Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Kaari poikki
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

 
Kaaren sijainti
Ulkoteltassa, kaari katkennut pystytyksessä tai purettaessa
15%
 15%  [ 10 ]
Ulkoteltassa, useita kaaria katkennut pystytyksessä tai purettaessa
1%
 1%  [ 1 ]
Ulkoteltassa, katkennut tuulen tai lumen voimasta
9%
 9%  [ 6 ]
Sisäteltassa, kaari katkennut pystytyksessä
0%
 0%  [ 0 ]
Sisäteltassa, useita kaaria katkennut pystytyksessä tai purettaessa
0%
 0%  [ 0 ]
Sisäteltassa, katkennut tuulen tai lumen voimasta
0%
 0%  [ 0 ]
Ulkoteltassa, Katkennut on mutta ei edellä mainituista syistä
3%
 3%  [ 2 ]
Sisäteltassa, Katkennut on mutta ei edellä mainituista syistä
6%
 6%  [ 4 ]
Katkeamisilta on vältytty
65%
 65%  [ 43 ]
Ääniä yhteensä : 66
      Sivun alkuun  

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
TiMoKo
01.08.2012 20:10


Viestejä: 3068
Ilmeisesti Haltin alfa III alkaa olla alumiini kaarien puolesta loppusuoralla. Kymmenen vuotta olen niitä nyt taivutellut.
Yksi kaari katkesi ehkäpä pari vuotta sitten, viime talvena pystytyksen yhteydessä katkesi yksi kaari ja vajaa kaksi viikkoa sitten katkesi taas yksi kaari, tällä kertaa purkamisen yhteydessä.
Tosin kun yksi varaosa on aina mukana ja kun taas hankkii sen varaosan, niin elämä jatkuu...
_________________
Maailman suurinta viisautta on jälkiviisaus, valitettavasti sitä ei voi käyttää etukäteen.
"vaikkapa hulluna pidettäisiin"
https://timokokairankiertaja.blogspot.com/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
01.08.2012 21:21


Viestejä: 6935
Pitäisi saada äänestää paria kohtaa, mutta valitsin pystytyksen/purun kun se osui omiin käsiini.

Kaikki seuraavat katkeamiset tapahtuneet Hilleberg Keron 3 GT -teltoista. Ne on ilmeisesti niin paskaa laatua, ettei kestä käyttöä. Wink
- Yksi kaari katkennut purkaessa kiireessä ja pimeässä n. -28C pakkasessa. Kaari oli ilmeisesti jäätynyt kaaritunneliin kiinni (teltan lämmitys) ja käytin kiireessä turhan paljon voimaa.
- Kaksi kaarta (samasta teltasta) katkennut myrskyssä Sarekissa, pakkasella ei osuutta asiaan. Joitain kuvia tapahtuneesta täällä.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
feeniks
02.08.2012 8:29


Viestejä: 604
Olen tästä asiasta jo aikaisemmin maininnut: eivät alumiinikaaret ole kovin kestäviä, jos niihin kohdistuu liian suuri taipuminen johonkin määrättyyn kohtaan. Vasta sitten, kun kaari taipuu tasaisesti ja on naruilla tuettu, kestää se rasitusta. (Mutta kaari väsyy vääjäämättä ajan myötä, jolloin se tulee tod. joskus katkeamaan; varsinkin jos sellainen telttarakenne, että kaareen tulee tiukka taitto; ja pakkanen tietysti lisää katkeamisriskiä, sillä alumiini haurastuu kylmetessään.)

Hillen telttojen kiristyssysteemi on mielestäni hyvä, sillä se vähentää kaaren katkeamisriskiä kaaritunneliin kaarta työntäessään. (Mutta jos haluaa varmistaa reissunsa, suosittelisin ostamaan telttaan uudet kaaret aina aika ajoin; aivan kuten lentokoneitten rasituksen alla olevat alumiinirakenteet uusitaan määrättyjen lentotuntien välein, koska väsyminen ei ole silmin nähtävissä. Pystytyskerrat sekä olosuhteet sanelevat, milloin uusia.)

Hankalinta on pystytys kovassa tuulessa yksin, koska silloin helposti tulee pidettyä kädellä kiinni jostain kaaren kohdasta sen ollessaan kaaritunnelissa (ilman että narut vielä tukevat) ja tuuli pääsee vetämään kankaista. Itse harjoittelen paljon uuden teltan pystytyssä tuulessa, jotta opin laittamaan narut kiinni maahan siten, että heti teltan noustessaan pystyyn tukevat ne jo jonkin verran kaarta pahimmasta kohtaa.

(Mutta en usko näinkään välttyvän kaarteitten katkeamisilta jatkossakaan; joskus vain käy hassusti, sille ei voi mitään: mutta näihin tilanteisiin voi etukäteen varautua, jotta voi ottaa ne "asiaan kuuluvana". Wink )
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Hamalainen
02.08.2012 9:03


Viestejä: 3403
Perin harvinaista näyttää olevan teltan kaaren katkeaminen. Osa näistä katkeamisista taitaa selittyä sillä että joukossamme on näitä raakarokeja joilla mikään ei kestä Very Happy tietenkin joskus olosuhteet voivat olla niin kovat että mikään ei kestä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kelo
02.08.2012 9:46


Viestejä: 811
Lasikuitukaaret on kahdesti katkenneet. Ne vain hajosivat ilman kummempaa näkyvää syytä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kropsu
11.12.2012 21:35


Viestejä: 39
Halti XPD III n. 10 v. Keskimmäinen alukaari (se kaikkein pisin) katkesi ensimmäisenä iltana pystytettäessä.
1 viikon reissu, ei korjaussarjaa mukana =(
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
NorP
31.08.2018 9:51


Viestejä: 138
Vanhaa ketjua lainatakseni.

Mistä olette hankkineet uudet kaaret/paikkaussarjan?

Omasta Hannastani napsahti kaari poikki. Tai siis, kaaren päästä irtosi pala.. Nyt tarvitsisi uuden kaaren tai paikkaussarjan..
Kaari on 366cm pitkä, 8,5mm tai 9mm, yhden pätkän pituus 45,5cm.

Mahtaakohan jommastakummasta näistä olla hyötyä?
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/easy-camp-8,5-mm-telttakeppisarja
https://www.karkkainen.com/verkkokauppa/msr-telttakepin-korjaussarja

[img]https://photos.google.com/photo/AF1QipNiTqNRraF1kFhMyuYTelKrVK9vKwH04CMlcgQ[/img]
_________________
Kunhan Kuljeksin
http://norpinjutut.blogspot.fi/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
31.08.2018 10:32


Viestejä: 5300
Alilta noita löytyy pilvin pimein. 3,6 metrisiä näkyy aikakin olevan, olisko nuo holkkien päistä mitattuna sitten 3,65 m? Kysymällä selviää ja tuoltahan jopa vastataan. https://goo.gl/LYX8d5
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: kaari
jääleinikki
31.08.2018 11:55


Viestejä: 221
Shelby tekee mittojen mukaan ja varaosia on tarjolla runsaasti heillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
retkuilija
31.08.2018 12:03


Viestejä: 82
Vanhempaan telttaan joka jäi leiriteltaksi ja muuhun kevyempään käyttöön hommasin DIY kaarisarjan Aliexpressin kautta ja lyhentelin sitten sopivaksi.
https://www.aliexpress.com/item/8-5mm-4-05m-High-strength-Aluminum-Tent-Pole-3-4-People-Tent-Accessories/32683670195.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.4bdd4c4dn02mLI
Putki ei ollut kauhean sitkeän oloista ja halkesi helposti putken päästä mutta toistaiseksi on mennyt kakkosteltassa.

Korjausholkkia pidän aina matkassa ja yhden kerran sitä on oikeasti tarvittu. Tunturikäyttössä olevaan telttaan joka joutuu eri luokan rasitukselle haetaan sitten tarvittaessa uusi kaari Shelbyltä.
_________________
"...matkalla jossain päin Suomea..."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
cobbo
31.08.2018 12:58


Viestejä: 194
Kuinkahan suurta osaa kaaren katkeamisessa näyttelee pikku nirhamat tai kolhut kaaren kyljessä? Helposti tuollaisia tulee kaarta auki tai kiinni taitellessa kun kaari kopsahtaa kiveen tai muuhun kovaan. Alumiiniahan ei kauhean helposti saa lommolle, mutta pintaan tulee helposti pikkuruinen kolhu tai naarmu.

Olen miettinyt samaa vaellussauvojen kanssa, kun alin kolmannes niistä alkaa olla melko iskua ottaneen näköinen, mutta niihin kuitenkin pitäisi uskaltaa luottaa esim. rakassa kävellessä.
_________________
Kävelyä, kuvia ja muuta -
https://exposedpaths.exposure.co/
https://www.instagram.com/xposedpaths/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
31.08.2018 17:19


Viestejä: 2757
Jack Wolfskinin 1990 -luvun puolivälissä hankitusta tunnelista katkesi viime kesän ukkosmyräkässä kaari.
_________________
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Suomen halki ja poikki pyörällä 2010 jaristokraatti Pyöräily 0 18.01.2009 13:46 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: