Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Inkkarin muovin korjaus
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Inkkarin muovin korjaus
sepeteus
19.05.2016 20:03


Viestejä: 1165
Täällä on tietäjiä moneen tarpeeseen.

Haluaisin vahvistaa inkkarini keulan ja perän kuluvimmat kohdat sopivilla muoviliuskoilla. Miten tuo parhaiten olisi tehtävissä? Onko vahvistukset muovihitsattava vai toimisiko jokin liimaus? Mikä olisi paras materiaali ja menetelmä paikkaliuskan muovaamiseen? Mikä on ollut toimiva paikkaliuskan leveys? Pituutta liuskalla voisi ehkä olla reilu puoli metriä.

Onko pohjanaarmujen siloitteluun jotakin hyvää keinoa?

Kyseessä on kaksikerrosrakenne, pohja on kölitön.
_________________
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Variksenluu
19.05.2016 21:28


Viestejä: 55
Itse laitoin perään ja keulaan kehlar suikaleet ja kiinnitin lasikuituun käytettävällä hartsilla. Reilut 10 vuotta on kestänyt vaikka pikkuputouksista on mennyt joskus suoraan kiville. Ei ole tarvinnut korjailla eikä pelata että keula tulee sisään. Muoto on jonkinmoinen kapea päärynä. Sitä leveämpi mitä enemmän rysayttelet kiville. Leveämpi kohta tulee lähemmäksi kanootin keskustaa. Nokkasta 10-20 vesirajan yläpuolelle ja perästä vähemmän. Ei kukaan voi sanoa sulle tarkkoja mittoja. Jokainen meloo omaa reittiä ja kivetkin ovat missä haluavat. Olikohan mun päärynä leveimmillaan 25cm ja kapeimmillaan alta 10cm. Naarmut voi korjata vaikka plastic bäddingilla. Jotain massaa mikä vaan tarttuu kanootin pohjaan. Ja halutessa voit maalata ja jos hifistelet vahata.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kuu-ukkeli
20.05.2016 22:21


Viestejä: 880
Kuten Variksenluu jo vastasi Kevlar-suojat ovat parhaat. Tästä linkistä löytyy kyseiset suojat sekä myös korjaussarja PE- ja Royalex-kanooteille:

http://www.northwestimport.fi/kanoottivarusteet.html

Naarmuja voi paikkailla tosiaankin liimalla tai sopivilla hartseilla. Jotkut kanoottivalmistajat suosittelevat muovikanooteille tavallista kenkäliimaa esim. Casco Liquisole (yksikomponenttinen polyuretaaniliima) Sitä myydään monessa paikassa (Tokmanni, Prisma jne).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Niilo Pielinen
22.05.2016 18:11


Viestejä: 175
tjaa...

Löytyypi myös sellaistans. köllinauhaa, mitä omaan kanoottiin ajattelin ainakin keulaan laitella. Kuumailmapuhaltajalla saa kiinnitettyä ja pitäsi olla kulutusta kivasti kestävää tavaraa.

http://www.bearwater.fi/kauppa/varusteet/rakentajan_nurkka/kevlar-liukulevyt/

Kannattaa tutkia tuolle northwestin kamppeelle myös muita vaihtoehtoisia toimittajia, näyttäsi saavan jopa puolta halvemmalla.

-Niilo
_________________
*Suunistaminen kokeellisella mentelmällä vaatii hyvät eväät matkaan...*
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sepeteus
22.05.2016 19:29


Viestejä: 1165
Kiitos kommentoineille!

Kyselin paikallisilta Kallan Melojiltakin ja heillä oli käsitys, ettei pe-pohjaan saa helposti tarttumaan mitään materiaalia. Tuo Niilon bongaama on tähän asti lupaavimman oloinen. Tarkoititko, että kiinnitys on siis pelkästään lämmittämällä? Laitan kysymystä bearwateriin vielä tuosta.

Tosi hinnakkaita on nämäkin suikaleet. Eikö sopivaa kevlaria saa mistään ainestavarana?
_________________
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sepeteus
26.06.2016 7:33


Viestejä: 1165
Kevlar-suikale on nyt hartsattu inkkarini keulan alle ja tarttui yllättävänkin napakasti kiinni. Kivet ja muutkin kolhut tuon vahvistuksen kestävyyden lopulta testaa. Perään sivelin vain hartsia, kun se ei ollut vielä kovin kulunut. Ehkäpä enemmän uskon vahvistusta kuin oikeasti lisää kulutuspintaa. Hiomista vielä ja kokeilemaan.

Kiitos setin myyneelle palstalaiselle! Minulla meni kyllä melkein koko hartsisatsi yhteen kevlarsuikaleeseen, mut sitähän saa lisää, kun tarvis. Liekö tuo valmispakkauksen hartsiannos muilla riittänyt molempiin päihin?

Laitan hommasta kuvia, kun olen taas pöytäkoneen äärellä.
_________________
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Niilo Pielinen
26.06.2016 9:48


Viestejä: 175
Hep.

Eteeniinkin kuuleman mukaan saa jotakin tarttumaan, mutta aika nihkeästi ja voi irrota, jos joutuu taivutus- tai lämpötilaerojen aiheuttamien rasitusten kohteeksi.

Kevlaria saa sukkana (siis kudottua utkea, mikä on littanaa) ostettua kuituja myyvistä liikkeistä, esim. Kevralla saattasi olla ja heillä on hartsejakin monenlaisia.

Royalexiin kuuleman mukaan tarttuu paremmin.

Hyvä homma että tuli kuntoon, eikun nautiskelemaan vesille. Jospa sitä tänään saisi valmiiksi vapatelineen, niin sitä illalla sitte kokeilemaan.

-Niilo
_________________
*Suunistaminen kokeellisella mentelmällä vaatii hyvät eväät matkaan...*
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sepeteus
27.07.2016 15:12


Viestejä: 1165
Viimeinkin saan pari kuvaa tänne linkitettyä. Vahvistetulla keulalla ekat koeajot tehty ja hyvin on vahvike pysynyt. Pohjatyön jälkeen kuva http://www.vaellusnet.com/kuva/displayimage.php?pos=-8149

Vahvistettu keula http://www.vaellusnet.com/kuva/displayimage.php?pos=-8148
_________________
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Niilo Pielinen
29.07.2016 7:49


Viestejä: 175
Hep!

Asiallisen näköinen vahvike. Mitens melontatuntuma, onko vaikutusta etenemiseen? Gurut tapaa sanoa, että kaikki, minkä pohjaan kiinnittää, hidastaa menoa. Oman rajallisen kokemuksen perusteella tarttee olla vähintään 1. asteen guru (musta mela ilman raitoja Very Happy ) että eron huomaa.

Omaankin houkuttaisi laittaa, mutta taitaa olla ensi kesän projekti se.

Tämä menee jo vähän ohitse, kutta kysyn kuiteskin:

Tietääkö kukaan, mistä löytyisi Plast Grommet:teja elikkä muovisia purjerenkaita pieniä kokoja? Minulla on 12 mm muutama kourallinen, mutta ne ovatten liika isot kylkinaruloiden laittoon. Olisia niin paljon siistimpää kun ei olis pelkät reiät kanootin kylkilistojen alapuolella, näyttäsi enemmän tarkoituksella tehdyltä. Normi purjerenkaita ei taida saada kunnolla kiinni kun royalex on kuiteski paksuhko laita-aines.

-Niilo
_________________
*Suunistaminen kokeellisella mentelmällä vaatii hyvät eväät matkaan...*
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
sepeteus
30.07.2016 6:37


Viestejä: 1165
Tuskin aistinvaraisesti tunnistettavissa on tuon vahvikkeen vauhtia hidastava vaikutus. Ainakin uskaltaa reiluummin meloa, kun ei tarvii pelätä niin paljon keulan kolhimista. Maalaamalla tuosta saa hieman liukkaamman oloisen, mutta en ole sutia vielä käteen ottamassa. Maalaamattomasta on helpompi havaita, jos kaista alkaa irtoilla jostakin kohtaa.
_________________
Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Heikki
30.07.2016 7:39


Viestejä: 1524
Royalexisen Penobscotin keulassa ja on pysynyt ainakin 20 vuotta, eikä ole irvistellyt mistään.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
16.01.2017 15:35


Viestejä: 5654
Mutta Polueteenikanoottiin ei kannata moisia asennella ei pysy, kun ei edes tehtaan myymälä(Nova Craft) suosittele vaan sanoivat ei tule pysymään. Suosittelivat ihan muuta. Laitan kopion vastauksesta, kun kyselin mikä sopii omaan kanoottiini.

Hello Olav,

Thank you for your email. Your Outfitter Prospector 16 SP3 is part of our Outfitter Series. Unfortunately this material does not take adhesives very well and we do not recommend the standard skid plate kit for it. There is another product on the market that we’ve heard good things about but have not yet tried in-house. It is the patch n protect skid plate. You can see details and buy from this site:


http://geminimaterials.com/online-store/skid-keel-plates
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Lunkentus
16.01.2017 18:18


Viestejä: 1211
PE:n liima:

"Permabond:lta on nyt saatavana vaalea kaksikomponenttinen liimatuote, jolla voi liimata PE:ä ja PP:a itseensä, toisiinsa tai muihin materiaaleihin, kuten alumiiniin."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
varg62
16.01.2017 18:37


Viestejä: 5654
Pysyn suosituksessa jos tehdas sanoi eikä tarjonnut omia liimojaan ja kevlarvahvikkeitaan vaikka sieltä olisin tilannut. Ei ole oma kanootti edes kunnostuksen tarpeessa(vielä), mutta katson myöhemmin sitten jos alan noilla myrkyillä leikkimään.
Onko linkkiä mistä voi ostaa noita suomesta?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
3-kerros gore-takin taskun pohjasauma... Navigaattori Muut varusteet 3 13.12.2017 21:29 Katso viimeisin viesti
(hillebergin) teltan korjaus? haantu Kesävaellusvarusteet 7 13.08.2017 17:47 Katso viimeisin viesti
Teltan hyttysverkon korjaus Kore Kesävaellusvarusteet 16 20.09.2015 6:27 Katso viimeisin viesti
Vuotavan teltan korjaus elampen Muut varusteet 11 22.02.2014 8:47 Katso viimeisin viesti
Kengän Korjaus Liimalla MountEverest Kesävaellusvarusteet 79 18.02.2014 21:52 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: