Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily pyörän valinta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: pyörän valinta
jatta
24.09.2020 5:00


Viestejä: 257
jonkin verran selvää ottanut aiheesta, mutta kysympä mielipiteitä täältäkin.
Tarjolla on jos minkälaista pyörää,niin minkälaista suosittelisitte hiekka- ja maantieajoon satunnaiselle ajamiselle?
Miksi hybridi-pyörissä ei ole lokasuojia? Shocked
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
J_u_k_k_a
24.09.2020 7:49


Viestejä: 67
Kuvaamaasi käytöön toki sorapyörä/hiekkatiepyörä/gravel grinder, monella nimellä noita kutsutaan. Vähän niinkuin maantiepyörä, mutta on pikkuisen rennompi ajettava, mahtuu leveämmät renkaat ja saa kiinni tarakkaa, lokaria ja sen sellaista.

Lokasuojia ei harrastuspyörissä tarvitse (kuin harvoin). Jokaiseen pyörään saa lokarit asennettua, mutta ilmankin pärjää mainiosti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
omat polut
24.09.2020 8:14


Viestejä: 3467
^No ei kyllä pärjää, tyypillisessä suomalaisessa kurakelissä jälki on karua ilman suojia.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
J_u_k_k_a
25.09.2020 7:35


Viestejä: 67
^jälki on karua, mutta lähtee pesemällä pois. Itse en ole fillareissani lokasuojia kaivannut. Tästähän voisi alkaa juupas-eipäs -lokariväittelyn, joka ei johda mihinkään, joten palataankin asiaan.

Kysyjän kannalta lohdullinen tieto on kuitenkin se, että lokarit kuitenkin saa pyörään kuin pyörään vaikka niitä ei ostohetkellä olisikaan. Toisiin helposti valmiisiin paikkoihin ja toisiin enempi askartelemalla. Hybridejä saa kaupasta myös valmiiksi lokasuojilla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Metsän Omena
25.09.2020 9:25


Viestejä: 1962
Mukava satula, selästä pysty rento ajoasento eli perinteinen korkea ohjaustanko, tarakka, renkaissa tilavat ilmatilat, sopiva runkokoko ja yksinkertainen rakenne. Loka- ja ketjusuojat. Mitä äänettömämmin etenee, sitä parempi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Lunkentus
25.09.2020 9:46


Viestejä: 1232
Lokasuojaton pyörä on mielestäni keskeneräinen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
TREKKING
26.09.2020 8:27


Viestejä: 3925
No jos nyt sitten yksi kokemuksen tuoma mielipide vielä noista lokasuojista.... Smile
Kyllähän sitä pikku hikilenkin heittää ilmankin ja vaatteet ja pyöräkin sitten tarvittaessa pesuun, mutta useampana päivänä peräkkäin, tai jo hiukankin pidemmällä sateisella pyöräretkellä ei sellainen kertakaikkiaan ole kovin miellyttävää. Toinen asia mitä ei ehkä tule ajateltua, on veden mukana ketjuihin, rattaisiin ja kaikkiin liikkuviin osiin lentävä kura ja hiekka, joka tuhoaa pelivälineen liikkuvat osat murto-osassa verrattuna lokasuojalliseen malliin.

Kerran vein pyörän Lappiin Norjan kierrosta varten auton perätelineessä, eikä ollut minkäänlaista suojapussia. Tietenkin satoikin matkalla, vaikka ennusteen mukaan ei pitänytkään ja vaikka kuinka peseskelin, puhdistelin ja rasvailin paikat ennen ajoon lähtöä, oli rahina ketjuissakin sydäntä särkevää ensi metreillä. Confused
_________________
Kyllä Siperia opettaa!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
retkuilija
26.09.2020 9:59


Viestejä: 93
Metsän Omena kirjoitti:
Mukava satula, selästä pysty rento ajoasento eli perinteinen korkea ohjaustanko, tarakka, renkaissa tilavat ilmatilat, sopiva runkokoko ja yksinkertainen rakenne. Loka- ja ketjusuojat. Mitä äänettömämmin etenee, sitä parempi.

Tämä on erinomainen lista kuvattuun ajoon. Yksinkertainen rakenne on esimerkiksi napavaihteisto jolloin voimansiirron huolto jää lähinnä ketjujen voiteluun ajoittain.
_________________
"...matkalla jossain päin Suomea..."
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Rinkan valinta packraftille Daddy Melonta 3 30.08.2020 12:32 Katso viimeisin viesti
Lähdössä pohjois norjaa ifjordiin. Ma... tumssi Kesävaellusvarusteet 6 26.07.2019 7:01 Katso viimeisin viesti
Nuotiopaikan valinta Ursus Luonnonsuojelu 28 06.05.2015 13:24 Katso viimeisin viesti
Oikean kokoisen vaelluskengän valinta? laphilainen Kesävaellusvarusteet 25 13.11.2014 9:33 Katso viimeisin viesti
Kaasukeittimen valinta Loriane Ruoanlaittovälineet ja varusteet 224 25.08.2014 10:37 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: