|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: joutsijärvelle |
erno 18.02.2006 19:13
Tuli eilen uusi retki-lehti. toimittaja oli tehnyt retken joutsijärvelle potkukelkalla. ovatko tämän palstan lukijat koskaan koittaneet potkukelkkailu retkeä?
Samaisessa artikkelissa kerrottiin että joku oli jättänyt rypsioöljy pullon tuurunkankaan autiotuvalle ja hiiri oli hukkunut siihen...
täytyy sanoa kaverille että ei jätä ens kerralla rypsioljyä tupaan.
Tarkoitus olisi lähteä maanantaina yhden yön hiihto reissulle joutsijärvelle. kestääköhän jää? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Re: joutsijärvelle |
ahma 16.03.2006 21:43
erno kirjoitti: |
ovatko tämän palstan lukijat koskaan koittaneet potkukelkkailu retkeä? |
Tuo sama on käynyt mielessä itselläkin, mutta eipä ole tullut otettua mukaan koskaan. Noihin tavallisiin potkukelkkoihinkin, saa ostettua noita suksen muoveja sinne pohjaan, ja näyttää olevan nykyään jo kahta eri leveyttäkin. _________________ METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
IkiHonka 16.03.2006 22:53
No, sunnuntaina potkuttelin viimeksi ja kuinka ollakaan juuri tuolla kyseisellä Joutsijärvellä. Väline ei kylläkään ollut potkukelkka vaan koirareki. Perusvauhdista vastasivat koirat, joten se minun potkiminen oli vain lisävauhdin antoa ja koirien kuorman kevitystä. Tekniikkahan oli ihan sama, vaikka minulla olikin "apumoottorit" käytössä.  _________________ "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
JBay 31.05.2006 9:00
Minkäslainen tuo Joutsijärvi on kierää kesällä? Onko reitillä näkemisen arvoista vai onko se perustalousmetsää ja vesakkoa? Leiri- ja nuotiopaikkojakin näyttää olevan aika paljon. Onkohan reitillä miten tungosta näin alkukesästä?
Olen miettinyt jos joku viikonloppu lähtisi kiertämää tuon lenkkin. Karttakin tuli tilattua sieltä opastuskeskukselta. Tuo ilmainen Kartta on muuten aika hyvä, 1:25000 mittakaavassa oleva oikea maastakartta eikä mikään taiteilijan näkemys aiheesta niin, kuin monesti nämä kuntien tekemät ilmaiskartat tahtovat olla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Heikki 01.06.2006 7:51
Kiertää kannattaa. Perustalousmetsää, ainakin entistä, mutta ei itse polun varrelle juurikaan hakkuuaukkoja ole tehty. Monissa paikoin viehättävät näkymät itse Joutsijärvelle. Polku on paikoin melko kivinen. Itse kävin eilen viimeksi Kulhan laavulla, tosin kylläkin melomalla. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
ahma 01.06.2006 18:28
Yhdyn edellisien lauseisiin kyllä kannattaa kiertää ja poiketa välillä sivuun katsomaan.
Käy katsomassa taka lenkki myös. _________________ METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Taskutiikeri 02.05.2007 19:08
Kyllä se kiertää kannattaa, kesälläkin. Vaikka sivistys ei ole kovin kaukana, Joutsijärvi on joskus päässyt johonkin luonnonhiljaisuus-listaan, mikälie oli. En muista. Ihan hieno paikka se on juurikin vkonloppureissuun. Vuosiin en ole ollut, mutta nuorempana useastikin, keväällä, kesällä, syksyllä ja talvellakin. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kösteri 20.05.2007 12:36
Käytiin mekin Joutsijärveä inkkarilla melomassa. Tuulta riitti niin, että se piti reitinvalinnassa ottaa huomioon. Siivottiin samalla pari saarta pahimmista roskista. Näyttääkin siltä, että paikalliset kalastajat roskaavat etelässä samalla tavalla kuin Lapissakin.
Tuttujakin tältä palstalta laavulla nähtiin. Tosin tunnistaminen tapahtui vasta jälkeenpäin ja sekin lähinnä koirien perusteella.  |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
ahma 20.05.2007 18:45
Juuri tultiin kotiin.
Terkkuja vain Kösterin porukalle.  _________________ METSÄN ASUKKI TAHDON OLLA MÄ! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Kösteri 20.05.2007 20:11
Kitoksia.
Alkoi kiinnostamaan reppureissu järven ympäri, ihan niin kuin siellä laavulla puhuttiin. Ehkä se toteutetaan sitten joskus syssymmällä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
j_susiraja 20.05.2007 20:40
Ihan mukavalta paikalta vaikutti. Kävin siellä kaverin kanssa juuri sinä viikonloppuna, kun talvi alkoi. Suunnittelin myös viikonlopun mittaista kanoottiretkeä alkukesälle tenavien kanssa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Echo 06.01.2008 14:53
Joutsijärvellä, sen autiotuvan (jonka nimeä en nyt muista, kaivo saattoi olla Kakkurintien kaivo) "lähellä" olevasta kaivosta on ollut ainakin pari vuotta sitten kesällä vesi loppu, eli kannattaa varustautua reilulla juomavedellä, tai tarkastaa asiaa vielä ennen tuonne lähtöä. Järven ruskea vesi kun ei paljon houkuta juomaan.
Jos käy Joutsijärvellä, kannattaa käydä Mallileirissä katsomassa erilaisia majoitteita, kuten kammeja, kotia ja laavuja. _________________ Jos voipala tappaa erämaassa, se on kaunis kuolo.
Suupielet silavassa. Takin etumus traanissa. Ympärillä autius.
-Tura-
http://www.pelastetaankoirat.com/ |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
IkiHonka 06.01.2008 17:07
Echo kirjoitti: |
Joutsijärvellä, sen autiotuvan (jonka nimeä en nyt muista,...)...
Järven ruskea vesi kun ei paljon houkuta juomaan. |
Se autiotupa on Sisälmystenlahden tupa. Ei pidä antaa nimen vaikuttaa, kun vettä noutaa rannasta.  _________________ "Mies menee ja mies tulee ja mies vastaa itse kulkemisistansa"
Ikis the I
ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste com ikihonka koiranhäntä hotmail piste |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Echo 06.01.2008 19:14
IkiHonka kirjoitti: |
Se autiotupa on Sisälmystenlahden tupa. Ei pidä antaa nimen vaikuttaa, kun vettä noutaa rannasta.  |
Niinpäs olikin. Ei se nimi vaikuttanut, vaan veden sakeus, väri ja haju . _________________ Jos voipala tappaa erämaassa, se on kaunis kuolo.
-Tura-
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Echo 01.02.2008 19:15
Mites nuo Joutsijärven tuvat, oliko siellä minkään laista kaminaa? Sisälmystenlahdella ei ainakaan sattunut silmääni nimittäin, mutta koska käynti jäi niin lyhyeksi veden loppumisen takia, voi muistini tehdä tepposet. _________________ Jos voipala tappaa erämaassa, se on kaunis kuolo.
-Tura-
|
Sivun alkuun |
|
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana) |
Aihe |
Kirjoittaja |
Foorumi |
Vastaukset |
Lähetetty |
|
Joutsijärvelle |
Heikki |
Muu Suomi |
389 |
28.08.2009 18:08  |
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|