Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappi Mitä mainioin ajankohta Lapinvaellukselle
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Paras ajankohta Lapinvaellukselle
1.6.-15.7.
33%
 33%  [ 19 ]
16.7.-31.8.
25%
 25%  [ 14 ]
1.9.-15.10.
26%
 26%  [ 15 ]
16.10.-30.11.
1%
 1%  [ 1 ]
1.12.-15.1.
7%
 7%  [ 4 ]
16.1.-28.2.
0%
 0%  [ 0 ]
1.3.-15.4.
3%
 3%  [ 2 ]
16.4.-31.5.
1%
 1%  [ 1 ]
Ääniä yhteensä : 56
      Sivun alkuun  

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Mitä mainioin ajankohta Lapinvaellukselle
boueme
25.12.2007 15:26

Haluaisin tiedustella mieltymyksiänne ajankohdista, jolloin mieluiten olisitte vaelluksella Lapissa. Olen tuossa kyselyssä jakanut vuoden kahdeksaan osaan, koska vuodenaikojen perusteella tehty jako tuntui turhan karkealta. Jokaisella vuodeajalla on varmasti omat hyvät ja huonot puolensa ja sydäntalven vaellukset ovat tietenkin vaativampia kuin kesän vastaavat. Mutta joka tapauksessa, äänestäkää ja perustelkaa jotenkin. Ja mukavaa Joulun jatkoa!

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
boueme
25.12.2007 15:34

Itse vastasin tuohon, jotta syyskuun alusta lokakuun puoleenväliin. Perusteluina mainittakoon: Ei ötököitä, Ei liikaa porukkaa, varsinkaan ajankohdan loppuvaiheilla, Ei metsäpalovaroitusta, töistä saa tuohon aikaan yleensä helposti viikon tai kaksi vapaata, ei liian kuuma, ei liian kylmä, jne...

Marjo
25.12.2007 18:30

Vähän oli mielestäni laaja tuo skaala, mutta kun jotain aina pitää valita niin valitsin tuon kesäkuun alusta heinäkuun puoleenväliin. Mutta, kohdallani tämä tarkoittaa vain ja ainoastaan juuri kesäkuun alkua; ajankohtaa 1.-15.6. Tämä siksi, että silloin on upean valoisaa läpi yön ja voi halutessaan kulkea vaikka yöllä Smile . Ei itikoita vielä, ei kansanvaellusta, yleensä ilmakin sopiva. Mä oon tykästynyt tuohon ajankohtaan.

eräukko
25.12.2007 19:17

Yleensä olen tehnyt ensimmäisen reissun juuri valoisaan aikaan eli viikkoa ennen tai jälkeen juhannuksen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

jutavi
25.12.2007 19:58

Marjo kirjoitti:
Vähän oli mielestäni laaja tuo skaala, mutta kun jotain aina pitää valita niin valitsin tuon kesäkuun alusta heinäkuun puoleenväliin. Mutta, kohdallani tämä tarkoittaa vain ja ainoastaan juuri kesäkuun alkua; ajankohtaa 1.-15.6. Tämä siksi, että silloin on upean valoisaa läpi yön ja voi halutessaan kulkea vaikka yöllä Smile . Ei itikoita vielä, ei kansanvaellusta, yleensä ilmakin sopiva. Mä oon tykästynyt tuohon ajankohtaan.

Sama täällä. Pari reissua vuodessa on nyt tehty kolmena viime vuonna, eka viikkoa ennen jussia ennen itikoita ja toinen syyskuun eka tai toinen viikko, itikoitten jälkeen. Vaikka toissa syksynä oli niin lämmintä vielä syyskuun tokalla viikolla, että polttiaisa oli vielä parina iltana reilusti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kösteri
25.12.2007 22:45

Kaikki ajankohdat ovat hyviä ja niistä parhaat ovat silloin kun pääsen Lappiin. Yleensä pääsen kaksi kertaa vuodessa, eikä ajankohtaa aina pysty itse valitsemaan.

En laittanut täppää, koska niitä voi laittaa kyselyyn vain yhden.
 Sivun alkuun

Ölliäinen
25.12.2007 22:57

Paremmasta tietämätä se on elokuun loppu - syyskuun alaku. Sillon ei oo liikoo immeisiä, verenimijöetä, lunta suatikka hellettä tai pakkasta. Vuan sopivasti kaekkee.

Sitte ku jonniijoutavata hihtee mielii, se on maalis - huhtikuu. Siis puikkareilla tai muuten vuan kekkostyylillä.

kuusanka
25.12.2007 23:01

Marjo kirjoitti:
Vähän oli mielestäni laaja tuo skaala.

Aihe on hyvä, mutta olisi vielä kertovampi, jos ajankohtamahdollisuuksia olisi tuplasti enemmän.

Ittellä on juurtunut kaksi suosikkiajankohtaa, eli kesäkuun toinen ja kolmas viikko sekä syyskuun lopulta lokakuun puoliväliin. Valitsin kuitenkin kesäkuun, koska pidän erityisesti elävästä luonnosta, kuten linnuista ja alkukesän kiihkeästä kehittymisestä. Viimeiset lumen rippeet katoavat vauhdilla, puiden lehdet puhkeavat, kukat puhkeavat kukkimaan sekä tietysti lintujen ja kalojen elämälle tärkeät hyönteiset, jotka lähtevät liikkeelle lämpimänä kesäpäivänä kuin käskettynä ja miksei yönäkin. Ja tietenkin ne yöttämät yöt.
 Sivun alkuun

Tura
25.12.2007 23:18

Minulla on kolme suosikkia:
1) keväthanget,
2) alku- ja
3) loppukesä.
Piste piirrettiin loppukesän kohdalle. Koska valinta piti tehdä.

Tura, retkeilijäturisti
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Resupekka
25.12.2007 23:40

Toukokuun loppupäivät -> korkeintaan kesäkuun toinen viikko. Silloin luonto herää ja on kaikkein herkin vaihe eikä lentäviä. Toinen suosikki kevättalvi hiihtovaelluksella.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Koska mieluisin lappiin...
muumipeikko77
26.12.2007 2:16

Morjens.Henkilökohtaisesti pidän itse elokuusta-syyskuun puoliväliin.Ei tainnut osua tekemiisi jakoihin,mutta kerronpahan oman mielipiteeni.Syitä aikatauluuni muutamia.Ensinnäkin kuljen aina virvelin kanssa ja kyseisenä ajankohtana yleensä vesien korkeus on kohdallaan kalastukseen ja kalan syönti on hyvää(ainakin kalaa on noussut) Lisäksi ikuinen ötökkä kiusa on tuolloin ollut yleensä vähäistä.Olen TODELLA allerginen kaikenlaisten itikanpisoille,joten sen vuoksi tärkeä asia minulle.Esimerkkinä ampiaisenpisto edelliskesänä kylkeen: Olin kotosalla ystävän kanssa tupakoimassa parvekkeella kun ampiainen pisti.En edes ehtinyt ottamaan kyypakkausta,kun nielu turposi umpeen.Luojan kiitos,että ystäväni tiesi allergiasta ja soitti heti apua.4 min. soitosta oli lääkäriauto paikalla ja olin jo silloin tajuton ja sininen naamaltani.Ystävälleni edelleen suuri KIITOS henkeni pelastamisesta.Nykyään kannan kesäisin adrenaliinipiikkiä KAIKKIALLA mukanani,kaupungissakin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä MSN Messenger

mkalima
26.12.2007 3:53

Eikös tuo ole hieman kun kysyisi, että mihin aikaan vuorokaudesta kannattaa harrastaa seksiä. Vaihtoehtoja on monia ja jokaiseen on toki perustelut, mutta tosiasia on, että mikä vaan käy. Tai jos ei käy, niin harvoin se on kellosta kiinni.

Noh, analogia siksi, etten osaa sanoa onko kesävaellus sen parempi kuin syys- tai talvireissu. (en osaa kyllä sanoa sitä tuossa toisessakaan aiheessa Smile) Kesällä meno on helppoa, keväällä (touko-kesäkuu) vetistä, syksyllä kaunista, kaamoksella vaativaa, ja kevättalvella auringonpalvontaa. Kaikki tuovat omanlaisensa tyydytyksen.

Oikeastaan vaihtelu virkistää - tässäkin asiassa.

Markku
 Sivun alkuun

Tapsa
26.12.2007 19:09

Lapin suveahan kehutaan maasta taivaisiin eikä suotta, minä olen kuitenkin pitänyt elokuuta melko hyvänä ajankohtana! Silloin yleensä ei ole helteitä, ei itikoita, ei muita kulkijoita riesaksi asti.

http://picasaweb.google.com/luontokuvaaja kuvagalleria
www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

hannes
26.12.2007 22:32

Kesäkuu on paras.Valoa,heleitä värejä ja sinirinta,joka liimaa ihmisen paikoilleen kuuntelemaan!!
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

FatRabbit
27.12.2007 12:56

Itse pidän parhaimpana lokakuun puolenvälin tienoota, riekonmetsästyskausi on parhaimmillaan, kulkeminen leppoisaa ja tunturit jo melko tyhjiä ihmisistä. Toinen ehdoton suosikki on kevättalvi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Tamperelaisseuraa kevättalven Lapinva... Mikko Kallionsivu Seuraa retkille 3 30.12.2019 13:11 Katso viimeisin viesti
Kolmenvuoden ajan makuupussi, mitä ko... Pena10 Kesävaellusvarusteet 18 21.03.2017 22:20 Katso viimeisin viesti
Mitä kautta Hammastunturiin? sisko Lappi 17 16.08.2016 16:44 Katso viimeisin viesti
Mitä (retkeilyyn liittyvää) näin tänään? Timoa Kuvagalleria 1 13.02.2016 0:11 Katso viimeisin viesti
Mitä pieneen reppuun talvella? Pertti Kurki Talvivaellusvarusteet 93 08.02.2016 14:29 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: