Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruoanlaittovälineet ja varusteet Ruokailuastia eli lautanen tms.
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
K-nen
07.01.2010 13:22
Vieras

tyy kirjoitti:
Pittää se lautane olla, kuka sitä nyt kattilasta suoraan. Savotan ruokakuksa on ollut.

Minä, titaanikattilasta. Mutta olen myös syönyt orikaso-lautasesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Korpijaakko
07.01.2010 17:25

ansi kirjoitti:

- -
Kokeilin tänä talvena ruokatermosta kuivamuonan valmistukseen ja huomasin sen todella käteväksi. Ruoan voi laittaa muhimaan jo aamulla ja syödä sitten nopeasti kun tulee nälkä, ilman että ruoka tai ruokailija ehtii kylmettyä. Ihan kaikista kevein ratkaisu tuo ei tietysti ole, mutta talvella arvostaa lämmintä ruokaa ihan erilailla.

Tosiaan, itsekin aloin viime talvena käytellä ruokatermosta. Siinä valmistuu kätevästi puuro/velli aamuksi. Puuron syömisen/juomisen jälkeen huljautetaan tarvittaessa jämät suuhun ja laitetaan lounas tekeytymään pulloon. Nautitaan sopivalla hetkellä. Hyvin toimii. Se kai on tavallaan lautanen? Nyt olen kyllä alkanut miettiä, josko luopuisi tyypillisillä reissuilla lämpimästä lounaasta. Lämmin juoma ja reilut välipalat tuntuu riittävän...

hannes
07.01.2010 18:48

Talvella ruokatermos on hyvä. Aamupalan yhteydessä keittoainekset sisään astiaan ja päivällä tauolla valmiiden leipien ja mustikkamehun (termospullosta) kanssa kitusiin.
Ahkiossa kulkee mukana, rinkassa en ole viitsinyt kantaa - edes termospulloa.

Löytäisi jostain kevyen mutta iskunkestävän termarin niin kesälläkin aamupala ennen ylösnousua olisi mukava rinkkahommissa(eka aamupalan jälkeen vielä ehkä jälkiunet...siis ei -löylyt!). Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Juurakko
07.01.2010 19:03

Yksin kulkiessa syön lämpimän ruuan kattilasta, mutta aamupuuro + kiisseli on mukava syödä lautaselta. Ja kaksin kulkiessa lautanen on itsestäänselvyys. Lautasella on myös näppärä täyttää vedenkantokassia.

Olen tykästynyt Light My Fire LunchBoxiin: Spork ja tiskiharja mahtuvat vermeen sisälle ja on mukava pakata rinkkaan.

boueme
08.01.2010 1:28

Minä olen usein nauttinut einekseni lusikasta tai haarukasta, jolla sapuska on kaapaistu pakista tahi kattilasta.

-B

gubbe
08.01.2010 10:17

On syöty suoraan pussista, pakista, kattilasta, kupista ja lautaselta. Ei vaan vielä ole löytänyt sopivaa tähän hetkeen, Light My Fire Lunchbox löytyy mutta on jotenkin kädessä vit*umaisen mallinen/oloinen/tuntuinen ja se "lusikka haarukka" on suunniteltu joko A) lapsen käteen tai B) päin pyllyä..
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Koistinen
08.01.2010 20:11

Light my Fire on viime vuosina toiminut kahdelle hengelle varsin hyvin. Tulee maastossakin kokkailtua aterioita, jotka muodostuvat useammistakin osista (esim. perunamuussi, viljapihvit ja rosepippurikastike sekä kesällä villivihannessalaatti), joten lautanen on kiva olla mukana. Yksin kulkiessa ei välttämättä jaksa paljon kokkailla ja silloin pastamättö menee kattilastakin. Tuo light my Fire on siitä näppärä kun siinä on mukana muki ja siivilä/leikkuulauta.

Nevis
08.01.2010 21:24

Nälkä ei vaadi lautasta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Muikkunen
09.01.2010 22:14

Minitrangiasta kun heittää polttimen ym. veke, niin toimii hienosti ruokailuastiana.
Kansi "paistinpannu" napsahtaa mukavasti kiinni kevyesti painamalla ja sisälle mahtuu haarukat ja lusikat.
 Sivun alkuun

Kape
17.02.2010 9:55

Meillä käytössä ihan tavalliset lähes joka kaupasta saatavilla olevat muovilautaset, muutaman euron maksaneet. Ei kilise ja kolise, kestää hyvin, voi käyttää esim. leikkuulautana tarvittaessa, ei vie paljoa tilaa jne. Itse olen käyttänyt suojana päällä minigrip-pussia, johon olen lisäksi pakannut muut ruuanlaittoon tavittavat työkalut, niin ovat samassa paikassa.

- S. Paulaharju: Sompio -
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Blog Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 2
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Siirry: