Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruokaohjeet ja vinkit Kaupan retkiruuat?!
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
oinaspässi
01.04.2008 23:53

Noissa kaikissa on kyllä aika ilkeä tehdasmainen, kemiallinen maku, mutta kyllähän niitä syö.
Omia kuivatuksia tosiaan sekaan, niin johan maistuu paremmin. Nyt on tullut tehtyä omia sekoituksia minigrippipussiin valmiiksi, saa ainakin mieleistä ja hyvää on! Hieman jopa ylpeyttä, yhtä kuoleman synneistä harkiten valittuna, saa silloin vähän tuntea. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Mr_C
02.04.2008 1:18

Real on paras, BB toinen ja Reiter kolmas, sitä neljättä en muista maistaneeni.
Järjestys siis maun perusteella.

Maku taas on sitten henkilökohtainen asia. Toinen tykkää kun joku toinen taas oksentaa.

Real on törkeän hintainen, mutta ei Reiter tai BB:aan ole edullista.
Lisäksi on muita pussiruokia, mm Knorr ja Maggi ja useita muita. Yleensä pasta tai riisipohjaisia.
Hieman painavampia kuin BB, mutta paljon edullisempia.

Vaikka tekisi omat kuivaukset niin noita voi käyttää pohjana, tai sitten jotain kastike tai lämminkuppi pussia.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Tervasuo
02.04.2008 10:56

abumatic kirjoitti:
Näyttäisi siltä, että mitä pitempi keittoaika, sitä maukkaampi ruoka.

Tämän olen itsekin huomannut. Jos vain malttaa tehdä ruokansa hitaasti ja hartaudella, lopputuote on ylivoimainen valmiisiin pussiruokiin verrattuna. Ja kun hitaasti valmistaa, ei ole oikeastaan suurta väliä sillä millaista keitintä käyttää...spriikin kelpaa.

Nämä valmistuotteet antavat ruuasta ja ruokailusta jotenkin sellaisen kuvan, että retkiruoka on vain suolentäytettä ja energiatarpeen nopeaa tyydyttämistä. Ja pakollinen paha, jotta päästään taas nopeasti eteenpäin.

abumatic kirjoitti:
Tuore valkosipuli on pop näihin ruokiin. Ja pastapohjaisten päälle tietenkin parmesaania, jota saa myös sirotepurkissa.

Itse olen pitänyt ajoittain mukana myös tuoretta inkivääripalaa, joka ei paljon paina, ynnä erilaisia mausteita. Kyllähän tulee ruokailusta säväyttävä hetki, tapaus muiden retkielämysten joukossa. Hyvää ruokaa keskellä ei mitään...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Jack Swift
05.04.2008 19:08

En syö. Liian kallista.
Kätevämpää tilata pari laatikollista jenkkien MRE-aterioita.
http://www.qm-supply.com/zenstore/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

karskinen
05.04.2008 19:43
Vieras

Kaikki jääneet pois ruokalistalta. Reiter on mielestäni hirveää limaa: tarttuu kiinni kitalakeen ja haisee hirveälle jäähdyttyään.

Muutaman aikaa tein sekoitukset itse, yksinkertaisia pikariisillä ja pikamakaronilla terästettyjä keittoja ja kastikeaineksia. Maut saa hyvin lähelle Blåbandia samoin koostumuksen.

Kaikkien hinnat ovat kovia ja sisältö melko heppoista, hyvin vähän proteiinia ja paljon "jauhoa".
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
11.05.2008 20:11
Vieras

Kyllä noita syö, mutta minullakin on viime vuosina valmisruuat korvautuneet kuivaliha/sieni/perunamuusi/pasta yms itse sekoitetuilla mössöillä. Paljon parempaa.

Muutama pussi Reiterssia tai Realia on vieläkin mukana pahan päivän varalle, onhan ne niin helppoja. Blå Bandia en jostain syystä siedä, söin viimeisen pussin n. 5 vuotta sitten.
 Sivun alkuun

eräukko
11.05.2008 20:21

Millaisia kastikesekoituksia karskinen teit?
 Sivun alkuun

OS
11.05.2008 20:28

Blå Bandia on yleensä muutama pussi mukana, kuin myös Pirkka-pastaa ja muuta vastaavaa. Pastoihin lisukkeeksi jotain lihasäilykettä tai kalaa. Tulevana kesänä täytyy ottaa mukaan Lapin Lihan valmistamaa KOTASAVU - poron kylmäsavurouhetta. Tuota kun lisää pastaan tai Blå Bandiin, niin johan luulisi maistuvan. 150 gr:n pakkauksesta riittää muutamaan ateriaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Hamalainen
18.05.2013 11:57

Kävin tänään katselemassa retkiruokia ja nämä Blåbandit reiterit yms. ovat aika hintavia, jos ajattelee että niitä vetää vähintään 2 pussia päivässä. Vastaava ainakin Blåbandin osalta Prismasta on huomattavasti halvempi. En tiedä onko niissä oleellista eroa. Viime keväänä minulla oli Pirkka juustopastaa ja se maistui hyvälle sinällään. Nyt ostin kokeeksi Rainbow pekoni juustopastaa yhden pussin. Saa nähdä miltä se maistuu. Hinta oli ainakin kohillaan 1,25€ pussi. Purkkihernekeitto on aina varma ratkaisu. Niitä kun lataa vaikka 4-5 purkkia/ reissu niin jaksaa. Metukkaa joukkoon niin hernekeiton makua voi vaihdella. BlåBandin kanariisipataa olen syönyt useasti pussimuusilla jatkettuna. Tällä hetkellä minusta Lidlin pussimuusi on parhaan makuista.
Näissä valmisruuissa ei kerrottu että voiko tuon pakkauksen polttaa nuotiossa.

Kyllä talvella on paljon helpompaa näiden ruokien kanssa pelaaminen. Voi huoletta heittää pakasteita ahkioon. Jos haluaa niin voi ottaa ihan kotoista perusruokaa. Eikä tarvitse arpoa säilymisien suhteen.
 Sivun alkuun

anonyymi ajattelija
18.05.2013 12:37

Itse otimme kaverin kanssa viime kesänä näitä blå båndin italian ja havaijin patoja. Hyvin jaksoi kaksi aikuista miestä syödä pussillisen aterialla yhteensä. Jauhelihan korvasimme tonnikalalla, mutta kuivatun jauhelihan kanssa harrastavat pärjäävät varmasti.

Ja ai että olivat hyviä. Ainakin itse pyrin ottamaan näitä mukaan vastakin vaelluksilla.

luuppi
18.05.2013 13:01

Real on kallista, mutta toisaalta heidan lammaspatansa on parasta pussiruokaa , mita olen syonyt. Tosin viimeksi kun katsoin, eil ollut enaa mukana Suomessa kaupan olevassa valikoimassa.

Ihan niinkuin tuolla aiemmin sanottiin, pasta ja riisiruokia pohjaksi omalla sorsselille... hintahan putoaa melkein kymmeseosaan. Kylla silla 90:lla prosentilla ostelee melkein mita vaan hoysteiksi
 Sivun alkuun

tyy
18.05.2013 13:08
Vieras

Kaupan valmiit retkiruuat ovat pääsääntöisesti karmeaa sapuskaa. Reitersseja, Realia, blööpandia yms tuomiopäivän mönjää ei löydy enää nykyään repustani.

Mutta näitä löytyy pussi, parikin:
http://www.lapinkuivaherkku.fi/poronkaristys.html

Kaveriksi perunamuusia jauheesta (ja voita!) ja puolukoita. Hinta on karmea, mutta erämaassa tämä on juhla-ateria. Muitakin hyviä tuotteita on samalla firmalla.

Puolukat tietysti kuivattuja, jotka ennallistetaan ja sokeroidaan hyvissä ajoin etukäteen. Kuivattuja marjoja on nykyään helppo saada. Vaikka kuivaankin ruokia paljon itse, niin marjat olen ostanut valmiina.

(Edittiä)
Semmoinen huomautus, että vaikka Lapin Kuivaherkun poronkäryn ohjeessa on keittoaika 5-10 min, ei se ole oikeasti tarpeellista. Kiehuva vesi sekaan ja annetaan hautua vartti. Sitten kuumennetaan uudelleen ja syödään. Sama pätee itsekuivattuihin lihoihin.

Risukeittimellä varustetun retkeilijän ei tosin näistä ajoista niin paljon tarvitse perustaa, polttoainetta yleensä riittää.
 Sivun alkuun

Louestaja
18.05.2013 21:40

Mulle kelpaa vaatimattomampikin ruoka, joten noita kaupan pusseja tulee käytettyä, mutta yks per päivä riittää, toinen ateria on jotain muuta, esim. nuudelia. Noissa Reitereissä yms kannattaa mun mielestä laittaa enemmän vettä ja hauduttaa pidempään, kuin mitä ohje käskee, niin tulee parempaa. Ja oma maustenyssäkkä auttaa maun parantamisessa, jos se tökkii.

tyy
18.05.2013 22:04
Vieras

Louestaja kirjoitti:
Mulle kelpaa vaatimattomampikin ruoka, joten noita kaupan pusseja tulee käytettyä, mutta yks per päivä riittää, toinen ateria on jotain muuta, esim. nuudelia. Noissa Reitereissä yms kannattaa mun mielestä laittaa enemmän vettä ja hauduttaa pidempään, kuin mitä ohje käskee, niin tulee parempaa. Ja oma maustenyssäkkä auttaa maun parantamisessa, jos se tökkii.

Maustettukaan tuomiopäivän mössö ei nykyään maistu. Koirakin syö vaelluksilla parempaa.
 Sivun alkuun

varg62
19.05.2013 1:53

Ei minun koira ainakaan. Laughing
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kaupan lapissa Parikolmetonnia Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 5 18.11.2011 10:12 Katso viimeisin viesti
Kärkkäisen retkiruuat tapmar Ruokaohjeet ja vinkit 4 06.02.2009 23:03 Katso viimeisin viesti
Hyvä, mutta huono teltta kaupan. Nevis Tiedotuskanava 9 22.09.2007 17:50 Katso viimeisin viesti
Kenestupa näemmä kaupan mkalima Lappi 10 16.09.2007 13:47 Katso viimeisin viesti
Kotimaiset retkiruuat Kaneetti Ruokaohjeet ja vinkit 7 08.02.2006 11:06 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 3
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3  Seuraava
Siirry: