Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Pyörillä olevat vempeleet
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
10.06.2007 5:21


Viestejä: 8697
Petrin ideasta(teleskooppisalot) intiaanien käyttämiin purilaisiin ei olekaan enää pitkä matka.On vain itse hevosena.
Kohta tämänkin pyöräkehittelyn ympyrä sulkeutuu ja joku keksii,että hei!...rinkanhan voi kantaa selässäkin.. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
10.06.2007 19:55


Viestejä: 3927
hannes kirjoitti:

Kohta tämänkin pyöräkehittelyn ympyrä sulkeutuu ja joku keksii,että hei!...rinkanhan voi kantaa selässäkin.. Very Happy

Mutta ennen sitä aion tehdä tänä pyörällä ( huom, yksikkömuoto ) kulkevan prototyyppini, tuohon roippeiden kuljettamiseen.
Siitäkin huolimatta, että näillä paikallisilla markkinoilla on ilmennyt tiettyä epäilyä hankettani kohtaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Jussi
12.02.2009 16:40


Viestejä: 385
Pari linkkiä

http://www.carrix.ch/harcarre.html

http://dixonrollerpack.com/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tyy
12.02.2009 21:16
Vieras

Umpihanki kirjoitti:
hannes kirjoitti:

Kohta tämänkin pyöräkehittelyn ympyrä sulkeutuu ja joku keksii,että hei!...rinkanhan voi kantaa selässäkin.. Very Happy

Mutta ennen sitä aion tehdä tänä pyörällä ( huom, yksikkömuoto ) kulkevan prototyyppini, tuohon roippeiden kuljettamiseen.
Siitäkin huolimatta, että näillä paikallisilla markkinoilla on ilmennyt tiettyä epäilyä hankettani kohtaan.


 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
13.02.2009 7:46


Viestejä: 3927
tyy kirjoitti:




Taitaa käydä niin, että täytyy turvautua noihin yleisvekottimiin, koska projektini ei ota tuulta alleen.

Viritykseni päätökseen saaminen lipuu käsistäni, koska tarve on karannut tarvitsijaltaan. Tosin mielenkiintoa pitää yllä se, että kyhäelmä on tuolla parvekkeella muistuttamassa olemassaolostaan.

Vaikka elämäni sponsoroija ei tosin vaikutakaan kovinkaan myötämieliseltä hankettani kohtaan, niin siitä huolimatta olen vielä näihin päiviin saakka uskaltanut uhmata auvoisaa rinnakkaiseloa, enkä ole haudannut unelmaani kellarin pimentoon.

Pilvilinnani lopullinen särkyminen saattaa tosin olla edessä samaan aikaan kun aurinko alkaa heloittamaan lämmittäviä säteitään parvekkeelle.

Kova on kohtalo, ainakin näpräämiseen taipuvaisella äijänkäppänällä.
M.A.Nummisen osakkeet nousivat minun pörssissäni silloin, kun hän sisusti mieleisensä olohuoneen Stockmannille eräiden muiden julkimoiden kanssa.

Numminen oli asettanut höyläpenkin keskellä olohuonetta sillä perusteella, että koska hän pitää nikkaroinnista, niin silloin höyläpenkki täytyy olla kunniapaikalla.

ps. En ole onnistunut samaan tuota ajatusta lävitse omalla kohdallani. Unelmia pitää silti olla, vaikka ne olisivat sitten kuinka utopistisia hyvänsä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
p.kivela
13.02.2009 9:36


Viestejä: 776
Jussi kirjoitti:
Pari linkkiä

http://www.carrix.ch/harcarre.html

http://dixonrollerpack.com/


Jotenkin tuntuu, että jos on vaan yksi pyörä niin keikuttaminen rasittaa lantiota/selkää vääntömomentillaan, koska systeemi pysyy pystyssä pelkastaan vetäjän avulla.
Jos pannaan kaksi isompaa ja pehmeämpää pyörää niin laitos pysyy paremmin linjassaan. Matalapainerenkaat tasoittavat ryppyjä. Toki vaakaheilunta tulee sallia "laakerilla" jottei se siirry valjaisiin raakana.
Laakeri voi olla jopa kiinnitys lantiovyöhön.
Eberlestock Humperista voisikin tehdä proton rapakon tällä puolen ja laittaa testiin? Vapaaehtoisia? Alumiini / komposiittirakenne ei ole välttämättä painava. Varmasti toimii ainakin kangasmaastossa ja reiteillä.
Juttu pitäisi saada johonkin lehteen, mikä ei ongelma.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
George
13.02.2009 10:14


Viestejä: 3343
Kanoottikärryjen rakentamisesta ja käytöstä on sellainen kokemus että ne kaksi pyörää pitää panna peräkkäin teliksi. Silloin pääsee Vätsärin kivikossakin. Akselilla varustettu peli on tarkoitettu tasaisten teiden käyttöön.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
p.kivela
13.02.2009 12:43


Viestejä: 776
George kirjoitti:
Kanoottikärryjen rakentamisesta ja käytöstä on sellainen kokemus että ne kaksi pyörää pitää panna peräkkäin teliksi. Silloin pääsee Vätsärin kivikossakin. Akselilla varustettu peli on tarkoitettu tasaisten teiden käyttöön.


Hyvinkö menee kaatumatta?
Jos laittaa kaksi "kottikärrynrengasta" ihan toisiinsa kiinni?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
George
13.02.2009 14:14


Viestejä: 3343
p.kivela kirjoitti:

Hyvinkö menee kaatumatta?
Jos laittaa kaksi "kottikärrynrengasta" ihan toisiinsa kiinni?


Inkkarikanoottia varten tehdyssä kärryssä työnjako on sellainen että toinen vetää ja toinen pitää tasapainon.
Jos on kyse tuosta "kottikärryideasta" niin siinä sama henkilö vetää ja pitää tasapainon. Siinäkin tuo telipyörästö helpottaa oleellisesti maastossa liikkumista. Akselin teko sen sijaan vaikeuttaa olipa se kuinka lyhyt tahansa. Saman asian huomaa kun vetää autolla peräkärryä. Telipyörästölla varustettu on tunteeton tien kuopille.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Vihtahousu
13.02.2009 18:55


Viestejä: 213
Kahden vierekkäisen pyöräparin käytöstä on paljon kokemusta matkalaukuissa. Tasaisella (lentoterminaaleissa) se vielä toimii jotenkin, mutta maastossa laukku ottaa nopeasti vaikeasti hallittavan heiluriliikkeen puolelta toiselle. Syynä on se, että useinkaan kivi tai muu kohouma ei satu yhtäaikaa kummallekin pyörälle. Toiselle osuessaan se heittää kuorman kevyesti voimakkaaseen sivuttaiseen heiluriliikkeeseen, jota on vaikea pysäyttää. Olen itse kokenut tämän ja myös nähnyt monen muun kiireisen matkaajan pysähtyvän hillitsemään ilmiötä.

Koska yhden pyörän (tai kahden peräkkäisen) ratkaisussa pyörä sijaitsee keskellä kuorman alla, niin pompun aiheuttava voima kohdistuu useimmiten lähes suoraan ylöspäin ja on helpompi hallita.
_________________
Jos maailma ei hymyile minulle, minä hymyilen maailmalle.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
OS
13.02.2009 19:18


Viestejä: 7336
George kirjoitti:
Kanoottikärryjen rakentamisesta ja käytöstä on sellainen kokemus että ne kaksi pyörää pitää panna peräkkäin teliksi. Silloin pääsee Vätsärin kivikossakin. Akselilla varustettu peli on tarkoitettu tasaisten teiden käyttöön.


Täällä on esitelty tuommoinen telipyöräversio, mutta valitettavasti kuvaa ei enää löydy. Weketable saisi laittaa sen uudelleen kaikkien nähtäväksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
14.02.2009 9:04


Viestejä: 3927
p.kivela kirjoitti:
Jussi kirjoitti:
Pari linkkiä

http://www.carrix.ch/harcarre.html

http://dixonrollerpack.com/


Jotenkin tuntuu, että jos on vaan yksi pyörä niin keikuttaminen rasittaa lantiota/selkää vääntömomentillaan, koska systeemi pysyy pystyssä pelkastaan vetäjän avulla.


Yhden pyörän käytössä oleellista onkin, että kuorma keskittää itseään niin, että vetäjä joutuu tekemään mahdollisimman vähän kallistelujen estämiseksi. Omissa kokeiluissani olen huomannut, että akselin alapuolelle kiinnitettävät aisat on vakaampi ratkaisu, kuin akselin yläpuolinen kiinnitys tai suoraan akselille tapahtuva.

Akselin alapuolisessa kiinnityksessä on vain se pulma, että aisat tulevat lähelle maanpintaa, jossa ne osuvat helpommin kiviin ja muihin esteisiin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
14.02.2009 9:15


Viestejä: 3927
hannes kirjoitti:

Kohta tämänkin pyöräkehittelyn ympyrä sulkeutuu ja joku keksii,että hei!...rinkanhan voi kantaa selässäkin.. Very Happy


Just noin 99,9 % tapauksissa taakan kuljetus toimiikin parhaiten, mutta 0,1% erityistarpeisiin tuo pyörä toisi helpotusta.
Eli niissä tapauksissa jolloin raahattavaa on niin paljon, että kuorman siirtäminen onnistuisi paremmin pyörän/pyörien varassa, kuin selässä kantaen, joko taakan painosta tai tilavuudesta johtuen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
akuusist
21.02.2009 1:36


Viestejä: 389
Umpihanki kirjoitti:
0,1% erityistarpeisiin tuo pyörä toisi helpotusta.

Umpihanki kirjoitti:
Yhden pyörän käytössä oleellista onkin, että kuorma keskittää itseään niin, että vetäjä joutuu tekemään mahdollisimman vähän kallistelujen estämiseksi.


Onhan tämä isompi kuin tuhannesosan erityistarve, kuten OS:n ja Georgenkin kommenteista huomaamme. Kuva on huono mutta selvän saa: kun pyörän maahankosketuskohdan ja kantokahvan välinen linja kulkee taakan painopisteen yli keskittää kuorma oikein hyvin. Kajakkia vetää fillarilla asfaltilla ihan hyvää matkavauhtia.[/url]
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Umpihanki
21.02.2009 5:51


Viestejä: 3927
akuusist kirjoitti:

kun pyörän maahankosketuskohdan ja kantokahvan välinen linja kulkee taakan painopisteen yli keskittää kuorma oikein hyvin. Kajakkia vetää fillarilla asfaltilla ihan hyvää matkavauhtia.[/url]


Just noin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Ostetaan naisten vaellushousut, reilu... Marjo Ostetaan ja Myydään 0 24.05.2017 22:18 Katso viimeisin viesti
Kansallispuistoon pyörillä (taas) akuusist Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 2 02.12.2014 1:23 Katso viimeisin viesti
Jaurujoki ja sen lähellä olevat paikat mimo Kalastus 8 08.06.2010 13:53 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 5 Yht. 6
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava
Siirry: