Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Maastopyöräily erämaissa: reitit yms
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
05.08.2020 8:48


Viestejä: 3427
^Riippuu ja roikkuu mitä insinöörit keksii, sähköeräkärry jo on olemassa, sähkötyöntöpotkuri selkään hiihtäjille tuli kanssa mieleen, kai tässä on vain mielikuvitus rajana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kuu-ukkeli
05.08.2020 9:03


Viestejä: 892
Heikki kirjoitti:
Etenemismuoto kansallispuistossa olkoon kävely, hiihto, soutu ja melonta. Jos nykyinen kansallispuistolaki sallii tulkintoja edellisistä, lakia on muutettava ja nopeasti. Puuhamaita riittää kyllä kaikille potkulautailijoille.


Hyvin kiteytetty. Olen samaa mieltä.

Minulla ei ole mitään maastopyöriä (ei edes sähköavusteisia) vastaan. Käyttöpaikat on vain harkittava nykyistä tarkemmin ja näiltä osin uutta sääntelyä tarvitaan.

Kaikenlaiset massatapahtumat ja kilpailut voisi myös rajata pois kansallispuistoista. Niillekin löytyy sopivammat puuhamaat muualta. Viime aikoina kehitys on ollut näittenkin osalta huolestuttavaa. On absurdia, että voidakseen nauttia hiljaisuudesta ja luonnon rauhasta, on pysyttävä kaukana kansallispuistoista.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
05.08.2020 10:12


Viestejä: 9034
Suhtauduin myös alussa myönteisesti pyöräilyyn maastossa, nyt mieli on muuttunut.
Kansallispuistoihin ainut keino on pyöräilyn kokonaan kieltäminen. Sääli niitä kohtaan jotka noudattavat sääntöjä!


Pienitehoisen sähköpyörän asettaisin samalle viivalle sähköttömän kanssa.
Suuremman akkukapasiteetin omaava lähenee jo mopoa, se on liikaa kansallispuistojen ulkopuolisillakin reiteillä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
05.08.2020 11:11


Viestejä: 2885
Heikki kirjoitti:
Ja mikä on seuraava askel? Evil or Very Mad
Esimerkiksi sähkömoottorikelkka?
_________________
Mikään ei ole niin varmaa kuin minä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
05.08.2020 18:00


Viestejä: 7551
kuu-ukkeli kirjoitti:
On absurdia, että voidakseen nauttia hiljaisuudesta ja luonnon rauhasta, on pysyttävä kaukana kansallispuistoista.


Noin asia taitaa monessa tapauksessa olla, valitettavasti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mr_C
06.08.2020 0:40


Viestejä: 2904
hannes kirjoitti:
Pienitehoisen sähköpyörän asettaisin samalle viivalle sähköttömän kanssa.
Suuremman akkukapasiteetin omaava lähenee jo mopoa, se on liikaa kansallispuistojen ulkopuolisillakin reiteillä.


Akkukapasiteettihan ei vaikuta siihen kuinka lujaa pyörä kulkee tai siihen jaksaako se ruopaista tyhjää.
Noihin asioihin vaikuttaa moottorin teho tai polkijan voimat.
Akun kapasiteetti vaikuttaa siihen kauanko riittää virtaa ajamiseen avustettuna.

Mutta mikäli henkilö jää kiinni kun on ajamassa rekisteröitäväksi säädettyä sähköpyörää, jota ei ole rekisteröity, tai jos sitä on muutettu niin ettei säädetyt rajoittimet toimi (esim maksiminopeus jolla saa moottorista apua) niin ajokortti pois. Jos ei ole ajokorttia niin tuomittava vielä ajokortitta ajosta. Ei koskisi kaikkia, kun osa sen ikäisiä että saavat ajaa mopoa ilman ajokorttia. Mutta ajokieltotuomio heillekin.
Lisäksi verot maksut ja rangaistukset moottoripyöräksi rekisteröinnin laiminlyönnistä.
Lisäksi muutettu / vakuuttamaton pyörä tuomittaisiin valtiolle.
Osaa ainakin rangaistuksen uhka ohjaisi toimimaan sääntöjen mukaisesti.
--------------------
Rajoitustoimia mietittäessä, jos tämän hetkistä tilannetta halutaan kiristää, niin ykse tasapuolinen ja toimiva keino saasteiden vähentämisen kannalta olisi sellainen, että vain julkisia kulkuvälineitä tai jalkaisin / polkupyörällä matkustamalla saisi mennä maastoon vaeltamaan nykyisen kaltaisella tavalla.
Sähköavusteisella pyörällä kulkiessa sen akku pitäisi ladata aurinkokennolla tai tuuligeneraattorilla.

Omalla / vuokratulla tai varastetulla autolla / muulla moottoriajoneuvolla liikkuva saisi kulkea vain opastetuilla retkillä jotka tapahtuu eri keskusten lähialueen merkityillä reiteillä.

Alkaisi päästöt vähenemään nopeasti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Lunkentus
06.08.2020 5:46


Viestejä: 1226
Olen aina ollut sitä mieltä, että kaikki pyöräily kansallispuistoissa on kiellettävä. Ja kantani vahvistuu edelleen kun mukaan on lisäksi tullut sähköpyöräily.

Kyllä näin isossa maassa pyöräilijöille löytyy muualtakin ajoreittejä, jättäkää edes kansallispuistot meille tavallisille retkeilijöille!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
06.08.2020 8:25


Viestejä: 5746
Ketju ei itseäni koske, mutta olisihan se ihan mielenkiintoista lukea mitä päättävät tahot vastaavat näihin kommentteihin ettei jää ihan vaan keskinäiseksi jutusteluksi. Laitoin takavuosina täysin asiallisen kyselyn eräästä kalastukseen liittyvästä aiheesta suoraan kalastusneuvoksettarelle, mutta eipä hän halunnut vastata.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Heikki
06.08.2020 8:40


Viestejä: 1571
Täälläpäin näyttää Suomen Ladun jäsenyhdistys kouluttavan näitä maastopyöräilijöitä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
06.08.2020 9:23


Viestejä: 9034
^^^^ Kiitos tarkennuksesta Mr.C.
Sähköpyöristä tiedän vain sen mitä olen lukenut, eikä sekään ole kovin paljon.
Suhtaudun sähköpyörään yleisellä tasolla myönteisesti. Se helpottaa monen elämää ja jotkut ovat jopa jättäneet auton pois ja ostaneet sähköpyörän.

Yksityisautoilu on monille pakon sanelema aivan arjessa.

Lappiinkin koronan takia linja-auto vaikuttaa riskiltä - varsinkin nyt , kun on lepsuiltu ja toinen aalto tulossa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rastigaissa
06.08.2020 14:54


Viestejä: 464
tst kirjoitti:
Ketju ei itseäni koske, mutta olisihan se ihan mielenkiintoista lukea mitä päättävät tahot vastaavat näihin kommentteihin ettei jää ihan vaan keskinäiseksi jutusteluksi. Laitoin takavuosina täysin asiallisen kyselyn eräästä kalastukseen liittyvästä aiheesta suoraan kalastusneuvoksettarelle, mutta eipä hän halunnut vastata.


Tuttua, tuttua.

Olen ottanut yhteyttä opastuskeskukseen, MHn tiedottajaan ja nyt viimeksi johtajaan.
OK on kaikesta samaa mieltä, ja olen kuullut, on vastannut kaikille muillekin ihmetteijöille sitä samaa;
kaikkien pitäisi noudattaa sääntöjä, säännöt on huonosti näkösillä, free ride pyöräily ei sovi tuntureille; mitään ei silti tapahdu.
Luontovalvonta ei edes vastaa, vaikka heille on yhteystiedot.
Pohjoisin luontovalvoja, jonka olen saanut puhelimeen, oli sijoitettu Oulun korkeudelle!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Rajan_Susi
06.08.2020 17:00


Viestejä: 262
Ohessa Lapin luontopalveluiden yhteystiedot
https://www.metsa.fi/metsahallitus/yhteystiedot/luontopalvelujen-yhteystietoja/lapin-luontopalvelut/ Ukk-puistosta vastaa puistonjohtaja Pirjo Seurujärvi
Luontovalvojalla tarkoittanet rajoitetuin poliisivaltuuksin toimivia erätarkastajia.
https://www.eraluvat.fi/media/kartat/henkilostokartat/eratarkastajat_toimialueet.pdf
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
amatööri
06.08.2020 19:54


Viestejä: 2680
rastigaissa kirjoitti:
tst kirjoitti:
Ketju ei itseäni koske, mutta olisihan se ihan mielenkiintoista lukea mitä päättävät tahot vastaavat näihin kommentteihin ettei jää ihan vaan keskinäiseksi jutusteluksi. Laitoin takavuosina täysin asiallisen kyselyn eräästä kalastukseen liittyvästä aiheesta suoraan kalastusneuvoksettarelle, mutta eipä hän halunnut vastata.


Tuttua, tuttua.

Olen ottanut yhteyttä opastuskeskukseen, MHn tiedottajaan ja nyt viimeksi johtajaan.
OK on kaikesta samaa mieltä, ja olen kuullut, on vastannut kaikille muillekin ihmetteijöille sitä samaa;
kaikkien pitäisi noudattaa sääntöjä, säännöt on huonosti näkösillä, free ride pyöräily ei sovi tuntureille; mitään ei silti tapahdu.
Luontovalvonta ei edes vastaa, vaikka heille on yhteystiedot.
Pohjoisin luontovalvoja, jonka olen saanut puhelimeen, oli sijoitettu Oulun korkeudelle!


Kuulostaa kummalliselta !

Muutamia kertoja kun olen ottanut johonkin em. organisaatiosta yhteyttä niin aina on vastattu ja nopsaan.Oli sitten kysymys kalastusluvista,kartoista,puutteista jossain tuvilla tai vastaavassa palvelurakenteessa.Pari puistonjohtajaa,opastuskeskusten jotain työntekijää,Kilpisjärven tulli/rajavartiosto ym. Muutamaa erätarkastajaa jututtanut naamatusten,aina on asiat edenneet.

Tähän asti hankalin oli tänä kesänä kun kyselin Stastkogin henkilöiltä yhtä kalastus juttua Norjasta,kolmen lähetetyn sähköpostin (kahdesta eri sp osoitteesta ) ja viikon kuluttua vasta tuli vastaus kysymyksiini ja kahdelta eri henkilöltä.Toinen oli joku Utmarkskonsulent ja toinen Ranger Fjelltjenesten/SNO Very Happy .No pääasia että joku vastas ja vastaus oli oikea/miellyttävä.

Ja jottei menisi aivan ohi aiheen niin taitaapi vain olla niin että osasta kansallispuistoista kehitetään puuhamaita suurille kulkija määrille ja trendikkäästi.Ja isolla osalla suomalaisia tuntuu olevan monesti vain oikeuksia eikä velvollisuuksia. Vähän samalta kuulostaa olevan noiden koronarajoitusten kanssa.
_________________
-Umpikännissä kaikki näyttääkin niin selvältä-
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kemihaaran reitit kaptu Lappi 14 20.03.2019 18:16 Katso viimeisin viesti
Kaldoaivin kalapaikat? ja reitit tunturisusi Lappi 25 26.06.2018 22:10 Katso viimeisin viesti
Lofoottien reitit ja tuvat karitsa Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 17 15.05.2017 18:19 Katso viimeisin viesti
Maastopyöräily kansallispuistoissa tu... dailymail Lappi 21 05.09.2014 14:01 Katso viimeisin viesti
Saariselän parhaat reitit OP Lappi 19 23.08.2012 21:50 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 7 Yht. 7
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Siirry: