Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Kesävaellusvarusteet Grammanviilauksen alkeita
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
BlindSide
23.03.2016 10:24

tst kirjoitti:
Voisin itsekin harkita tuota telttaa (vaikka kotamieheksi olenkin siirtynyt) koska nykyisin majoitun pitkälti yksin vaikka muuta porukkaa on kyllä reissuissa. Pitäisi kyllä olla itseseisova eli siirrettävä, olikohan tuo sellainen?

Odota ensin, että mä saan ton testattua Wink ...Äsken tuli viesti, että teltta on postissa tulossa Suomeen.
Käsittääkseni tuo on itseseisova malli, tai sen voi pystyttää itseseisovaksi ja kiinnitys tellukseen tapahtuu maakiiloilla.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

tst
23.03.2016 10:37

^Ootellaan. Smile Täytyy itsekin katsella noita pätkiä paremmin ja itseseisova pitää olla koska välillä laitan teltan kovalle kalliolle johon ei saa edes kiiloja. Mullakin on kunnon kauluksellinen villapaita tulossa, saa nähdä miten koko stemmaa. Pari pykälää isompi tuli tilattua.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

BlindSide
05.04.2016 18:09

Noniin... Tänään tuli kiinan pojilta nyloniin kääritty paketti... Paketista paljastui sitä mitä odotinkin, paitsi että ymmärsin vihreän väriseen telttaan kuuluvan erillinen maavaate. Sen tarpeellisuus ei kyllä tullut esille, sillä sisäteltassahan on jo maavaate itsessään.

Ensinnä vastaan kuitenkin tst:lle...
Kun teltan on kasannut, voi kulmien kiinnitykset (maakiilat) irrottaa ja nostaa teltan sisätelttoineen päivineen toiseen paikkaan. Y-ranka siis pitää teltan kasassa, takakulmia lukuunottamatta. Jos maakiiloja ei käytä, tulee kulmat kuitenkin kiinnitellä jollain toisella tavalla. Laittaa vaikka narua pätkät ja kietasee kiven alle.

Sitten itse telttaan... Joo,o... Oikeastaan kaikki, mitä tuossa tolkuttoman pitkässä brittimiehen youtubevideossa selostetaan, tuli huomattua itsekkin...

Sisäteltta maahan kiinni 5 kiilalla, alumiininen ranka tökätään nopsasti muotoonsa ja sisäteltta nostetaan koukuilla (vaikuttivat heikoilta) kiinni rankaan. Sitten ulkoteltta heitetään päälle, kiinnitetään sivuilta koukuilla ja kulmista klipsuilla sisätelttaan kiinni. Lopuksi 2kpl oviaukon ja 2kpl kylkien maakiiloja työnnetään paikalleen ja kiristetään kaikki liitokset remmeistä. Homma on valmis.

Koko hökötys painoi minun vaakallani suojapusseineen ja pesulappuineen jne. 1655g

Sisäteltta 591g
Ulkoteltta 537g
Maakiilat 100g
Ranka 350g

Yht. 1578g + Suojapussukat 3kpl 77g

Tolle luvattiin 1,5kg painoksi...Mjooh...pitänee paikkansa nippanappa...pienellä toleranssilla.

Vesitestissä pohjakangas ja ulkoteltan kangas piti lupauksensa. En saanut kumpaakaan kangasta vuotamaan. 3500mm vesipatsasta 1,5l juomapullosta kankaaseen, eikä tihkunut läpi, vaikka puristin vähän lisää painetta pulloon. Ilmankos, sillä paketissa olevassa tuotelapussa lukee kiinalaisia kikkuroita ja 5000mm Very Happy Eli pitänee vettä hyvinkin.

Pohja on suuaukolta 125cm ja jalkopäästä 110cm. Pituutta pohjalla on 210cm, joka on minulle jo liian pieni... 195cm pitkänä mulla otti varpaat jo kaareutuvan sisäteltan seinämään kiinni. Mitähän se on sitten makuupussin kanssa... Noh, voi olla, että laitan takin makuupussin jalkopäähän suojaksi, ettei se kastu sieltä Smile Untuvan kanssa kun pelataan kuitenkin...

Telttanarujen kiinnitysnamikat olivat ihan kivat... En ole nähnyt sellaisia aiemmin. Sisäteltan oviaukon yläpuolisessa verkossa on tasku tavaroille ja keskellä telttaa on koukku lampulle. Muita hienouksia ei mielestäni ole... Maakiilat ovat kevyet ja kestävän oloiset.

Laitoin ison kaasupönikän absidiin antamaan kokkaustarvikkeiden kokosuhdetta kuvassa... Ei tuonne mahdu kuin kengät ja jos poltinta käyttää, tulee kyllä ulkoteltan ovi aukaista kokonaan, jollei halua "isompia liekkejä" Wink

Pari kuvaa, joissa pohja on vain kiinni maakiiloilla...

Summa summaarum... Ei tämä ole mikään telttojen formula, mutta TODELLA laadukas tuohon rahaan (75€ postitettuna). Lähden tällä varmasti kyllä ensikesänä metsään Smile
 Sivun alkuun

tst
05.04.2016 18:51

^Ok. Jos otan käsillä kiinni kaarista tuosta oviaukon molemmin puolin niin voin siirtää teltan kokonaisena toiseen paikkaan, näinhän on? Voiko kaaret irrottaa ilman että purkaa ulkotelttaa erikseen ja saako vastaavasti kaaret työnnettyä takaisin paikalleen jos säilyttää telttaa siten että sisäteltta on koko ajan paikallaan? Mulle koko olisi ok, olen 173 cm lyhyt. Kahdelle taitaa olla turhan pieni.
 Sivun alkuun

BlindSide
05.04.2016 19:05

tst kirjoitti:
^Ok. Jos otan käsillä kiinni kaarista tuosta oviaukon molemmin puolin niin voin siirtää teltan kokonaisena toiseen paikkaan, näinhän on? Voiko kaaret irrottaa ilman että purkaa ulkotelttaa erikseen ja saako vastaavasti kaaret työnnettyä takaisin paikalleen jos säilyttää telttaa siten että sisäteltta on koko ajan paikallaan? Mulle koko olisi ok, olen 173 cm lyhyt. Kahdelle taitaa olla turhan pieni.

Näin on. Kun teltta ei ole maassa kiinni kulmista, voit siirtää sen sellaisenaan. Kaaria ei kyllä pysty purkamaan ottamatta ulkotelttaa ensin pois...tai ainakaan takaisin paikalleen sitä ei saa. Sisäteltan takana on yksi remmi, josta rangan pisin kaari tulee pujottaa läpi. Siksi rangan kasaus ei mielestäni onnistu purkamatta ulkotelttaa edes takaosastaan.

2 aikuista mahtuu makaamaan tuonne selällään mielestäni aivan hyvin. 62 cm/ mies on ihan sopiva kyllä, kun ei pyöri ja makaa selällään. Tavarat ovat vedenpitävän sadeviittatarpin alla jokatapauksessa, lukuunottamatta aamupalajuttuja, kenkiä ja muutamaa vaatetta... Mikäs tuossa leveydessä on ongelma?
 Sivun alkuun

tst
05.04.2016 19:11

^Lukaisin liian vikkelästi jutun läpi ja näkömuistiin jäi vain tuo päältäpäin otettu kuva jossa näyttää kapealta. Kyllä mahtuu kaksi koska pohja on suuaukolta 125cm ja jalkopäästä 110cm. Varmaan soiva peli.
 Sivun alkuun

BlindSide
05.04.2016 19:20

tst kirjoitti:
^Lukaisin liian vikkelästi jutun läpi ja näkömuistiin jäi vain tuo päältäpäin otettu kuva jossa näyttää kapealta. Kyllä mahtuu kaksi koska pohja on suuaukolta 125cm ja jalkopäästä 110cm. Varmaan soiva peli.

Aivan. Toi yks kuva on otettu takaa. Ja kangas on kiristämättä vielä. Mutta eihän tuonne mitään isoja mörköjä mene sisään millään... Mut grammaajathan ovat hoikkia poikia Wink

Suosittelen kyllä telttaa lämpimästi Smile Toivotaan, ettei se muutu oikeassa käytössä.
Eihän tuo ole niin kauheen kevyt enää, mutta jos 2 henkeä tohon menee, niin ei se tohon rahaan ole enää ratkaisevaa... Palaan varmaan asiaan seuraavan kerran joskus kesällä, kun toi häkkyrä on koenukuttu oikeissa olosuhteissa Smile
 Sivun alkuun

BlindSide
05.05.2016 6:18

Hakusessa olis nyt UL-retkityyny, tai jotain tyynyvinkkejä mahallaan nukkujalle. Tavallisesti kädet menee tyynyn alle ja retkellä tämä ei ole hyvä idea. Pussina Haglöfs leo, eli ei mikään kovin leveä pussi.
 Sivun alkuun

tst
05.05.2016 6:49

^Mulla on ollut joskus tyynynä 3 l punkkupönikän muovipussi. Jos haluaa hifistellä niin tyynyliina päälle. Kevyt, helppo puhaltaa täyteen ja taas tyhjentää. Sen, juuri ostetun kun vikkelästi tyhjentää niin saa oivallisia ahaa-elämyksiä seuraavalle reissulle, niksiöljyä siis. Smile
 Sivun alkuun

tapanik
05.05.2016 9:31

^^ Minulla on Cocoon Air Core Pillow Ultralight, puhallettava tyyny, joka painaa 120 grammaa (todellinen paino säilytyspussin kanssa).

http://www.partioaitta.fi/cocoon-air-core-pillow-ul

Blogi: http://tapanikunnas.net/
Videot: https://vimeo.com/tapanikunnas
Twitter: https://twitter.com/tkunnas
Instagram: https://www.instagram.com/tapanikunnas/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

dailymail
05.05.2016 11:13

North Icen tyynyni painaa 145 grammaa, mutta on laatua joka gramman edestä. Pariakin kalliimpaa olen testannut enkä ole tykännyt.

TREKKING
05.05.2016 11:43

Makuupussin suojapussi 24g. täytettynä pehmeimmillä vaihtovaatteilla, kuten esim. fleece, joka täyttääkin sen pienen pussin juuri sopivasti ja on omaan niskaan juuri sopivanpehmoinen.

tst
05.05.2016 11:54

^Sama tyyli nykyisin myös minulla.
 Sivun alkuun

dailymail
05.05.2016 12:10

^Minä en ole koskaan onnistunut tekemään vaihtovaatepusseista mukavaa tyynyä. Yön kuluessa vaatteet pakkautuvat aina pussin päihin ja keskikohta jää tyhjäksi, lopputuloksena on siten paremminkin kuulosuojaimet kuin tyyny. Joskus aikoinaan kuljetin rinkassa ihan oikeaa tyynyä.

TREKKING
05.05.2016 12:21

dailymail kirjoitti:
^Minä en ole koskaan onnistunut tekemään vaihtovaatepusseista mukavaa tyynyä. Yön kuluessa vaatteet pakkautuvat aina pussin päihin ja keskikohta jää tyhjäksi, lopputuloksena on siten paremminkin kuulosuojaimet kuin tyyny. Joskus aikoinaan kuljetin rinkassa ihan oikeaa tyynyä.

Sulla on ehkä liian iso pussi joka jää sitten vajaaksi. Oma on vain noin 30cm. pitkä ja parikymmentä senttiä leveä, hiukan isompi olisi ehkä vielä parempi ja jokaisenhan täytyy löytää aina se itselle sopiva.
Ison pussin jos tumppaa täyteen siitä tulee liian korkea, pieni jää vastaavasti matalaksi, eli tarkkaa hommaa sekin, kotona ajan kanssa testaillen löytyy se sopivankokoinen pussi parhaiten.

Ennen tuota pussisysteemiä oli käytössä pelkkien vaatteiden viikkaus tyynyksi, se ei oikein tahdo kestää yötä kasassa.

Mutta jos nyt ei niin tosissaan tarvitse niitä grammoja viilailla, niin lienee tuo ilmatyyny paras ratkaisu. Wink
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Euron viilauksen alkeita Capella2 Kesävaellusvarusteet 18 06.07.2015 14:09 Katso viimeisin viesti
Kevyt on jo kyllin kevyt - grammanvii... tyy Hölynpöly... 50 22.10.2011 12:37 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 16 Yht. 26
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17 ... 24, 25, 26  Seuraava
Siirry: