Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Pyöräilytarvikkeista
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
L-J
14.02.2011 20:42


Viestejä: 477
Renkaita odotellessa, tekisi mieli puuttua välityksiin. Takapakka on aika pieniä rattaita täynnä, lähinnä suola-aavikolle yms. varmaankin tarkoitettu.

Jos lalittaisi taakse pakan jonka pienin ratas on 14 piikkinen, edessä suuremmassa rattaassa piikkejä on 50. Jos kandenssi on 90, mikä on nopeus? Pyörät 28".

Lisäys: Edessä 50/34, taakse ajattelin 14/25 nyt 11/25. Rattaat 11,12 ja 13 jäisivät pois, niillä tuskin retkikäytössä paljoa virkaa on?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
linkkari-inkkari
15.02.2011 6:20


Viestejä: 303
Urheilulliset ovat pyörässä välitykset. Viittaa lähinnä treenikäytöön.

14/25 takana tuntuu, ainakin inkkarista, tarjoavan ihan mielekkäitä välityksiä matkakäyttöön, kun edessä on 50/34.

Nopeus voidaan laskea esmes: nopeus km/h = eturattaan hammasluku/takarattaan hammasluku x pyörän halkaisija senteissä (noin 68, tässä tapauksessa) x 3,14 x kadenssi x 60/100 000

Siis: 50/14 x 68 x 3,14 x 90 x 60/100 000 = 41,18 km/h.
_________________
"Sinua ei saa erottaa kivestä, kun sä nukut."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
L-J
15.02.2011 18:29


Viestejä: 477
Kiitos vastauksesta ja laskukaavasta! Kätevä.

Tuo suunnittelemani takapakka riittänee, ja sen tilasin. Mitä vähemmän on tarpeettomia välityksiä, sen parempi. Nyt luulisin että kaikkia vaihteita tulee käytettyä aika aktiivisesti.

Youtubesta katselin ohjeita kasetin vaihtoon, ei näyttänyt olevan kovin vaikeata. Mutta eihän mikään ole kun tietää mitä tekee. Mutta jos ei oikein tiedä, kannattaako vaihtaa itse vai viedä suosiolla pyöräkorjaamoon? Jos siinä ei mitään ihan mystistä ole, niin uskoisin sen osaavani vaihtaa. Biltemasta saisi ketjuruoskan ja rataspakan irroitustyökalun aika edukkaasti. Olisi sitten jälkeenpäin helppo vaihtaa alkuperäinen pakka takaisin jos siihen tarvetta ilmenisi.

P.s. Tänään lähetti oli käynyt kahdesti. Uusi (jousi)satula ja Tubuksen tarakka. Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
linkkari-inkkari
16.02.2011 6:58


Viestejä: 303
L-J kirjoitti:
Youtubesta katselin ohjeita kasetin vaihtoon, ei näyttänyt olevan kovin vaikeata. Mutta eihän mikään ole kun tietää mitä tekee. Mutta jos ei oikein tiedä, kannattaako vaihtaa itse vai viedä suosiolla pyöräkorjaamoon? Jos siinä ei mitään ihan mystistä ole, niin uskoisin sen osaavani vaihtaa. Biltemasta saisi ketjuruoskan ja rataspakan irroitustyökalun aika edukkaasti. Olisi sitten jälkeenpäin helppo vaihtaa alkuperäinen pakka takaisin jos siihen tarvetta ilmenisi.


Kiitos kiitoksesta!

Kasetin vaihdon voi hyvin tehdä itse. Ei se ole kummoinenkaan homma. Kun kasetti ja irrotustyökalu sopivat yhteen (Shimanon HG on vissiin yleisin), niin ei muuta kuin ketjuruoska hyvin paikoilleen ja irrotustyökalun vääntöä vastapäivään. Kannattaa tietenkin varoa, että mikään ei lipsahda irti kesken tomeran väännön! HG napsahtaa muutaman kerran ja sitten lukkomutterin pitäisi kiertyä kiltisti auki.
_________________
"Sinua ei saa erottaa kivestä, kun sä nukut."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
L-J
19.02.2011 11:20


Viestejä: 477
Kävin eilen hakemassa Supremet postista, Keltuainen oli käynyt mukamas ovella ja jätti saapumisilmoituksen postilaatikkoon. Meillä oltiin kyllä kotona, kuski ei vain viitsinyt tuota kahtasataa metriä kävellä, lintsari.

Renkaat ovat ilman reunavaijeria joten ne mahtuvat pieneen laatikkoon. Sama systeemi kuin trainerirenkaassa. Harjoitusrenkaan paikalleenpistämiseen tarvittiin kahta rengasrautaa, mutta Supremeen vain yhtä. Yritin laittaa aluksi ilman työkalua paikoilleen, mutta peukaloista loppui ruuti.

Vanteella Supreme näyttää tosi hyvältä, 32 milliä saattoi olla tälle kiekolle juuri oikea koko. Muovisella työntämitalla mittasin leveydeksi 29 milliä ja korkeudeksi vanteen yläreunasta 30 milliä. Korkeuden takia rengas ei näytä kisarenkaalta ja onhan se muutenkin kookkaan näköinen jos vertaa sitä esim. takana olevaan 23 milliseen trainer renkaaseen. Mikä on erittäin hyvä juttu.

Punnitsin renkaan ennen asennusta, 360 grammaa, paketissa taisi olla 375g. Alkuperäinen rengas painoi 505 grammaa kpl. Joten tulihan tuossa samalla vähän viilailtua grammojakin. Uusi satula tosin painaa kuin synti, mutta on kyllä syntisen mukavakin.

Rataspakkaa en ole vielä saanut. Kävin kuitenkin hakemassa Biltemasta tarvittavat työkalut. Harjoitusmielessä irroitin "vanhan" kasetin ja asensin takaisin. Hyvin helppo projekti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
myrskylintu
21.09.2013 9:35


Viestejä: 217
Nyt testattu Fenix BT10, 350 lm, nyt on valotehoa pimeällä tie osuudella, pitää vaihdella lyhyille kun autoja tulee vastaan Very Happy .
Tulee kumilenksulla kiinni ohjaustankoon ja taisin laittaa vähän isommalla,niin hiekkatiellä nousee valokeila taivaisiin. Vaihdan pienempään, eiköhän ala pysyä paikallaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Al Bundy
05.05.2014 11:42


Viestejä: 358
Pirkanmaalla sijaitsevassa Sportia-ketjun liikkeesä mainostivat, että jos ostaa Continentalin gummit niin vaihtavat ne alle veloituksetta.
Vein kaksi irtovannetta kauppaan (26' maastopyörän vanne) ja halusin niihin uudet pistosuojatut renkaat.
Melkein 1,5h väänsivät renkaita kahdelle irtovanteelle, molemmat venttiilit aivan vinossa- suorempi "vain" noin 20 asteen kulmassa, venttiilien kiristysmutterit aivan löysällä ja toinen väärinpäin! sekä tulpanhatusta jenkat väännetty rikki.

Myös kassatyttö mokasi siten että maksoin 29,95 kahdesta pistosuojatusta ulkorenkaasta + kahdesta sisärenkaasta jotka nekin Continentalin.
Eli kokonaisuudessaan edukas rengasostos kun itse asetteli sisärenkaat oikealla tavalla.
Nyt pyöräilykuntoa kohottamaan ensin työmatkapyöräilyllä ja sitten pidempää retkeä. Jee!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
12.09.2019 18:44


Viestejä: 5337
Suosituksia hyvästä polkupyörän valosta? En hae mersua, hinta-/laatusuhde saisi olla kohdallaan ja mielellään myös verkkovirta latausmahdollisuus.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
StefanG
12.09.2019 23:05


Viestejä: 1249
tst kirjoitti:
Suosituksia hyvästä polkupyörän valosta?

Minulla on tämä ja en vielä ole valittamista löytänyt. Koko viime syksy/talvi käytössä.

https://www.fenixvalaisimet.fi/valaisimet_pyorailty/Fenix_BC21R_ladattava_pyoralamppu

On verkkoladattava ja sen lisäksi siinä on irrotettava 18650-akku joten on mahdollista pitää mukana vara-akku jos on kauan ulkona ja virta loppuu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
13.09.2019 9:19


Viestejä: 479
tst kirjoitti:
Suosituksia hyvästä polkupyörän valosta? En hae mersua, hinta-/laatusuhde saisi olla kohdallaan ja mielellään myös verkkovirta latausmahdollisuus.


Onko tarkoitus nähdä, vaiko vain tulla nähdyksi?

Minulla nämä käytössä:
https://www.valostore.fi/tuote/pyoranvalo_led_lenser_b3/?variant=4677&gclid=Cj0KCQjw_OzrBRDmARIsAAIdQ_KX1zEyNezT-VanisNfH_7Uvl8Bn82x05Hwq3on-m-i8C1NC79330MaAsIAEALw_wcB
https://www.motonet.fi/fi/tuote/389750/Halo-Omega-2500-polkupyoran-valo

Ensimmäinen ei oikein riitä näkemiseen, mutta nähdyksi varmasti tulee. Jälkimmäisellä jo sitten näkeekin. Pelkästään lumeneihin ei kannata tuijottaa, jos on tarkoitus valaista tietä. Esim. tuossa Halo Omegassa kirkkautta kyllä riittää, mutta keila saisi olla vähän laajempi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Siirry: