Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut lajit Ka boat jokiretkeily
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
TREKKING
09.10.2014 15:51


Viestejä: 3838
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11574/normal_1272.jpg

Tuo vois olla myynnissä!
_________________
Kyllä Siperia opettaa!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
rautu
09.10.2014 16:10


Viestejä: 6662
TREKKING kirjoitti:
http://www.vastavalo.fi/albums/userpics/11574/normal_1272.jpg

Tuo vois olla myynnissä!

tuohan on MELKEIN yhtä hieno. Laughing
_________________

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
zag
15.04.2015 9:35


Viestejä: 468
Naruilla uittaminen koskissa?
Työn alla kumiveneen naruvarustelu. Olisiko antaa käytännön vinkkejä. Googletin, mutta en löytänyt/osannut etsiä sapluunaa vetoköysille.
Ankkuriköyden pituudeksi löysin ohjeellisen 3-5 kertaa veden syvyys, mutta entäpä uittoköydet?
Etuköyden kiinnitystavaksi löysin ohjeen solmun sijoittamiseksi paatin alle ”kolmiosainen kruunu” -solmun avulla.
Mikähän olisi toimiva pituus vetoköydelle?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
16.04.2015 19:18


Viestejä: 5290
^Hannun filmit olet varmaan katsonutkin, niissähän on myös vetoja. Parempi että köysi on mieluummin turhan pitkä kuin lyhyt ja painokaan ei ole oleellinen tekijä tässä tapauksessa. Ps. joko peli on koeuitettu?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
zag
16.04.2015 20:47


Viestejä: 468
^ Joku mainitsi vastauksena kysymykseeni ohjeelliseksi vetoköyden pituudeksi 8 m (ja kiinnityslenkkeihin +4 m). Vaikuttaa hyvältä lähtökohdalta, eikähän tuo tosiaan paljon paina vaikka alkuun varaisi hieman kokeiluvaraakin.
Ps. koeuitettu on; ei naruilla kuitenkaan vaan vasta moottorilla merellä. Hienosti pelitti Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
16.04.2015 22:17


Viestejä: 3300
Ottaisin 15m vetoköyttä, sen pitää olla kevyttä, ei helposti sotkeutuvaa, eikä vettä imevää, kelluvaa, jos osoittautuu turhan pitkäksi todella helppo lyhentää, toisinpäin vaikeaa. Pitää olla myös peräköysi, jota käytetään vedossa säätelemään venhon etäisyyttä rannasta, ylipäätänsä ohjailuun virrassa(kivien kierto jne.) pirun tärkeä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
zag
17.04.2015 11:35


Viestejä: 468
Niin tuntuu olevan, kuten lajissa kuin lajissa, että paljon on opittavaa. Alkeista alkaen.

Katselin uudestaan Hannu YK:n hienot Kaboat -videot, ja aika pitkä oli ainakin hänen uittoköysivyyhtensä.
Tulipa mieleen, että köysi kannattanee laittaa taluttajaansa kiinni, ettei vahingossakaan pääse venho karkaamaan ja huilaamaan yksikseen alavirtaan. Viisaus taitaa olla siinäkin, jota hieman ihmettelin moottorin manuaalia selaillessani, että prutku pitäisi varmistaa venhoon köydellä tai vaijerilla. Ilmeisestikin samasta syystä kuin kaikki paatissa kuljetettavat irralliset astiat ja nyssäkätkin Cool .
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
19.09.2015 10:48


Viestejä: 5290
Onko kukaan hommaillut hiljattain Kaboatia? Mielenkiintoinen hinnoittelupolitiikka jos vertaa kaboatien hintoja ja packracftien hintoja. Näinköhän tyhmää kusetetaan tuossa pack-hinnoittelussa? Tietenniin ne ovat keveitä ja kestäviä mutta kun miettii mitä kaboat sisältää ja kestää niin maksetaanko packissä aivan liian paljon keveydestä? Tietysti jos ostaja ja myyjä ovat molemmat tyytyväisiä niin silloinhan kaikki on hyvin. Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
20.09.2015 15:55


Viestejä: 1571
Olen liikkunut kumikanootilla ja kapealla kumiveneellä, jossa oli moottori, mm. Ivalojoella. Ei epäilystäkään etteikö kaboat olisi soiva peli. Luulen myös, että se liikkuu yllättävän pienellä koneella eli 2.5 hp riittää lähes joka paikkaan. 16-jalkainen ei muuten ole tolkuttoman pitkä, n. 60 cm lyhyempi kuin tavallinen jokivene (5,5 m). Semmoiseen mahtuu kahden varusteet ja yksin liikkuu kuin tyhjää. Tekeeköhän kukaan kovalla pohjalla?
_________________
Kuvailutulkki
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
20.09.2015 18:09


Viestejä: 5290
^Kaverilla on 16 jalkainen ja 2,5 heppanen kaboatti, noissa kaikissa on kova pohja.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
20.09.2015 18:21


Viestejä: 5290
Nyt olisi iskun paikka koska näyttää löytyvän muutama kpl -50%, aiemmin en ole moista alea näillä sivuilla nähnyt ja varmaan kohta on 0-saldo. http://www.boatstogo.com/kayaks_sk430.asp
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
21.09.2015 8:00


Viestejä: 1571
tst kirjoitti:
^Kaverilla on 16 jalkainen ja 2,5 heppanen kaboatti, noissa kaikissa on kova pohja.


Saturnin kaboateissa puhutaan "Air floor", ehkä joku toinen valmistaja?
_________________
Kuvailutulkki
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
21.09.2015 10:14


Viestejä: 5290
^Sama Saturn-botski, siinä on jonkunlainen kova pohja keskellä mutta ei siis ponttooneissa. Se näkyy esim. tuossa linkin 14' :ssa, kuvassa jossa pohja on ylöspäin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
21.09.2015 13:33


Viestejä: 1571
tst kirjoitti:
^Sama Saturn-botski, siinä on jonkunlainen kova pohja keskellä mutta ei siis ponttooneissa. Se näkyy esim. tuossa linkin 14' :ssa, kuvassa jossa pohja on ylöspäin.


Saturnin tuotekuvaksissa on paljon parannettavaa jos ym. pitää paikkansa. Esim. kun puhutaan rib-kumiveneistä, niin kyse on kovapohjaisista veneistä. Pohja voi olla alumiinia, vaneria tai jotakin muuta, mutta ei samaa kuin ponttooneissa. Kun Saturn kertoo mikä on PVC:n paksuus pohjassa, joka on "Air Floor", niin tuskin kellekään voi tulla mieleen, että pohja on kova ja puhutaan ponttoonien pohjista. Ihmettelen suuresti. Mitä materiaalia Saturnin kovat pohjat ovat ja monestako palasta ne koostuvat?
_________________
Kuvailutulkki
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
21.09.2015 13:59


Viestejä: 5290
Vene on siis kaverilla joten en osaa vastata mutta muistaakseni pohjassa on pituussuuntaan nähden poikittain jotain matskua olevia levyjä ja Kaboatinhan voi siis taitella kantosäkkiin. Kannattaa kysyä vaikka tuolta Tanskasta. 5 heppainen on parempi jos nousee jokia ylöspäin, tuo 2,5 heppainen toimii kyllä järvillä mutta puhti loppuu ainakin raskaammalla kuormalla virrassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 2 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: