Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet Vaeltajan radio
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Vaeltajan radio
Ursus
05.02.2016 13:46

Millainen radio olisi hyvä kannettavaksi mukana vaelluksella?

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
dailymail
05.02.2016 15:43

Ainakaan FM -radio ei kuulu kaikin paikoin tai ehkä juuri missään tunturien katveissa.

varg62
05.02.2016 15:54

Minulla maailmanradio ollut mukana lisäantennin kanssa ja yllätyin mitä kaikkea löytyykään kanavilta. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

koutsa
05.02.2016 18:44

Norjassa NRK:n lähetykset loppuvat FM-tajuuksilla. Hyvä huomioida jos sielläpäin kulkee ja aikomus ostaa vähänkään arvokkaampi radio.

Minulla reissussa on toiminut hyvin perusNokia lisäantennilla ja Tecsunin matkaradio.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Buli
06.02.2016 2:39

Kaverilla oli just muutama viikko sitten reissussa mukana vanha korvalappustereot, (vai miksi niitä nyt kutsutiinkaan) joissa oli samassa radio. No olihan sillä siellä sisällä kasettikin ja kehui kuinka kätevä sinne on myös nauhoittaa omia muistiinpanoja... No olihan sillä pakko pelleillä. Katotaan mitä se tykkää mun jutuista ja laulusta, kun joskus sitä kasettiaan kuuntelee Laughing
Itellä on joskus mukana kulkenut vanha pikkuradio, jonka jo armeija-aikana hankin, vähälle on vaan kyllä kuuntelut jäänyt. Nykyään tulee kyllä joskus puhelimesta jotakin soiteltua, kun sille päälle satun.

pesala
06.02.2016 8:27

Eikös tuonne vaelluksille mennäkkään hakemaan ja kokemaan hiljaisuutta Shocked . Irti jatkuvasta ja joka paikkaan kuuluvasta musiikin jumputuksesta ?
Ja jos uutisia tarvitaan , niin niitähän voi kuunnella reissun jälkeenkin .Kai seuraavaksi pitää saada kulkemaan iso tauluteevee , ettei vaan pääse ohi kaikenlaiset tosiTV tai "kauniit ja rohkeat" .
Jos noita , radiota tai TV:tä niin tarvii , kannattaako kotoa mihinkään lähteäkkään Evil or Very Mad Mrhh....
 Sivun alkuun

luuppi
06.02.2016 9:30

Sony Yachtman, sellaista sushukka ehka tarkoittikin maailmanradiolla?

Itse olen pitanyt mukana vain tulitikkuaskin kokoista (myoskin Sonyn) FM radiota, Se toki vaatii pikkukuulokkeet ja FM-kuuluvuusalue on sita mita on.
- Digitaaliradioiden toki viela huonompi, eli ei kannata menna ojasta allokkoon.
 Sivun alkuun

Ursus
06.02.2016 11:25

^^Olet aivan oikeassa. Mutta jos ei ole älykännykkää, niin voi siitä kuunnella säätiedotukset. Kerran olen onneksi radiosta kuullut myrskyvaroituksen ja hakeutunut kanootilla leiriytymään saaren suojaiselle puolelle puulaavuun, jossa sielläkin meni metsää nurin hehtaarikaupalla.

Viimeinen muokkaaja, Ursus pvm 07.02.2016 13:45, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun

rautu
06.02.2016 11:40

Tottahan nyt kansanradio pitää saada kuulla. Oli sitten missä tahansa.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

sepeteus
06.02.2016 11:51

Kansanradio rules!

Minulla on Tecsun pl-380, joka on aika herkkä ja mukana tulee hyvä lanka-antenni, jolla saa kuuluvuutta reippaasti lisää hankalissakin maastoissa. Yksin ollessa kuuntelen sitä paljonkin, seurassa ollessa vain säätiedot, uutiset ja joskus urheilua.

Tuo samojen paristojen/akkujen sopivuus kaikkiin mukana oleviin releisiin on tärkeä peruste kalustoa miettiessä. Huonolaatuiset akut kyllä ärsyttävät, olen päätynyt alkaliparistoihin, joskus litiumia mukana, jos sattuu tarjouksia kohdalle.

TiMoKo
06.02.2016 13:09

Sellainen radio, joka ei suostu toiminaan Wink

Tämän hälyn ja informaatiotulvan täyttämässä maailmassa minulle on suuri nautinto päästä kunnon hiljaisuuteen. En ole koskaan edes harkinnut minkäänlaisen radion mukaan ottamista.

Mutta onneksi vapaus vallitsee näissäkin asioissa, jos autiotuvalla jossa itse olen on joku radion kuuntelija, niin toivoisin radionkuuntelijan käyttävän korvakuulokkeita. Tosin voihan sitä laittaa itsellekin korvatulpat, jos pää ei kestä "sivistyksen ääniä" Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

dailymail
06.02.2016 13:57

^Tahdintonta ja huonotapaista on radion kuuntelu autiotuvilla silloin kun on muuta kuin omaa porukkaa läsnä. Jo luvankin pyytäminen on ikävää, eihän kukaan kuitenkaan kehtaa kieltää. Kuulokkeet tietenkin auttavat asiaa, mutta kyllä läsnäolijat huomaavat nekin ja ajattelevat mitä nyt kukin ajattelee...

rautu
06.02.2016 13:57

Ennen vanhaan kun kantelin retkisahaa mukanani niin parantelin kuuluvuutta kertomalla viiksilankaa antennin ympärille. Toisen pään langasta kiinnitin sahaan, jonka ripustin vaikkapa puun oksaan. Aina kuului.

Ei oo häränpäivää!!
 Sivun alkuun

hannes
06.02.2016 14:28

Minulla on Sonyn kuulokeradio - vain puoli tulitikkuaskia Laughing - . Mikäli mahdollista kuuntelen uutiset ja sään aamuin illoin. Kovin hyvä FM tuossa vehkeessä ei ole mutta eipä se painakaan.
Joskus kuuntelen musiikkiakin mutta kuulokkeilla siihen väsyy.

Aika itsekästä ja suvaitsematonta on jos joku häiriintyy nappikuulokkeilla kuuntelemisesta - saapi haistaa p:n!

Minulle kairassa kulkeminen ei tosiaankaan ole niin pyhää (johtuuko maaseudulla asumisesta?) etten radiota voisi joskus kuunnella. Yle Ykkönen on muuten ylivoimainen muihin verrattuna.

Eri laitteiden erilaiset patterit eivät minua haittaa:GPS:n otan omat (varapatterit ovat GPS:n mukana mutten ole koskaan tarvinnut koska lähtiessä uusista pattereist on yleensä väh. puolet virrasta jäljellä palatessa), kameraan omat, radioon omat. Ei ongelmia- aina on oikean kokoinen mennyt laitteeseen.
Nyt on kamerassa akku, joten virtapankki mukaan.

Ihmetyttää että joitakin esim.. radio häiritsee vaikka henkilöllä itsellään olisi mahdoton arsenaali muuta elektroniikkaa mukana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Ursus
06.02.2016 14:50

Kai tuohon radion korvakuulokkeettomaan käyttöön tuvilla sopii sama periaate kuin muutenkin eli "ole kuin kotonasi mutta käyttäydy kuin olisit kylässä". Radion huudattaminen tuvalla ilman muiden lupaa on huonoa käytöstä. Mutta radion mukana kuljettaminen ei liene syntiä! ;)
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Miksi (mies)vaeltajan kannattaisi oll... Arinakääpä Hölynpöly... 11 21.12.2015 8:27 Katso viimeisin viesti
Vaeltajan puhelin? oaivi Muut varusteet 61 24.07.2015 23:40 Katso viimeisin viesti
Radio-ohjelmia oinaspässi Tiedotuskanava 2 02.04.2015 1:11 Katso viimeisin viesti
Vaeltajan vaivat Ursus Hölynpöly... 39 09.02.2015 17:22 Katso viimeisin viesti
Vaeltajan ruokien optimointi Korpijaakko Ruokaohjeet ja vinkit 67 26.02.2014 14:29 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: