Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Jalkapohjakipu
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Metsän Omena
16.09.2019 11:38


Viestejä: 1835
jääleinikki kirjoitti:
matsoni47 kirjoitti:
Kotona menin tutun ornitologin juttusille, se painoi peukalolla jalkapohjan lentoonlähtöpattia ja sanoi, että se on sitten vuosi. Silleen.


Ornitologilta voi saada apua näköjään moneen ongelmaan


Sieltä kannattaa aloittaa kun "juttu on ihan tuntematon ja sammalpeitteisestä rakasta lähtee lentoon".
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rance
16.09.2019 19:20


Viestejä: 1138
Alkaa menemään parannuskonstit aivan huuhaahan.
Kas kun kukaan ei mainosta sammakonkudun sitomista jalkapohjaan, sylkemistä vasemman kainalon alle ja leppäsavun hengittämistä?
Ehkä minulla on käynyt hyvä viuhka, mutta olen saanut loistavat ohjeet ihan lääkärin ja ortopedin käynnin jälkeen.
Sehän tietysti kunkin oma asia, koittaako kaikenlaisia poppakonsteja, mutta jalkapohjan kaikenlaiset vaivat ovat hyvinkin tuttuja lääkäreille ja erityisesti ortopedeille.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korvapuoli
17.09.2019 7:55


Viestejä: 2611
Onhan tuossa ammattinimikkeessä kaksi ensimmäistä kirjainta samat kuin varsinaisella alan ammattilaisella. Eikö se sitten ole riittävä tae tiedoista ja taidoista? Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
cobbo
04.11.2019 12:46


Viestejä: 209
Parin yön käyttökokemuksilla: kannattaa testata ns. Strassbourg-sukkaa, eli pitkää sukkaa jonka kärjessä on kiristettävä remmi, joka puolestaan kiinnittyy pohkeen yläpuolelle sukan suussa olevaan lenkkiin. Sukka venyttää jalkapohjan jännettä kiskomalla varpaita kevyesti ylöspäin, ja väitteen mukaan mahdollistaa ajan myötä sen paranemisen yön aikana normaaliin pituuteensa eikä repeä ensiaskeleilla aamulla taas.

Vähäinen kantapään aristus aamulla katosi samantien; vielä en osaa sanoa johtaako tuo siihen että plantaarifaskiitti pysyy rasituksessakin poissa.

Kesän vaelluksilla kehittämäni kantapääkipu on itselläni siis jäänyt ärsyttävään vaiheeseen; ei yleensä ole havaittavissa, mutta hiemankin runsaampi rasitus tuo sen lievästi esille. Poishan se pitäisi kuitenkin saada, jottei aina tarvitse arvailla laukeaako se jossain aktiviteetissa taas täysimääräiseksi.
_________________
Kävelyä, kuvia ja muuta -
https://exposedpaths.exposure.co/
https://www.instagram.com/xposedpaths/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Atlantis
08.11.2019 10:45


Viestejä: 9
cobbo kirjoitti:
Parin yön käyttökokemuksilla: kannattaa testata ns. Strassbourg-sukkaa, eli pitkää sukkaa jonka kärjessä on kiristettävä remmi, joka puolestaan kiinnittyy pohkeen yläpuolelle sukan suussa olevaan lenkkiin. Sukka venyttää jalkapohjan jännettä kiskomalla varpaita kevyesti ylöspäin, ja väitteen mukaan mahdollistaa ajan myötä sen paranemisen yön aikana normaaliin pituuteensa eikä repeä ensiaskeleilla aamulla taas.

Vähäinen kantapään aristus aamulla katosi samantien; vielä en osaa sanoa johtaako tuo siihen että plantaarifaskiitti pysyy rasituksessakin poissa.

Kesän vaelluksilla kehittämäni kantapääkipu on itselläni siis jäänyt ärsyttävään vaiheeseen; ei yleensä ole havaittavissa, mutta hiemankin runsaampi rasitus tuo sen lievästi esille. Poishan se pitäisi kuitenkin saada, jottei aina tarvitse arvailla laukeaako se jossain aktiviteetissa taas täysimääräiseksi.


Mulla meni 1-1½ vuotta tuon vaivan parantumiseen (koputa puuta..vieläkin epämääräisiä oireita kantapäässä). Oireet pitkälti ihan samat. Kehittyi aikoinaan lenkkeilystä. Parantuminen sattui ajallisesti yhteen sen kanssa kun aloitin videossa

www.youtube.com/watch?v=GfVZ_j2or3U

näkyvän kakkosharjoitteen tekemistä monta sata krt päivässä, mutta saattaa olla pelkkää sattumaa (eli vaiva oli muutenkin paranemaan päin).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
cobbo
08.11.2019 11:50


Viestejä: 209
Atlantis kirjoitti:
cobbo kirjoitti:
Parin yön käyttökokemuksilla: kannattaa testata ns. Strassbourg-sukkaa, eli pitkää sukkaa jonka kärjessä on kiristettävä remmi, joka puolestaan kiinnittyy pohkeen yläpuolelle sukan suussa olevaan lenkkiin. Sukka venyttää jalkapohjan jännettä kiskomalla varpaita kevyesti ylöspäin, ja väitteen mukaan mahdollistaa ajan myötä sen paranemisen yön aikana normaaliin pituuteensa eikä repeä ensiaskeleilla aamulla taas.

Vähäinen kantapään aristus aamulla katosi samantien; vielä en osaa sanoa johtaako tuo siihen että plantaarifaskiitti pysyy rasituksessakin poissa.

Kesän vaelluksilla kehittämäni kantapääkipu on itselläni siis jäänyt ärsyttävään vaiheeseen; ei yleensä ole havaittavissa, mutta hiemankin runsaampi rasitus tuo sen lievästi esille. Poishan se pitäisi kuitenkin saada, jottei aina tarvitse arvailla laukeaako se jossain aktiviteetissa taas täysimääräiseksi.


Mulla meni 1-1½ vuotta tuon vaivan parantumiseen (koputa puuta..vieläkin epämääräisiä oireita kantapäässä). Oireet pitkälti ihan samat. Kehittyi aikoinaan lenkkeilystä. Parantuminen sattui ajallisesti yhteen sen kanssa kun aloitin videossa

www.youtube.com/watch?v=GfVZ_j2or3U

näkyvän kakkosharjoitteen tekemistä monta sata krt päivässä, mutta saattaa olla pelkkää sattumaa (eli vaiva oli muutenkin paranemaan päin).


Sama venytyshän tuo on kuin mitä sukkavirityskin tekee, on vain aktiivinen ja ehkä pumppaa sen takia verenkiertoa jännetuppeen paremmin ja auttaa sitäkin kautta jännettä korjautumaan. Hyvä kuulla että se on auttanut.

Ei tuon sukan käyttö mitään riemua ole, parina yönä se on herättänyt painettuaan varpaankynsiä kipeästi, tai kun veto on jäänyt hivenen liian kireälle. Selkeä parannus kuitenkin on havaittavissa.
_________________
Kävelyä, kuvia ja muuta -
https://exposedpaths.exposure.co/
https://www.instagram.com/xposedpaths/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
08.11.2019 15:17


Viestejä: 3332
Siitä vekkuli vaiva että jos hoitaa paranee n. 12kk:ssa, jos ei niin n. vuodessa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korvapuoli
08.11.2019 17:01


Viestejä: 2611
^Suunnilleen sama kuin "jäätynyt olkapää". Ainakin näin minulla. Kumpikin parani aikanaan ihan itsestään, eli kummankin olen kokenut. Olkapäätä yritettiin hoitaa, mutta hoitaja katosi mystisesti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Siirry: