|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Haaste: Joka kuukausi vähintään 2 yötä maastossa. |
Rosnaaja 21.11.2013 23:18
Hoksasin, että olen ollut kesäkuusta asti joka kuukausi retkellä, pidemmällä tai lyhyemmällä.
Ajattelin haastaa itseni.
Haaste: Mahdollisimman monena peräkkäisenä kuukautena vähintään kaksi yötä kestävä retki. Yöt voivat olla peräkkäiset tai erikseen. Pelkkä maastossa yöpyminen ei kuitenkaan riitä, vaan retkellä pitää olla jotain muutakin aktiviteettia.
Yritetän nyt ainakin alkuun saada 12 kuukautta täyteen. Sen jälkeen arvioin tilanne uudelleen.
Tarttuuko joku muu haasteeseen?
Camoon!
Nyt eletään haasteen kannalta ehkä haastavimpia kuukausia. Ulkona on pimeää ja märkää, töissä on kiireitä ja rouva alkaa kohta katsoa vinoon.
Tähän astinen saldo:
2013 Kesäkuu: Muotka (6 yötä)
2013 Heinäkuu: Saariselkä (6 yötä), Nuuksio (2 yötä)
2013 Elokuu: Nuuksio (1 yö), Helvetinjärvi (2 yötä)
2013 Syyskuu: Nuuksio (3 yötä)
2013 Lokakuu: Nuuksio (1 yö), Orivesi (1 yö)
2013: Marraskuu: Repovesi (2 yötä) |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
L-J 21.11.2013 23:21
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Eräpentti 21.11.2013 23:23Vieras
|
Voiko ruuhkakuukausilta jakaa muihin kuihin? Kesällä tuli telttaöitä noin kuukauden verran. Kotipihassa ei yhtään. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Rosnaaja 21.11.2013 23:24
L-J kirjoitti: |
Mukana ollaan. |
Hieno homma. Tänne sitten raporttia haasteen etenemisestä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Rosnaaja 21.11.2013 23:31
Eräpentti kirjoitti: |
Voiko ruuhkakuukausilta jakaa muihin kuihin? Kesällä tuli telttaöitä noin kuukauden verran. Kotipihassa ei yhtään. |
Tässä haasteessa ei voi. Haasteen idea on juuri siinä, että sillä pyritään (itse ainakin pyrin) pitämään yllä säännöllisyyttä ja retkeilytuntumaa.
Lisäksi haaste kannustaa ulos myös silloin kun säät ovat mitä sattuu.
Näin siis tässä haasteessa.
Joulukuun retki tulee toteutumaan 6.-8.12. Jalan säästä/kelistä riippumatta. Se on oikeastaan ainoa vaihtoehto. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Timoa 22.11.2013 0:43
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Louestaja 22.11.2013 0:47
Tarkennatko mitä tarkoittaa "jotain muuta aktiviteettia"? Lasketaanko valmislaavu yöpymiseksi?  _________________ "Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta." |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Micke 22.11.2013 10:12
Aloitan haasteen tammikuusta, niin tulee vuosi joka kuukautena maastossa. _________________ "Niin kauan hain mä tuulelta suojaa,
kerran jo luulin mä tyyntyneen sen" |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
frantrai 22.11.2013 10:45
Kesäkuu ja helmikuu menneet vain yhdellä maastoyöllä tänä vuonna, muuten min 2 yötä takana mukaanlukien tämä marraskuu. Itsellä on ollut periaatteena joka kuukausi reissu, jossa min 1 yö teltassa. Muutetaan se kahteen yöhön, eli voi olla yksi pidempi reissu tai kaksi lyhyttä reissua mukana ollaan! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pekka 22.11.2013 11:22
Ajatus on kannatettava.
Kelpaako katetulla terassilla nukkumiset? Huru-ukoille siinäkin on ihan tarpeeksi. _________________ Kun eksyn, lähden kotiin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korpijaakko 22.11.2013 11:58
Itse olen laskenut aina vuoden maastoöitä, ne pyörivät jossain 60-70 hujakoilla, mutta silti vuoteen jää joku kuukausi, jolloin ei ole yhtään maastoyötä. Ajatuksena tälle syksylle oli tehdä yhden yön lähiretkiä vähintään kerran kuussa, mutta sekin taitaa jäädä tämän kuun osalta väliin... Parantamisen varaa siis olisi.
Hyvä idea. Katsotaan jos tammikuussa ottaisin haasteen vastaan. _________________ Galleria ja blogi |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sahamies 22.11.2013 12:25
Tästä voisi saada hyvän syyn potkia itseään persuksille, mutta katsotaan myöhemmin onko tästä huru-ukosta moiseen riekkumiseen. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
varg62 22.11.2013 12:55
En viitsi osallistua, kun etua liikaa toisiin. Käyn jo nyt eri varusteita testeemassa talviretkeilyä varten, kun uusi laji minulla 4-5 päivää joka kuukausi ainakin.Etua tulee liikaa siitä, että voin vaeltaa 365 päivää vuodessa ja koska vain haluan kun eläkkeellä
Tämä talvi menee valitessa talvivarusteet ja kenties eka pitempi talvivaellus yksin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kore 22.11.2013 15:09
Pekka kirjoitti: |
Kelpaako katetulla terassilla nukkumiset?
|
Kyllä varmaan voi laskea retkeilyksi olohuoneen lattiallakin nukkumisen
Mutta entäpä olohuoneen sohvalla?  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Virsu 22.11.2013 20:04
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|