Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Missä melottu 2019
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
14.08.2019 20:42

^Noustiin kanssa Repojoki ja siitä Huuvajärvien kautta Ivalojoen päähaaraan, keväällä heti jäiden lähdettyä maksitulvassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

OS
16.08.2019 18:13

AskoR kirjoitti:
TiMoKo kirjoitti:
Perjantaina työpäivän jälkeen auton keula kohti pohjoista,lauantaina Inarijärven Kotalahdesta liikkeelle, suuntana Suolis-, Kyynel- ja Surnuvuonot. 4 miehen ryhmänä ollaan liikkeellä ja viikko on tarkoitus olla vesillä melomassa.
Vesisadetta olisi toiveissa niin saataisiin metsäpalovaroitus pois

Kävimme Timon ja kahden muun kanssa reissun Inarin pohjoisissa osissa Vätsärin alueella. Kirjoitin blogiin jutun ja kuvasin vähän fiilistelyvideotakin. Täältä se löytyy:

https://tervastulia.blogspot.com/2019/08/inarijarvi-ja-vatsarin-eramaa-kajakista.html

Jopas sattui harmaat kelit teille. Dronekuvat tuovat mukavasti uutta ulottuvuutta Inarin maisemiin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Heikki
16.08.2019 23:04

Tulin juuri seuran kuutamomelonnalta. Kuuta emme nähneet , mutta muuten oli hienon näköistä kun noin neljäkymmentä melojaa oli liikkeellä ja kaikilla otsalamput palamassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

AskoR
18.08.2019 9:23

OS kirjoitti:

Jopas sattui harmaat kelit teille. Dronekuvat tuovat mukavasti uutta ulottuvuutta Inarin maisemiin.

Oikeastaan ensimmäistä ja toisiksi viimeistä päivää lukuunottamatta oli harmaata ja sateista. Se ei haitannut kuin valo- ja videokuvausta. Minulla oli meloessa päällä merinokerraston paita ja sen päällä melonta-anorakki ja -housut. Piti pois tuulen ja sateen. Leirissä puin ylle untuvatakin. Jos jotain hyvää harmaasta kelistä niin eipähän nahka palanut. 😜

TiMoKo
18.08.2019 20:01

Oikeastaan sateet kiersi meitä reissun aikana aika hyvin. Muutamana päivänä käytin vähän aikaa sadetakkia, muuten ei. Harmaata kyllä oli, minä kuvailin pastellivärejä kun Asko kalasteli Smile

Ohessa linkki minun blogiini reissusta:TiMoKo blogiteksti Inarijärven melontareissusta
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Janne Pyykkö
29.08.2019 22:31

^Olen tutustunut Inarin retkeenne, Timo ja Asko. Kiitos tarinoista. Varmasti paremmin toimivat nuo AdvancedElementsit Inarijärvellä kuin minun (hidas) kumikanootti. En silti vaihda. Smile

Sitten uusi oma retkitarina. Meloin kumikanootilla Suomen vilkkaimman laivaväylän yli Isosaareen viime viikonloppuna. Helsingin Länsisataman väylä siis. Siitä menee 170-250 -metrisiä laivoja melko tiuhaan. Juttu tässä.

OS
31.08.2019 19:35

Kahden päivän (yhden yön) retki Inarijärvelle. Samalla tämä oli 50. melontaretkeni Inarijärvelle. Pitempäänkin oli tarkoitus olla, mutta sääennusteen povaamat kovat tuulet ajoivat kesäisen lämpimältä järveltä pois. Onneksi näin, sillä omille melontataidoille nuo kahden seuraavan päivän tuulet olivat liian kovia. Näin vanhemmiten kovissa tuulissa ja isossa aallokossa melominen ei enää kiinnosta, onneksi nuo kaksi päivää olivat kuitenkin helppoja melottavia.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

mettäantero
01.09.2019 9:41

^
Upea kuva. Mistähän päin Inaria tuollainen murikka löytyy? Onko tuo samantyyppinen kivi kuin Myössäjärven ns. Karhunpesäkivi ?
 Sivun alkuun

TiMoKo
01.09.2019 15:50

Janne Pyykkö kirjoitti:
^Olen tutustunut Inarin retkeenne, Timo ja Asko. Kiitos tarinoista. Varmasti paremmin toimivat nuo AdvancedElementsit Inarijärvellä kuin minun (hidas) kumikanootti. En silti vaihda. Smile

Luulen että tässä ollaan vähän saman teeman ympärillä kun olen käynyt keskusteluja erilaisista ahkioista talvivaelluksilla. Olen vaelluksillani valokuvannut varmaan yli 30 erilaista ahkiota, todella monta kertaa olen kuullut sanottavan että juuri tämä malli on ehdottomasti kaikista paras.

Itse olen ollut todella tyytyväinen Advencedin kajakkiin, esim näille Inarijärven (tai vastaavan ison järven) viikon melontareissuilla nostan kaksi mielestäni hyvää ominaisuutta.
1. Varusteiden pakkaus siihen on helppo tehdä ja varusteet on aina hyvin käsillä leiriytyessä.
2. Kajakin vakaus esim uistelussa sekä kovassa tuulessa ja isossa aallokossa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

OS
01.09.2019 21:22

mettäantero kirjoitti:
^
Upea kuva. Mistähän päin Inaria tuollainen murikka löytyy? Onko tuo samantyyppinen kivi kuin Myössäjärven ns. Karhunpesäkivi ?

Kiitos. Inarilla näitä isoja murikoita on siellä täällä, kuvan kivi löytyy Mahlattinuoran Kivisalmen rannalta. Tämä kivi on ihan perinteinen umpinainen lohkare, eikä Karhunpesäkiven kaltainen tafoni. Yhden tafonin olen Inarilta löytänyt.
Linkin takaa löytyy lisää kuvia ja tarinaa tuosta mielenkiintoisesta Mahlattinuoran historiakohteesta.
http://www.satunnainenretkuilija.fi/2014/09/inarin-reissu-osa-vii-mahlatin-vankileiri/
 Sivun alkuun

Janne Pyykkö
02.09.2019 8:42

TiMoKo kirjoitti:
Luulen että tässä ollaan vähän saman teeman ympärillä kun olen käynyt keskusteluja erilaisista ahkioista talvivaelluksilla. Olen vaelluksillani valokuvannut varmaan yli 30 erilaista ahkiota, todella monta kertaa olen kuullut sanottavan että juuri tämä malli on ehdottomasti kaikista paras.

Hyvä vertaus. Parhaus tai "riittävä kelpoisuus" riippuu käyttötarkoituksesta, jossa ajatellaan jotakin tiettyä retkeä tai yleisesti jonkin kaltaisia retkiä, joita halutaan tehdä. Advancedit ovat hyviä juuri Inarilla. Olen jo lähettänyt Askon retkilinkin eteenpäin ihmiselle, joka oli kiinnostunut mitä Advancedeilla voi tehdä, koska hänelle Inarijärven retki olisi huikea laajennus hänen toistaiseksi tekemiin kajakkiretkiin.

mettäantero
02.09.2019 8:59

^^
Kiitos OS tiedosta ja linkistä. Hämäsi tuo kuvasi varjo kyselemään, että oliko tuokin peräti tafoni. Onhan noita ontoksi rapautuneita kiviä toki täällä etelämpänäkin, mutta ei ole tullut käytyä katsomassa muualla kuin pohjoisen Myössäjärvellä.

Kyllä Suomessa noita mahtavia melontavesiä piisaa. Valitettavan harvoin vain kohtaa järvillä lihasvoimin vastaantulijoita. Oikein ihmettelimme tuossa muutama päivä sitten Ruoveden kauniissa järvimaisemissa meloskellessa, että milloinkas oikein näimmekään viimeksi ihmisen soutavan airoilla venettä tai kanootilla/kajakilla kulkijan näillä vesillä. Polttomoottorikalustoa kyllä tuntuu olevan joka puolella.
 Sivun alkuun

sepeteus
06.09.2019 8:22

Kävin inkkarilla kolmen päivän reissun Konnevedellä. Pyysalon laavulla olin yöt ja melkeinpä välipäivänkin, kun eteläinen puhalteli vaahtopäitä järvelle. Pikkutylli bongattu, vesilintuja näkyi vähän. Repolaisia en jaksanut vahtia.

mettäantero
11.09.2019 18:53

Neljä päivän melontareissua taas heitettu elokuun loppupuolen ja syyskuun alun aikana ns. Iso-Tarjannevedelle (=Vaskivesi, Visuvesi, Tarjannevesi, Ruovesi ja Palovesi). Eilen lähtöpaikkana oli Muroleen kanava Ruovedellä. Ellen Thesleffhän maalasi Muroleella asustellessaan mm. Kuutamo (Veneretki) teoksen, jonka kuvasin kesällä Helsingin taidemuseon näyttelyssä. Tuossa Ellenin maalauksessahan on taustalla Murolen Kissasaari, jonka ohi nyt meloskelimme. Lisäksi tuolla suunnalla poikkesimmme mm. Hirsisaaren luonnonsuojelualueella, joka on upeaa lehtoa ja lehtomaista kangasta. Alueella on muitakin ihmistoimilta suojeltuja hienoja saaria ja niemiä.

Kissasaari (kuva suurenee napsauttamalla)

Kissasaari Ellen Thesleffin maalauksessa

Edellisellä reissulla, muutama päivä aikaisemmin samaisella Palovedellä kävimme mm. Niinisaaren luonnonsuojelualueella, joka lienee monille Tamperelaisille partiolaisille tuttu leirisaari. Lähistön Kirnusalmessa ihastelimme kalliomaalauksia, jotka eivät olekaan kivikautisten asukkaitten tekemiä, vaan ne maalasi kallioon ilmeisesti joko Akseli Gallen-Kallela tai Hugo Simberg, jotka molemmat viettivät kesiään myös tuolla upeissa Ruoveden järvimaisemissa.

Kalliomaalauksia Kirnusalmessa
 Sivun alkuun

OS
11.09.2019 20:46

^ Olisikin mielenkiintoista löytää tuommoinen kalliomaalaus. Smile
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Lapin ruska 2019 mileh Lappi 8 01.09.2019 19:03 Katso viimeisin viesti
Käsivarsi heinäkuu 2019 junailija Kuvagalleria 0 28.08.2019 0:02 Katso viimeisin viesti
Puolukkasato 2019 petepoika21 Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 1 18.08.2019 18:24 Katso viimeisin viesti
Sarek heinä-elokuu 2019 cobbo Kuvagalleria 5 11.08.2019 21:44 Katso viimeisin viesti
Bárrás-Pältsan 8.-13.7.2019 tiku Kuvagalleria 14 20.07.2019 14:27 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 5
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5  Seuraava
Siirry: