Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Välikoon reppu
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Välikoon reppu
kaptu
25.11.2017 12:45

Pohdiskellut ei niin isoa muttei liian pientä reppua kevyemmille vaelluksille, ja Black Fridayn tarjouksista bongasin mielenkiintoisen välikoon repun - Osprey Aether AG 60 Idea
Savusilmillä kokemuksia tästä tai tämänkaltaisista repuista ehkä 10-15 kg kantamuksille Question
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Pertti Kurki
25.11.2017 12:49

60 litraa ei mielestäni ole välikoko, vaan hyvinkin käyttökelpoinen viikon puolentoista vaellukselle.

Välikoko on ehkä luokassa 40-50 litraa. Ainakaan minulla 40-litraiselle ei ole ollut juuri mitään käyttöä.

Pepi
25.11.2017 13:08

Joo, sellaisella 60-litraisella yleensä on menty.

polarctis
25.11.2017 14:55

Miten te saatte 60-litran rinkkaan yli viikon varusteet rinkan sisäpuolelle? Jos taas loput ovat ulkona, niin eikö tällöin ole selvää, että tarvitsisitte isomman rinkan?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

StefanG
25.11.2017 15:03

@polarctis

Luettelepa oma varustelistasi niin kerron mitä voit jättää pois. Mitä sitä viikon retkelle tarvii muuta kuin vaatteet päälle, teltta ja ruokaa (7-8 pussia pakastekuivamuonaa)? Ja joku pieni kaasukeitin. Kuinka paljon semmoinen vaatii tilaa...
 Sivun alkuun

dailymail
25.11.2017 16:55

Juu, 40 - 55 litraiset ovat välimalleja, päiväretkille liian isoja ja parin päivän retkille jo vähän pieniä. Paitsi kyllä niillä viikonloppuretken tekee ainakin sulan maan aikana. Yön yli menevän retken ja viikon vaelluksen varustushan on muuten suurinpiirtein sama, mutta viikon reissulle tarvitsee ruokaa vähän enemmän, ja polttoainetta ja ehkä jonkin paidankin...

IkiHonka
25.11.2017 19:41

StefanG kirjoitti:
@polarctis

Luettelepa oma varustelistasi niin kerron mitä voit jättää pois. Mitä sitä viikon retkelle tarvii muuta kuin vaatteet päälle, teltta ja ruokaa (7-8 pussia pakastekuivamuonaa)? Ja joku pieni kaasukeitin. Kuinka paljon semmoinen vaatii tilaa...

Kovin on askeettista tuo. Ei makuupussia, ei makuualustaa, ei vaihtovaatteita kastumisen varalle, ei lisävaatteita kylmälle, ei kaasupulloa, ei kattilaa, ei juomapulloa, ei ruokailuvälineitä, ei suunnistusvälineitä, ei puhelinta, (ei kameraa), ei EA-pakkausta

Oletan että kalvolliset kuorivaatteet päällä - jos ei niin ei sadevatteitakaan.
Oletan että kahlaat paljain jaloin - kun ei mainitaa varusteissa

No, jokainen tekee kuten itselleen parhaaksi näkee. Liian askeettinen minulle. Vielä olen jaksanut kantaa monipuolisempaa settiä.

Toisaalta meidän koirat päärjäävät paljon pienemmällä. Niille ei tarvitse ottaa matkaan kuin ruokaa, kun en anna niiden juoksennella vapaasti sitä hankkimassa. Olen sitä aina ihaillutkin, että on kaikki kompaktissa paketissa. Taivasalla pärjää säällä kuin säällä. Kun alkaa väsyttämään, niin kiepille nukkumaan. Sateen jälkeen ravistelu, niin pintavedet saa pois. Aluskarva ei kastu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

kaptu
25.11.2017 19:54

Vaan onkos kokemuksia moisista, esim Ospreyn repuista kuten tuo mainitsemani Aether AG 60 Question
 Sivun alkuun

cobbo
25.11.2017 20:53

Mulla on Aether AG 70 ja se on hyvä rinkka, ja rakenteeltaan samanlainen kuin 60-litrainen. Edellinenkin rinkka oli Aether, mutta päivitin uudempaan versioon jotta sain lantioremmiin taskut sekä uudenmallisen kantosysteemin.

10-15 kilon rinkanpainolla Aether on ilo kantaa, se pitää taakan lähellä selkää ja uusi kantosysteemi antaa lantion liikkua vapaammin. Itsellä vaelluksen alussa paino karkaa 17-18 kiloon eikä sekään ole mikään ongelma kantomukavuuden tai vakauden puolesta. Eihän se ultrakevyt rinkka ole ja remmiä/rensseliä on melko runsaasti, mutta toimiva paketti silti. Suosittelen jos sopii omalle selälle.

Eurooppaversiossa tulee mukana pöljästi sadesuoja jenkkiversion pikkurepuksi muutettavissa olevan rinkan "kannen" sijasta. Jälkimmäinen olisi tosi kätevä ominaisuus esim. julkisilla siirryttäessä kun arvotavarat voisi napata mukaan, ja sadesuoja nyt jokaisella on muutenkin jo entisestään.

kaptu
25.11.2017 21:17

Mietin tuota kokoa tuossa uudessa mallissa....ostitko M vaiko L koon ja saanko kysyä mittojasi noin suuntaa antavasti että osaisin valita oikean koon Question
Olen itse 177 / 82, ja olen kahden vaiheilla - M vaiko L........ Question
 Sivun alkuun

cobbo
25.11.2017 21:34

Olen 177 / 86 ja koko on ehdottomasti M. Selän korkeussäätö ei ole kummassakaan äärilaidassa, ja vyötäröremmikin on just oikean kokoinen eli pehmusteet yltävät lonkkaluiden ympäri ja kiristysvaraa remmeihin jää.

https://www.ospreyeurope.com/eu_en/pack-sizer/ <- tuostakin voi olla jotain apua

kaptu
25.11.2017 21:51

Perskutarallaa...ehdin jo tilata Outnorthista koon L reppukokoa 60, kun halusin vihreän repun ja M oli jo loppunut.....luuletko, että selviän sillä 100cm vyötärön jatuon 177 cm mitoillani Question
 Sivun alkuun

Korpijaakko
25.11.2017 22:46

kaptu kirjoitti:
Perskutarallaa...ehdin jo tilata Outnorthista koon L reppukokoa 60, kun halusin vihreän repun ja M oli jo loppunut.....luuletko, että selviän sillä 100cm vyötärön jatuon 177 cm mitoillani Question

Juuri tuosta mallista en tiedä, mutta olen itse 186cm ja omasta mielestäni sopusuhtaisen mittainen. Aikanaan L-kokoinen Osprey Aether oli turhan pitkä ja M sopi ilman, että oli edes selänpituussäätö tapissa. Samoin Talon-repusta passsa myös pienempi koko. Oman kokemukseni mukaan Ospreynnt mittataulukon mitat ovat siis yläkanttiim ja lyhyempikin riittää.

kaptu
25.11.2017 22:48

Korpijaakko kirjoitti:
kaptu kirjoitti:

Juuri tuosta mallista en tiedä, mutta olen itse 186cm ja omasta mielestäni sopusuhtaisen mittainen. Aikanaan L-kokoinen Osprey Aether oli turhan pitkä ja M sopi ilman, että oli edes selänpituussäätö tapissa. Samoin Talon-repusta passsa myös pienempi koko. Oman kokemukseni mukaan Ospreynnt mittataulukon mitat ovat siis yläkanttiim ja lyhyempikin riittää.

Pitääx mun nyt sit hypätä sillalta vai mitäs teen.. Rolling Eyes Question
 Sivun alkuun

Korpijaakko
25.11.2017 23:11

kaptu kirjoitti:
Korpijaakko kirjoitti:
kaptu kirjoitti:

Pitääx mun nyt sit hypätä sillalta vai mitäs teen.. Rolling Eyes Question

Odotat, kokeilet jos vaikka sopisi ja jos ei, niin palautat (postimyynti) ja pyydät vaihtoa lyhyempään jos olet muuten tyytyväinen. Wink
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
O: Savotta Jääkäri -reppu Firelake Ostetaan ja Myydään 0 05.12.2017 16:58 Katso viimeisin viesti
M: Alpacraft denali llama packraft, m... Timoa Ostetaan ja Myydään 1 01.08.2017 22:39 Katso viimeisin viesti
Riittääkö 42 liran reppu vaellukselle? kaptu Kesävaellusvarusteet 63 17.03.2017 11:18 Katso viimeisin viesti
Koululaiselle rinkka/reppu? Hanu Kesävaellusvarusteet 32 05.12.2016 9:04 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Golite Pinnacle Medium, kevyt ... herike Ostetaan ja Myydään 0 14.11.2016 19:59 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: