Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ostetaan ja Myydään Metsähallitus myy kämppiä ja tekee itse kuntotarkastukset
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Metsähallitus myy kämppiä ja tekee itse kuntotarkastukset
hekrules
18.07.2015 0:00

https://huutokaupat.com/fi/v/181325

Metsähallituksen Ukonlanhden eräkämppä myynnissä.
Luonnollisesti metsähallitus ihan itse tehnyt "luotettavan" aistinvaraisen kuntotarkastuksen.

Siirtomaaherran virkamiesaisteihin pitää toki luottaa.

Ukonlahti kämppä jännitystä kaipaavalle,
muurattu piippu on ollut hengenvaarallinen jo vuodesta 1999.
Metsähallitus etätyönä piippua korjaillut.

Ehkä joku ulkomaalainen lopulta ostaa.

Lisää: valkoinen mies myy

Alkuperäinen ilmoitus, jos vaikka yhdelle metsähallituksen sadoista tärkeistä suunnittelijoista tulee mieleen päivittää ilmoitusta: Alkuperäinen ilmoitus

Viimeinen muokkaaja, hekrules pvm 20.07.2015 16:26, muokattu 7 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Metsähallitus myy kämppiä ja tekee itse kuntotarkastukse
Walker
20.07.2015 11:06

hekrules kirjoitti:
https://huutokaupat.com/fi/v/181325

Metsähallituksen Ukonlanhden eräkämppä myynnissä.
Luonnollisesti metsähallitus ihan itse tehnyt "luotettavan" aistinvaraisen kuntotarkastuksen. Siirtomaaherran virkamiesaisteihin pitää toki luottaa.

Ukonlahti kämppä jännitystä kaipaavalle,
muurattu piippu on ollut hengenvaarallinen jo vuodesta 1999.
Metsähallitus etätyönä piippua korjaillut.

Ehkä joku ulkomaalainen lopulta ostaa.

Lisää: valkoinen mies myy

"Rakennettu järeästä pelkkahirrestä"
Minusta tuo näyttää pyöreältä paperipuulta eli propsilta.

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ursus
20.07.2015 14:48

Pelkkahirrellä tarkoitetaan yleensä hirttä, joka on sahattu ja/tai lisäksi piilulla veistetty, jolloin seinäpinnasta tulee tasainen. Pyörähirsirakentaminen taitaa olla itänaapurista tullut tapa. Ei anna kovin hyvää kuvaa myyjän asiantuntemuksesta kun ei edes tiedä tai osaa oikein kuvailla mitä myy :)

sahamies
20.07.2015 15:03

Kummalla näistä kahdesta vaihtoehdosta tulee mökin rakentaminen kalliimmaksi?
-Käsin veistetystä pyöröhirrestä!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Sokosti Suomujoki
20.07.2015 15:12

Pitäisi huutaa pois ja myöhemmin käräjöidä metsähullutus pelkkaamaan tuo myynti-ilmoituksen mukaiseen kuntoon Very Happy Very Happy

Mutta siis, en ihmettele tuotakaan hullutuksen juttua, niiltä voi odottaa mitä vaan.

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Metsähallitus myy kämppiä ja tekee itse kuntotarkastukse
Vänkä
20.07.2015 16:10

Ukonlahden ensimmäinen vuokrakämppä rakennettu v.1969. Eipä pitkään ollut paikalla, kun 1990-luvun alussa pitimä tämä nykyinen rakentaa. Jos uskomista vanhoihin karttoihin, niin "vanha kämppä" sijainnut satakunta metriä kaakkoon.
 Sivun alkuun

hekrules
01.11.2015 1:10

Vielä ehtii tarjoamaan.
 Sivun alkuun

hekrules
01.11.2015 20:46

Joku aikoo ostaa.
Kaipa on paikka jonne siirtää kämppä kun vuokrasopimus umpeutuu.
Tai vakuutukset kunnossa jos tuiskun aikana kärähtää.
 Sivun alkuun

hekrules
02.11.2015 9:17

Taisi korotusautomaatti tehdä tepposet yön aikana.
54100e absurdi hinta.
 Sivun alkuun

George
02.11.2015 14:06

Joku on todella ihastunut Vainospään maisemiin, lähes 70 k€ eikä edes tietä perille. Puolellakin hintaa olisi saattanut saada Sevetin periltä ja tiekin valmiina

Louestaja
02.11.2015 23:28

^ Se on se harvinaisuus. Joka myyntipalsta on pullollaan mökkejä, joihin on se tie perille. Harvassa ne, jotka on vielä säästyneet. Wink

Hanu
03.11.2015 7:30

Hinta on aina oikea, kun kauppa syntyy. Kateelliset tyytyköön kohtaloonsa.

Louestaja
03.11.2015 9:09

Hanu kirjoitti:
Hinta on aina oikea, kun kauppa syntyy. Kateelliset tyytyköön kohtaloonsa.

Meinaatko, että yhtään ihmistä ei ole koskaan kaupoissa petkutettu? Huijareita on joka oksalla ja hyväuskoisuus loppumaton luonnonvara? Smile

hekrules
03.11.2015 11:03

Hanun mielestä metsähallitus on aina oikeassa.
Kuten eräs kittiläläinen metsäinsinööri tuumasi: "Metsähallitus teki kaikki aina täysin oikein". Metsäammattilaisen ns "ajattelua".
 Sivun alkuun

Hanu
03.11.2015 13:56

Kukaan ole aina oikeassa. Eikä minulla ole Metsähallituksestakaan sellaista kuvaa. Eikä itsestäni... Eikä minulla ole mitään tarvetta puolustella Metsähallitusta.

Huijaaminen kaupoissa on tietenkin tuomittavaa, mutta esim. kämpän ostossa on iso vastuu myös ostajalla selvittää tavaran laatu. Jos Metsähallitus on itse tehnyt kuntoarvion, niin ei se vapauta vastuusta, jos arviossa on selviä virheitä.

Maailmassa tapahtuu kuitenkin koko ajan kauppoja, joissa molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, eivät kuseta toisiaan ja silti hinta voi olla monien mielestä "väärä". Jos myynnissä on erämaassa oleva kämppä, niin sen hintahan on täysin kiinni ostajan arvostuksesta. Ei ole olemassa vertailukauppoja. Jos joku on aina halunnut siltä kolkalta itselleen kämpän ja se ainoa vaihtoehto tulee myyntiin, niin hinta saattaa olla korkeakin. Siis verrattuna kylmästi kämpän rakentamiskuluihin esim.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Metsähallitus sulkee varaustuvat -KP- Lappi 2 18.03.2020 11:23 Katso viimeisin viesti
Metsähallitus tiedottaa mettäantero Luonnonsuojelu 3 13.11.2019 10:12 Katso viimeisin viesti
Metsähallitus avaa retkeilyalueet yks... mek Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 7 04.11.2019 15:32 Katso viimeisin viesti
Kamat postilla Lappiin, itse lentäen? polarctis Lappi 12 25.10.2017 20:41 Katso viimeisin viesti
Päätät itse ahkiosi hinnan Pekka Ostetaan ja Myydään 12 15.05.2017 22:45 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: