Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Puukko
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Masamu
11.10.2018 11:30

Poron sarvesta ei näe päällepäin kuinka sasuista se on. Paino kertoo jo paljon. Sarvi kannattaa sahata poikki noin 15 cm ensimmäisen hangan yläpuolelta niin asia selviää ja jää aihio puolisarvitupeksi ehjäksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

zag
11.10.2018 13:41

Tällainen tuppi saa nyt tähän pikkupuukkoon kelvata. Taottu terä ja mahdolliset koristelut kunhan saan käsiini hieman paremmat materiaalit.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hartsuherra
11.10.2018 18:36

On hieno puukko ja tuppi. Todella siistiä työtä. Mittasuhteet ovat linjassa eli minun silmään näyttää hyvältä. Tuosta on hyvä jatkaa harrastusta. Tuppeen olisit voinut vaihtoehtoisesti tehdä kannikkeen myös nahkahihnasta punomalla ja tehdä siihen solmun joka sijoitetaan poronsarven ohuesta osasta valmistetun pienen helmen sisään. Muistaakseni se on tyypillisempi aidossa unna niibaksessa.

Hyvää poronsarvea on hankala hankkia ja hinta on usein turhan suuri. Erämaasta itse poimittu sarvi on tietenkin paras ja arvokkain, sillä siihen liittyy muistoja kyseiseltä vaellusreissulta ... tavallaan matkamuisto.
 Sivun alkuun

zag
11.10.2018 21:35

Kiitos! Olikin tuo nahkatyö ennakkopelkoihini nähden helppoa, mutta palkitsevaa. Mukavin onnistumisen tunne tuli, kun puukko tuppeen painettaessa mukavasti loksahtaa paikoilleen.
Tuon nykyisen kannattimen olen matkinut ostoniibaksessani olevasta puukkoseppä Veikko Hakkaraisen mallista, jota olen yrittänyt opetella aiemmin esim. kuksieni lenkeissä. Vaikeuskerrointa tuntuu olevan siinäkin minulle riittämiin; meni, pahus, tämänkin toisen puolen kierre väärään suuntaan. Ei muuta kuin uusiksi Mad.
 Sivun alkuun

zag
29.10.2018 21:53

Puukkoprojektin lomassa vaihtoehtoisnäpertelynä Sàmi duodji -tyyliin, toki yksinkertaistettuna, pussukka Kunzille ja crusader -pakille.
 Sivun alkuun

OS
30.10.2018 9:30

zag kirjoitti:
Puukkoprojektin lomassa vaihtoehtoisnäpertelynä Sàmi duodji -tyyliin, toki yksinkertaistettuna, pussukka Kunzille ja crusader -pakille.

Nätti pussukka.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

zag
30.10.2018 9:56

Kiitos! Opettavainen projekti tämäkin. Tullut joskus ihmeteltyä tämäntyyppisten käsitöiden hintoja. Enpä ihmettele enää, kun kantapään kautta oppi huomaamaan käsityön vaatiman ajan. Harrastelijalta meni pelkästään tuon yläreunan runsaaseen 40 cm:n koristeompeleeseen yli kaksi tuntia, puhumattakaan muista saumoista.
Hyödyllistä kierrättämistäkin: löytyi käyttöä vanhan sohvan nahkoille Cool.
 Sivun alkuun

zag
19.11.2018 12:04

Pikkupuukko ja kahluuhousujen vyöhön sovitettu tuppi. Puukon "sormikahva" mitoitettu ja muotoiltu kolmelle sormelle. Kuikka -terän pituus n. 5 cm. Tarkoitettu kalojen pistämiseen ja vaikkapa kuivalihan veistelyyn, mistä käyttötarkoituksesta puukkoprojektini lähtikin.
Ps. vuolaissa virroissa kahlaavalle perhokalastajalle kahluuhousujen päällä pidettävä vyö on ”pakollinen” turvavaruste.
 Sivun alkuun

Luiro
20.11.2018 8:03

Voi vitsi!
Onpa nätti, ja sen lisäksi varmaan vielä toimiva.
Kyllä kokemus opettaa !!
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
M: Bahcon Laplander-retkisaha ja -puukko Kairatar Ostetaan ja Myydään 18 02.08.2015 18:33 Katso viimeisin viesti
M: Marttiini Jätkänvuolu puukko Capella Ostetaan ja Myydään 0 01.06.2015 5:10 Katso viimeisin viesti
M: Roselli Mummunhammas puukko Capella Ostetaan ja Myydään 1 01.06.2015 4:53 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Puukko, Suomalainen käsintehty... Arctic_Lynx Ostetaan ja Myydään 2 15.02.2014 14:47 Katso viimeisin viesti
MYYTY: puukko Fjällkniven S1 Arctic_Lynx Ostetaan ja Myydään 0 09.02.2014 21:48 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 10 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Siirry: