|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
 |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Savotta putkirungon alatulpat |
sepeteus 23.08.2017 7:50
Himppa spesifi tuo otsikko. En löytänyt enää vanhaa ketjua, jossa asiasta muinoin joristiin.
Näiden alatulppien kuluminen on kuitenkin harmillinen vaiva. Tehtaan toimittamat vaihtotulpat siirtävät toki pulman vuosiksi takavasemmalle, mutta näille poikani sorvaamille toivon pitempää käyttöikää. Pahasti kuluneet tulpat saattavat johtaa myös itse runkoputkien vaurioitumiseen. Lyhensin muutaman millin niitä tämän takia ennen uusien tulppien laittoa.
https://plus.google.com/110914324626415903925/posts/c75gZD4CRrk
Kerran vaelluksella olen nähnyt Savottaan puusta tehdyn alasarjan, jonka korkeus oli kymmenisen senttiä. Kantaja kehui sen avulla saavansa lepuutettua lyhyillä tauoillla hartioita paremmin kuin aiemmin. Mutta siinä ehkä menetetään se, että rinkka pysyisi pystyssä ilman tukia kiven päällä tai maassa. _________________ Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
Walker 23.08.2017 9:41
Savotan putkirinkkaan sopivia muovisia tulppia saa suoraan rautakaupan hyllyltä. Ovat muistaakseni PISLAn valmistetta. Maksavat muutaman euro/ pari. _________________ Polku on siinä, missä mies kulkee. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Ursus 23.08.2017 12:24
Minulla on ollut putkien jatkona 10 cm pätkätr, jolloin tosiaan sai lepuuttaa hartoita heti kun istui. Rinkka pysyi pystyssä selästä otettuna vaellussauvaan tuettuna. _________________ Jos metsään haluat mennä nyt , sä takuulla yllätyt ... |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Louestaja 23.08.2017 13:54
Pyrin valitsemaan istumapaikan niin, että selän takana on jokin luontainen koroke, kiveä tai maata, jolloin rinkka jää istujaa ylemmäs juuri sopivasti. Aina sellaista ei tietysti löydy. Tulpat olen vaihtanut uusiin, ilmeisesti juuri noita Pisloja.
Sepeteuksen tulpat on kyllä hienot.  _________________ "Antakaa minun vielä kerran katsoa tämän maailman hulluutta." |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
sepeteus 23.08.2017 15:53
Poikani sorvaamissa on vähän enempi "kulutuspintaa", kuten linkitetyistä kuvista näkyy. Kestotestistä joskus tulevina vuosina raporttia tulossa. _________________ Lappi on vapautta kalenterin ja kellon orjuudesta. |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|