Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Suosi suomalaista
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
01.02.2015 0:20

Rohmoiva kirjoitti:
Tuohon lapuaan on pakko kommentoida, että kaikkein arvostetuin tuote heiltä on hylsyt. Lapuan hylsyt ovat kiistatta maailman parhaita jopa tuolla ameriikan ihmemaassa. Itse olen myös täsmälleen samaa mieltä.

Todellakin, kukaan tällä pallolla ei tee yhtä tasalaatuisia hylsyjä kuin Lapua. Voi kuulostaa vähäpätöiseltä asialta, mutta kun ampujien ehdoton eliitti kilpailee maailman parhaan tittelistä, patruunat on lähes poikkeuksetta ladattu Lapuan hylsyihin. Eikä sekään ole harvinaista että luoti on Lapuan ja ruuti Vihtavuoren. Siis Made in Finland koko paketti. Ei hassumpaa näin pieneltä kansakunnalta.

Korpijaakko
03.02.2015 21:12

Koska jotkut tarvitsevat muitakin varusteita retkilleen kuin hylsyjä, lisään muutaman mieleen tulleen aiempaan listaan:

- Teseman sukat (valmistus kotimaassa)
- Guahoo (kotimainen brändi, jotkut tuotteet myös valmistetaan Suomessa)
- Varustelekan Särmä-tuotteet (kotimainen firma, valmistus kai useimmiten Virossa)
- Hiking Travel HIT ahkiot ja kanootit (pääosin kotimainen valmistus, ainakin suurkanootit Virossa)

tst
27.06.2015 21:28

Sen verran kikkailen suomalaisuuden puolesta ostojen lisäksi että palautan kaikki pullot aina Lidliin, saavat sakemannit tämän pakkopullan ja se vähentää ao. ketjun liikevaihtoa. Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Ursus
27.06.2015 23:56

Ivalossa on suomalainen pitzeria. Miksi ostaa terroristeilta kun on suomalainen vaihtoehto.

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Suosi Suomalaista asustetta
metsuri
27.08.2015 10:02

Tietääkseni Suomesta löytyy vain kaksi valmistajaa jotka tekevät alus ja väliasuja kokonaan Suomessa,ei Kiinassa tms.
Ruskovilla Artjärvellä ja Finnsvala Kärsämäellä.
Itsellä työkäytössä Finnsvalan Extreme jossa 75% meriovilla/3%polyamidia ilmeisesti villan seassa koska sisäpinnan ilmoittaan olevan kosteutta siirtävää polypropyleeniä.
Kotisivujen mukaan ovat tehneet alusasuja Suomessa jo vuodesta 1955

Minulla on verkkoalusasu plussankeleille,ei hiosta eikä liimaannu ihoon.
ja pakkasille Extreme.joskus laitan ne päällekkäin.

Ja kestää toisin kuin Kiinassa tehdyt meriovillat.

Itse maksan hieman enemmän kun asu toimii ja kestää kauemmin. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Karhusuo
28.08.2015 9:11

Muhoksen Villa neuloo villavaatteita ja -asusteita Muhoksella.

Lainaus:
Kaikki tuotteet valmistetaan 100 % Suomessa. Tuotteiden materiaaleista karstavillalanka kehrätään Suomessa.

Tuo eräpaita on tutun näköinen, pitäisi mökillä vilkaista mitä erään villapaidan lapussa lukee.
 Sivun alkuun

pesala
28.08.2015 15:40

Ursus kirjoitti:
Ivalossa on suomalainen pitzeria. Miksi ostaa terroristeilta kun on suomalainen vaihtoehto.

Terroristeilta Shocked Shocked Shocked Question Question Question

Onkos Sinulla perusteita , vai heititkö niin kuin ohimennen vaan ? Toivottavasti.

Ja Ivalossa on todellakin pizzeria ja kebappila ja ainakin minä olen saanut maukkaita annoksia . Omistajasta en ole kysynyt , mutta ei se ainakaan vaalea viikinki ole.
 Sivun alkuun

Pepi
28.08.2015 17:37

Täällä kotipuolessa suosin suomalaista pizzeriaa ihan laadun takia, mutta en kyllä rupeaisi sen maahanmuuttajataustaisia kilpailijoita terroristeiksi nimittämään. Sen enempää kuin tuon kantapaikkani muita asiakkaitakaan, vaikka eivät kaikki kanssani samaa etnistä taustaa jaakaan.

rautu
28.08.2015 18:21

Aloin ihmetellä kesällä että miksei ulkomaalaistatustaisissa pizzerioissa näy ulkomaalaisia koskaan syömässä? Shocked

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

Ursus
28.08.2015 18:54

Tuo *terroristi* oli tosiaan heitto, joka perustui muuten itse maahanmuuttajataustaisen pitzeriayrittäjän ilmaisuun. Heitin sen vähän kiusalla, sillä näinhän sitä yleistetään.

pesala
28.08.2015 19:33

Ursus kirjoitti:
Tuo *terroristi* oli tosiaan heitto, joka perustui muuten itse maahanmuuttajataustaisen pitzeriayrittäjän ilmaisuun. Heitin sen vähän kiusalla, sillä näinhän sitä yleistetään.

No johan mä sitä ihmettelinkin. Ok
 Sivun alkuun

pesala
28.08.2015 19:35

rautu kirjoitti:
Aloin ihmetellä kesällä että miksei ulkomaalaistatustaisissa pizzerioissa näy ulkomaalaisia koskaan syömässä? Shocked

No jos nuo tekee ruokansa itse. Very Happy
 Sivun alkuun

Luiro
28.08.2015 19:42

rautu kirjoitti:

Varmaan ihan samasta syystä, miksi kukaan makkaratehtaan linjalla työskentelevä ei syö makkaraa Idea
Juhani Valli, 2007
 Sivun alkuun

pesala
28.08.2015 20:06

^
juu teurasjätettä .
 Sivun alkuun

tst
03.02.2020 19:58

Itsellä on edelleenkin paljon parantamista suomalaisten tuotteiden ostamisessa, mutta yritetään yhä parantaa ja seuraava sellainen lienee Hawun rullapiippu kaminaan. Retkeilyn ulkopuolelta pitää mainita, että kantelin tänään sisällä Pohjanmaan Kalusteen Modenan joka oli musta maanantai tms. tarjouksessa 999 € ja jos osti yli 1000 €:lla niin sai -10 % alen. Pakkohan se oli ostaa parin euron tyyny joten hinnaksi jäi 1001 €*.9=901 €. Myyjät olivat tänään sohvia hakiessani kuulema varmistaneet, että onko hinnoittelu oikein. Olihan se, selkeä peli ja onnittelivat tosi hyvästä kaupasta. Halavalla ostaminen on luontevaa, mutta myynti on vaikeaa ja mieluummin annan kuin myyn. https://www.masku.com/tuotteet/sohvat-ja-rahit/2-ja-3-istuttavat/359402-modena-sohvaryhma-3-2/?conf%5B75%5D=7790&conf%5B78%5D=7796
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Suomalaista kauhua metsässä tyy Hölynpöly... 10 24.09.2008 23:03 Katso viimeisin viesti
Suosin suomalaista? linkkari-inkkari Hölynpöly... 9 18.01.2008 17:42 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 3 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: