Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Kumiveneet
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
18.07.2019 16:43


Viestejä: 5914
^Sain ventsun irti kärkipihdeillä ja on siis ihan kierrekiinnitys. Veneeseen liimattu ulommainen osa jää paikalleen. Tilasin vikkelästi vastaavan varalle. Ei mielestäni kannata lähteä reissuun jos ei oo yhtä ventsua varalla, olis muuten turhaa uhkapelia moisen puoli-ilmaisen (2,19 €) osan takia. Vaikka botskissa on kolme ilmakammiota niin eipä eteneminen oikein onnistu jos yksi on tyhjä. Rolling Eyes Tuo vielä mukaan niin on varaosat: varatulppa, paikkanauhaa ja toimivaksi testattua pvc-liimaa + työkaluja. Luultavasti ei tarvitse, mutta onpa joskus tarvittukin ja ilman niitä olisi jäänyt rannalle ruikuttamaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
19.07.2019 12:44


Viestejä: 5914
^Laitoin ventsun paikalleen ja sehän toimi eli piti ilmat kölin sisällä, oli siis tullut tuijottelemalla kuntoon tai sitten oli hiekanjyvänen jossain välissä. Luulin, että olisi reikä kölin kaposemmassa päässä koska siitä vuoti ilmaa ulos. Ajattelin alkaa paikkaamaan sitä vaikka ihmettelin, että onhan ihmeellinen reikä koska oli täysin ylhäällä keskellä ja ihan kuin nahkapaskalla tehty, ei siis pistoreikä. Sattumalta kurkkasin kölin toiseen päähän ja siellähän oli samanlainen. Ovat siis varoventsuja jotka päästävät ylipaineen pois, vuoto lakkasi jossain kohtaa. Jos tietovisassa kysytään mikä tämä on niin pointsit saa vastaamalla 'kumiveneen köli'. https://www.aliexpress.com/item/32835008636.html?spm=a2g0o.cart.0.0.30453c00eFR0UT
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
20.07.2019 19:18


Viestejä: 5914
^Eipä vuoto lakannutkaan eli paikkaan nuo mysteeriksi jääneet reiät. En keksi noille muuta merkitystä kuin varot jotka ei toimi, mutta toisaalta en ymmärrä miksi kölissä pitäisi olla varot. Nurkkaan lojumaan jääneestä itsekastelevasta ruukusta saa muuten hyvät vapatelineet. Niissä on siis just sopivat putket, anastus suoritettu ja veneeseen kiinnitysväkerrys työn alla. Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
05.01.2021 11:01


Viestejä: 5914
Jos puntaroi pumpattavan tai koottavan vesikulkimen hommaamista niin kumiveneissä tai kapeammissa vastaavissa esim. Kaboateissa on hyvänä puolena mm. tukevuus ja paljon parempi kantavuus esim. Allyihin tai vastaaviin verrattuna. Toki spesiaalihommiin joku muu on parempi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kuu-ukkeli
05.01.2021 17:12


Viestejä: 949
tst kirjoitti:
Jos puntaroi pumpattavan tai koottavan vesikulkimen hommaamista niin kumiveneissä tai kapeammissa vastaavissa esim. Kaboateissa on hyvänä puolena mm. tukevuus ja paljon parempi kantavuus esim. Allyihin tai vastaaviin verrattuna. Toki spesiaalihommiin joku muu on parempi.


Pääsääntöisesti melontaan tarkoitettua koottavaa kanoottia (Ally) ei ehkä kannata verrata ilmatäytteiseen moottorilla ajettavaksi tarkoitettuun veneeseen (Kaboat)? Kysymys on aivan erilaisesta kulkuneuvosta.

Vakauden osalta Allyllä on heikompi alkuvakaus kuin Kaboatilla, mutta vastaavasti loppuvakaus on parempi. Ally keikkuu siis herkemmin esimerkiksi pienemmässä aallokossa (sekä vastaavasti kallistuu helpommin tiettyyn rajaan asti), mutta ei lopulta kaadu niin helposti suuremmassa aallokossa.

Suurimpien Kaboatien kantavuus on maksimissaan 500 kg, mikä on aivan samaa luokkaa kuin suurimpien Ally-kanoottien kantavuus. Moottorin paino on merkittävä osa kuormaa Kaboateissa, joten esimerkiksi retkeilyn kannalta tärkeä hyötykuorma lienee Ally-kanooteissa keskimäärin Kaboateja suurempi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
10.01.2021 17:57


Viestejä: 5914
Allyista ei kokemusta muuten kuin tuijottelemalla ja norskit näkyy suosivan niitä esim. Ruijan järvillä. Tuntuvat tuovan ne valmiiksi koottuna rantaan. Kaboatti tutumpi vaikka en sitä omistakaan, tukeva se on. Tuubiin 'rafting with kaboat - safe and easy', ite en tuohon ryhtyisi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 4 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Siirry: