Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruokaohjeet ja vinkit Kaupan retkiruuat?!
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kaupan retkiruuat?!
pullamosso
29.03.2008 10:25

Onko mielipiteitä ruuista:

Reiter
Blå Band
Real
Wayfayrer -food

Mulla on kokemusta vain Blå Bandin tomattijutskasta, se on ihan syötävää.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Eräkaveri
29.03.2008 11:19

Minulla on kokemuksia Reiterista ja Blå bandista. Blå band on minusta parempaa. Reiter on kiireisen vaeltajan/retkeilijän ruokaa, kuuma vesi pussiin ja haudutetaan muutama minuutti ja syödään. Plussaa Reiterissa on että ei tule tiskiä. Blå band tulee taas tiskiä kun joutuu sotkemaan lautasen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

hannes
29.03.2008 13:13

Minusta Real on paras ostoruuista - samalla myös kallein.
Ei tule myöskään tiskiä,koska kuuma vesi riittää Realin omaan pussiin haudutukseen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

JBay
29.03.2008 13:15

Kokeilepa noilla listaamillasi sanoilla hakua, niin tarinaa löytyy jo valmiiksi... Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

aatti
29.03.2008 19:58

Ääni Realille täältäkin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

KUA
29.03.2008 22:28

Real on kyllä erittäin kätevä ja yksinkertainen vaelluksella. Miinuspuolena suolainen hinta.. :/
Mutta aamulla jos keittää vedet, jota varten on tietysti trangia koottu illalla, pakkaa makauksen, vesi kiehuu, vesi pussiin, lusikalla sekoitetaan pari kertaa, pussi taskuun, pakataan loput tavarat samalla kun ruoka ja mies lämpenee, ja kun rinkka on pakattu, on valmista lämmintä kiinteää ruokaa. Smile
Aivan ehdoton.
Reiteria olen kokeillu ihan kokeilemisesta, vaikutti ihan yhtä kätevältä mutta vähän mitäänsanomattoman makuiselta.
Blå Bandia on kanssa keitelty useampana kertana, syötävää sekin.
Mutta seuraavaksi pitäis saada armeijan vihreitä päiväannoskokonaisuuksia realilta..
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä MSN Messenger

Kiiski
30.03.2008 10:06

Real on minustakin ehdottomasti maultaan parasta. Blå Bandia voi aina vähän viritellä ja näin saada siitä hyvää myöskin. Kokeilemani Reiterit ja Trekking Mahlzeiten -mössöpussit eivät ole menneet oikein alas, edes nälkäisenä.
 Sivun alkuun

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Huh!!
pullamosso
31.03.2008 19:12

Tuli maistettu Real Turmatin Kyling Karri eli curry kananpoikaa...oli mielestäni ihan syötävää (kouluarvosana 7 tai Cool mutta aivan liian suolasta mulle... hmm...suolaprosentti tosiaan 3,7% ja tuossa Realin pasta bolognesessa on jopa 4,4% ....HUH, varsinkin kun ei ole tottunut noin suolaseen ruokaan.

Ehkä nuo korvaa rankoilla vaelluksilla menetetyt suolot Laughing

Aurinkoista kevätpäivää kaikille!

ps KUA: suolainen hinta ja suolainen ruokakin Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Huh!!
KUA
31.03.2008 19:18

pullamosso kirjoitti:
ps KUA: suolainen hinta ja suolainen ruokakin Wink

Laughing Niin kai sitten.

Oxgryteä olen Realilta ite syönyt ehkä eniten. Oikein maistuvaa, vielä kun lisää sinne sekaan jotain jauhelihaa tai mitä sattuu keksimään. Ei tarvii tehdä useaa pussikeittoa kun saa kunnon ruokaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä MSN Messenger

Kape
01.04.2008 0:38

Blå Band riittää ainakin mulle. En tosin noita muita ole kokeillutkaan, mutta mielestäni kokeilemani makuvaihtoehdot ovat ainakin asiansa ajaneet. Hintakaan ei ole niin "suolainen" kuin muutamalla muulla tarjolla olevalla. Riistavaihtoehto ja hedelmäpuuro on ainakin vielä kokeilematta tarjolla olevista..
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

jutavi
01.04.2008 6:56

Kape kirjoitti:
Blå Band riittää ainakin mulle. En tosin noita muita ole kokeillutkaan, mutta mielestäni kokeilemani makuvaihtoehdot ovat ainakin asiansa ajaneet. Hintakaan ei ole niin "suolainen" kuin muutamalla muulla tarjolla olevalla. Riistavaihtoehto ja hedelmäpuuro on ainakin vielä kokeilematta tarjolla olevista..

Nuo sinisen nauhan ruuat on kanssa ihan ok ja tuo riista juttu kanssa ihan hyvää, mutta kun tuoteselostetta lukee nin riista onkin nautaa.
Realit on maistuu myös parhaimmilta mun suussa, mutta hinta on vähän korkea.
 Sivun alkuun

Tervasuo
01.04.2008 9:23

Helppoja ja nopeitahan nuo valmiit retkiruuat ovat, mutta kaikki mössöt maistuvat enemmän ja vähemmän samanlaisilta. Siis suolaisilta. Valmisruokien hinnalla saa reilun määrän vaikkapa valmiiksi kuivattuja kasviksia ynnä muita kuivatuotteita, joista voi rakennella paljon maukkaampia ateriakokonaisuuksia, joiden sisältämät lisäaineet voi itse säätää. Eikä mikään estä kuivaamasta aineksia itse.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

abumatic
01.04.2008 9:56

Samaa mieltä kuin edellä. Sitten on olemassa suuri valikoima pasta- ja riisipohjaisia vedettömiä puolivalmisteita, joissa keittoaika on 6-25 minuuttia. Näyttäisi siltä, että mitä pitempi keittoaika, sitä maukkaampi ruoka. Näihin lisätään yleensä jauhelihaa, joka tässä tapauksessa olisi tietenkin kuivattua. Tuore valkosipuli on pop näihin ruokiin. Ja pastapohjaisten päälle tietenkin parmesaania, jota saa myös sirotepurkissa. Maksavat vähemmän kuin valmisruuat, sapuskaa on enemmän ja se maistuu paremmalta.

Vihtahousu
01.04.2008 19:29

Minä miellän mausteiksi kaikki nuo kaupan retkiruoat, Blå Bandit, Reiterit, Realit ja mitä niitä onkaan. Täydennän riisillä, couscousilla, kuivatuilla juureksilla, tuoreella sipulilla tai valkosipulilla - joskus jopa soijarouheella tai kuivatulla lihalla. Siinä suolaprosentti asettuu oikeisiin suhteisiin.

Gártanoaidi
01.04.2008 23:58

Minulle jäi joitakin vuosia sitten erään reissun päätteeksi läjä muiden ostamia ruokia. Tästä läjästä latasin mm. yhden Reiterin mukaan seuraavalle sooloreissulleni. Muistan hyvin, kun söin Ráhpesoaivin kyljessä elämäni ensimmäisen ja viimeisen kerran Reiteria.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kaupan lapissa Parikolmetonnia Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 5 18.11.2011 11:12 Katso viimeisin viesti
Kärkkäisen retkiruuat tapmar Ruokaohjeet ja vinkit 4 07.02.2009 0:03 Katso viimeisin viesti
Hyvä, mutta huono teltta kaupan. Nevis Tiedotuskanava 9 22.09.2007 18:50 Katso viimeisin viesti
Kenestupa näemmä kaupan mkalima Lappi 10 16.09.2007 14:47 Katso viimeisin viesti
Kotimaiset retkiruuat Kaneetti Ruokaohjeet ja vinkit 7 08.02.2006 12:06 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: