|
|
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Onnettomuus |
Pepi 06.09.2015 17:04
Norjan poliisi vahvistaa, että yksi ihminen on pudonnut Trolltungan näköalapaikalta Kaakkois-Norjassa, kertoo Aftonbladet.
http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1441502416900.html
Kun katsoo googlen kuvahaun tarjontaa paikasta, alkaa herätä arvailuja onnettomuuden syystä. On siellä sellaisia tunturihyppyjä tehty. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
tyy 06.09.2015 17:49Vieras
|
Traaginen tapahtuma, mitä sitä spekuloimaan tässä vaiheessa. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
varg62 06.09.2015 18:38
Oli 20 vuotias ulkomaalainen neitonen joka opiskeli Bergenissä ja opiskelija porukkaa oli koko ryhmä. Lisää eli oli todellakin ottamassa selfietä kun tippui.
Viimeinen muokkaaja, varg62 pvm 07.09.2015 10:10, muokattu 1 kertaa |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Re: Onnettomuus |
StefanG 06.09.2015 19:01
Pepi kirjoitti: |
Trolltungan...Kun katsoo googlen kuvahaun tarjontaa paikasta... |
Niin minua lähinnä alkaa huimaamaan, ihmiset istuvat reunalla jalkoja heiluttaen. Minua ei saisi tuonne Trolltungan-kalliolle edes rahasta. Preikestolen on sen verran iso että menisi jos saa seistä keskellä muutama metri reunasta. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Re: Onnettomuus |
TREKKING 06.09.2015 19:16
StefanG kirjoitti: |
Pepi kirjoitti: |
Trolltungan...Kun katsoo googlen kuvahaun tarjontaa paikasta... |
Niin minua lähinnä alkaa huimaamaan, ihmiset istuvat reunalla jalkoja heiluttaen. Minua ei saisi tuonne Trolltungan-kalliolle edes rahasta. Preikestolen on sen verran iso että menisi jos saa seistä keskellä muutama metri reunasta. |
Siinäkin on aika paha halkeama, joka joskus.....  _________________ Kyllä Siperia opettaa! |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Metsän Omena 06.09.2015 19:24
Valokuvattavaksi asettautuminen on usein syy. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
TREKKING 06.09.2015 19:27
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 06.09.2015 19:39
Hyvä maisema levyn kanteen. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
OS 06.09.2015 20:56
Metsän Omena kirjoitti: |
Valokuvattavaksi asettautuminen on usein syy. |
Liekö ottanut selfietä itsestään ja maisemasta? |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Pepi 06.09.2015 21:24
Muuan paljon minua vanhempi valokuvaaja neuvoi kerran: Varsinkaan ulkotiloissa älä kehota mallejasi ottamaan askelia taaksepäin, vaan pyydä kääntymään ja kävelemään vähän loitommas. Älä peräänny itsekään, jos et katso, mitä takanasi on. Lausui neuvonsa kameraseuran sessiossa komean jalusta-kamera-kuvaaja -pyllähdyksen jälkeen. Joskus 50 vuotta sitten. _________________ Ainoa keino olla koskaan eksymättä on olla koko ajan perillä. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
StefanG 06.09.2015 21:50
Minä pyllähdin kerran yhdessä saaressa kun kalliolla kannoin kakkosnelos-lankkuja olkapäällä. Otin askeleen taaksepäin ja siellä olikin kuoppa. Pyllähdin perseelleni ja selälle. Hetkeen en uskaltanut kokeilla liikkua, olin varma että selkä poikki. Mutta onneksi ei kummemin käynyt kuin selkä mustelmilla eikä edes pää kolahtanut kallioon. Mutta otin opikseni, katso mihin astut ennenkuin astut. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Metsän Omena 06.09.2015 22:27
Aikuiset ihmiset saavat puolestani tippua mistä haluavat, mutta aikuisen valvonnassa oleva lapsi ei. Kävin tällä viikolla tiukkahenkisen keskustelun italialaismiehen kanssa. Hän oli lapsensa kanssa väärässä paikassa ilman asianmukaista varustusta ja asennetta. Lapsi ei olisi halunnut jatkaa metriäkään eteenpäin, vaan oli tippumispelosta johtuen kauhusta jäykkänä. Isä pakotti häntä eteenpäin. Paikka oli pitkän via ferrata -reitin alkua. Seuraavat kuusi tuntia olisivat olleet paljon vaikeampaa kuin ensimetrit. tai oikeastaan he eivät olisi kerinneet kuudessa tunnissa eli jäljellä olevan valoisan aikaan juuri minnekään. Italiaano tuli lopulta järkiinsä ja he palailivat samoja jälkiä takaisin. Tässä ottamani kuva keskustelupaikalta kolmen kilometrin korkeudessa:
 |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
StefanG 06.09.2015 23:08
Lapsiparka. Tuommoisesta voi saada elinikäiset traumat. |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
hopop. 07.09.2015 8:45
Omppu voisi kertoa missä tuo paikka on ja mikä reitti |
|
Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Turhankävelijä 07.09.2015 10:00
Näistä lapsena saadusta traumoista on kokemusta lähipiiristä. Lapsena kosken keskelle kiville kalastamaan pakotettu henkilö on aikuisena pari metriä leveän virtaavan puronkin edessä paniikissa, vaikka siitä pääsee saappailla yli. Lähes taluttaa pitää. _________________ www.patikka.net |
|
Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|