - ja usein sitten samalla pienempi? Mainostavat tukirangan muotoilua, istuu paremmin levealle lantiolle. Olen yrittanyt tutkailla, eipa sita juuri ulkoisesta muodosta huomaa, mutta piilossahan se tukiranka itse on.

Onneksi meidän naisten on ehkä helpompi, henkisen kynnyksen puolesta, shoppailla miesten malleja kuin päinvastoin. Olen itse iät ja ajat erityisesti juuri retkeilykamppeissa sekä monissa kengissä kokeillut aina surutta sekä naisten että miesten malleja ja valinnut sitten mielestäni parhaan.

Rinkoissa en osaa sanoa muuta kuin että kun joitakin vuosia sitten olin ostamassa pienehköä, n. 50-litraista rinkkaa, kokeilin samassa litrakoossa Ospreyn malleista sekä naisten että miesten versiota, olivatkos ne nyt sitten Aura ja Atmos, ja jostakin syystä minulle se Atmos istui kaupassa kokeiltaessa paremmin ja sen sitten ostinkin. Olen 171 cm eli en ihan pikkuinen mutta kaiketi "keskivertomiestä" pienempi, mutta hartiani ovat suht leveät, joten ehkä se siinä vaikutti.

Ihan hyvä, että valinnanvaraa on, ja onneksi niistä W/M-notaatioista ei aina tarvitse hirveästi välittää.
 Sivun alkuun

kasperi
23.07.2017 12:41

kuu-ukkeli kirjoitti:
Olen ajatellut keventää hiukan sekä rinkkaa että sen sisältöä. Rinkasta itsestään voisi saada vähennettyä painoa jopa yli 2 kg.

Onko kokemusta tai mielipiteitä seuraavista rinkoista?

Exped Lightning 60 (+ Flash Pack Pocket),
Exped Thunder 70 tai
Backpack Light 70L (MyTrail Co)

Lightningin luvataan sietävän jopa 24 kg kuormia, mutta tavoitteeni olisi pysyä alle 15 kg:ssa.

Mulla on tuo Lightning ilman flash pocketia ja mielestäni se on hyvä rinkka. Kiinnitysremmit siinä on sen verran ohkaiset, että ne saattaa vetää kierteelle välillä, mutta kyllä sen kanssa elää.
 Sivun alkuun

kuu-ukkeli
23.07.2017 18:59

kasperi kirjoitti:

Mulla on tuo Lightning ilman flash pocketia ja mielestäni se on hyvä rinkka. Kiinnitysremmit siinä on sen verran ohkaiset, että ne saattaa vetää kierteelle välillä, mutta kyllä sen kanssa elää.

Kiitos kommentista kasperi. Kiinnitysremmien kanssa varmaankin pärjää. Lightning vaikuttaa lupaavimmalta.

Hiljaista on ollut. Ilmeisesti useimmat ovat parhaillaan rinkkaa kantamassa.

Laitetaanpa ehdolle vielä yksi, ehkä täällä Suomessa vähän harvisempi rinkka, eli mitä mieltä ollaan seuraavasta:

Granite Gear Crown 2 (60 l) ?
 Sivun alkuun

Capella
23.07.2017 20:01

Mertzi kirjoitti:
luuppi kirjoitti:
Mutta pienemman rinkan ostamisen sijasta ostaa naisten mallia - ja usein sitten samalla pienempi? Mainostavat tukirangan muotoilua, istuu paremmin levealle lantiolle. Olen yrittanyt tutkailla, eipa sita juuri ulkoisesta muodosta huomaa, mutta piilossahan se tukiranka itse on.

Onneksi meidän naisten on ehkä helpompi, henkisen kynnyksen puolesta, shoppailla miesten malleja kuin päinvastoin. Olen itse iät ja ajat erityisesti juuri retkeilykamppeissa sekä monissa kengissä kokeillut aina surutta sekä naisten että miesten malleja ja valinnut sitten mielestäni parhaan.

Rinkoissa en osaa sanoa muuta kuin että kun joitakin vuosia sitten olin ostamassa pienehköä, n. 50-litraista rinkkaa, kokeilin samassa litrakoossa Ospreyn malleista sekä naisten että miesten versiota, olivatkos ne nyt sitten Aura ja Atmos, ja jostakin syystä minulle se Atmos istui kaupassa kokeiltaessa paremmin ja sen sitten ostinkin. Olen 171 cm eli en ihan pikkuinen mutta kaiketi "keskivertomiestä" pienempi, mutta hartiani ovat suht leveät, joten ehkä se siinä vaikutti.

Ihan hyvä, että valinnanvaraa on, ja onneksi niistä W/M-notaatioista ei aina tarvitse hirveästi välittää.
Minä olen sinua vähän pidempi mies, mutta hoikka ja kapea hartioista, joten nämä "miesten" rinkat ovat monesti minulle täysin mahdottomia, koska ne luistaa hartioilta. Esim. 906:sta en voi yksinkertaisesti käyttää. Fjällravenin Abisko oli minulle paras, tosin siinä on miesten mallissakin kapea silhuetti ja kantolaite. Se taas ei varmasti sovellu hyvin jollekin 2 metriselle.

Ostin juuri Osprey Manta AG 28:n työmatkapyöräilyyn ja muuhun retkeilyyn, se näkyi olevan miesten ja naisten reppu ainakin Partioaitan mukaan.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Mikä kämppä malva Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 2 11.05.2020 10:20 Katso viimeisin viesti
Myyty: Helsport Spitsbergen 110L anat... hummelo Ostetaan ja Myydään 0 29.02.2020 19:47 Katso viimeisin viesti
Mikä tämä on? Pekka Tietokilpailut ja kuva-arvoittelut 7 29.12.2019 1:32 Katso viimeisin viesti
Pulkka-rinkka villes Kesävaellusvarusteet 35 03.11.2019 14:42 Katso viimeisin viesti
***MYYTY***M: rinkka, Fjällräven Kajk... J_u_k_k_a Ostetaan ja Myydään 0 24.10.2019 8:21 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 7 Yht. 13
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 11, 12, 13  Seuraava
Siirry: