Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Tyhjän kaasusäiliön kierrätys
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tunkiokotka
21.05.2020 22:01

zwak kirjoitti:
Esim Leathermanin purkinavaaja toimii hyvin, samoin järeämmät keittiöön tarkoitetut.

Leathermanin purkinavaaja hajosi Primuksen purkkiin reikää painaessa. Onneksi on ikitakuu. Nykyisin olen käyttänyt Leathermanin piikkiä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

zwak
21.05.2020 23:04

Mä olen omallani puhkonut kymmeniä kaasupurkkeja, ilman minkäänlaista ongelmaa. Puhkon siis kyljestä, siitä menee helpommin läpi kuin pohjasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

rar
22.05.2020 1:07

Tässä tehdään helposta asiasta vaikeaa. Kaasusäiliöt on kyljestä ohutta peltiä. Siihen saa reiän helposti. Itse olen käyttänyt ainakin halpaa puukkoa, ruuvimeisseliä, leathermania (pienin talttaruuvari on hyvä) ja naskalia. Ei noista kipinää tule, jos joku sitä pelkää.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

sepaonu
22.05.2020 9:26

kävelysauvalla
https://youtu.be/IFJGb5AiJcI?t=1912

KaukoAntero
22.05.2020 9:59

rar kirjoitti:
Tässä tehdään helposta asiasta vaikeaa. .... Ei noista kipinää tule, jos joku sitä pelkää.

Näin on. Eikä mahdollinen kipinäkään olisi ongelma. Ensinnäkin vaatii tosi ison kipinän, että kaasu syttyy. Toiseksi, ei se kanisteri räjähdä vaikka kaasu syttyykin. Palo tapahtuu ulkopuolella. Kerran sytytin purkautuvan kaasun kokeeksi, kun olikin jäänyt lusikallinen kanisteriin. Laittaisin kuvan, mutta kun se on täällä niin työlästä.

Kauko
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

kuu-ukkeli
22.05.2020 11:31

zwak kirjoitti:
Ei mee Crunchit kaupaksi, ainakaan Suomen hinnoilla.

Ainakin mun myyntipuhe on kyllä ollu että kaasupurkin saa helposti puhkaistua myös purkinavaajalla. Esim Leathermanin purkinavaaja toimii hyvin, samoin järeämmät keittiöön tarkoitetut. Pellistä prässätyt ei välttämättä toimi niin hyvin, mutta en ole kokeillut.

Pikaisella hakemisella Jetboil CrunchIt maksaa euroalueella, myös Suomessa, n. 10 euroa. Britanniassa hinta puntina on niinikään kympin tienoilla ja USA:n hinnat liikkuvat 15 dollarin tienoilla.

Näyttävät vain olevan lopussa monesta paikasta mm. Outnorth ilmoittaa, että 30.5. alkaen noita olisi taas saatavilla.

En muista, mistä tuon aikanaan (useita vuosia sitten) hankin enkä myöskään muista silloista hintaa.

Ihan kohtuullisen kätevä ja toimiva se on kuitenkin ollut. Sen toimintaidea pohjautuu siihen, että se ruuvataan ensin tyhjän (tai tyhjäksi oletetun) patruunan kierteisiin, jolloin pullo tyhjenee aivan kokonaan. Aina on hiukan tullut kaasua tässä vaiheessa ja pullo on jäähtynyt hiukan, vaikka se olisikin käytetty keittimellä aivan loppuun. Sen jälkeen kierteeseen ruuvattua osaa tukena käyttäen painetaan reikiä pullon yläosaan. Näistä rei'istäkin purkautuu vielä kaasun hajua.

CrunchIt on mielestäni kätevin ja suositeltavin tapa puhkaista kaasupullo. Tukes ei kuitenkaan (ainakaan ennen) suositellut puhkomaan pulloja lainkaan, vaan suositti niiden toimittamista jäteasemille vaarallisina jätteinä.

https://retkilehti.fi/uutiset/miten-kierratetaan-kaasupatruuna/

Itse olen puhkonut pullot CrunchItillä ja laittanut ne sen jälkeen metallin keräykseen.
 Sivun alkuun

hannes
22.05.2020 12:05

Crunhclt tuli joskus myös hankittua.
Ollut hyvä hankinta, sillä turvallinen käyttää juuri tuon kaasupullon lopputyhjennysmahdollisuuden takia.
Reiän tekee myös helposti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

iglu
22.05.2020 12:49

Pullot helppo piikillä lyödä puhki,sen jälkeen litannut ja leikannut peltisaksilla kahtia(pullot peltiä tai alumiinia),ei jää epäselvyyttä metallinkeräyksessä onko pullo puhkaistu tai ei,sitähän ei äkkiseltään siellä kuormassa huomaa jos on vain reikä tehty. Oon nähnyt kaatopailalla kun valvoja
poimii pulloja pois ja tutkii onko puhkaistu.
 Sivun alkuun

honkamukka
22.05.2020 12:59

Ruukaan retkikirveen nurkalla lyödä kaasupatruunan kylkeen reiän. Hyvin on toiminut. Yön yli kun ulkoilee, niin ei haisekkaan ja voi pistää ao. kierrätykseen. Usein menee muiden jätteiden kera ensimmäiseen molokkiin, mikä on matkan varrella.
 Sivun alkuun

Lunkentus
22.05.2020 15:50

Puukonkärjellä olen tehnyt reiän, en ole kokenut ongelmaksi.
 Sivun alkuun

amatööri
22.05.2020 19:12

Paikallisella Kuusakosken vastaanottoasemalla metallin murskainta pyörittää 800 kw:n sähkömoottori.Siinä myllyssä ei pienet tussahtelut tunnu missään.Oli sitten kaasusäiliö tai auton bensatankki ym. Tietysti on hyvä nuo puhkoa ennen kierrätyksen laittoa,matkalla voi sattua vaikka mitä.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Tyhjän kaasusäiliön paino? rance Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 9 06.07.2019 14:31 Katso viimeisin viesti
Retkeilyvarusteiden kierrätys johtamaa Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 6 17.12.2009 0:30 Katso viimeisin viesti
marmotin kierrätys makari Toni Kesävaellusvarusteet 7 21.05.2008 21:32 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: