Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Tankkauksesta
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Tankkaus ennen vaellusta
Nostan elopainoani systemaattisesti ennen lähtöä
1%
 1%  [ 1 ]
Kyllä, paitsi jos olen jo muutenkin riskissä kunnossa.
0%
 0%  [ 0 ]
Toisinaan.
5%
 5%  [ 3 ]
Muistan asian vasta kun se on jo myöhäistä.
0%
 0%  [ 0 ]
Pyh. En tankkaa.
15%
 15%  [ 8 ]
Eipä ole käynyt mielessä.
37%
 37%  [ 20 ]
Hmm... pannaan harkintaan.
3%
 3%  [ 2 ]
Kaikkia prkl:ttä sitä joku saa päähänsäkin...
13%
 13%  [ 7 ]
Tankkaa ite, mun ei tartte, elopainossa löytyy
22%
 22%  [ 12 ]
Ääniä yhteensä : 53
      Sivun alkuun  

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Tankkauksesta
IkiHonka
08.04.2006 17:37

Kysytään nyt tätäkin, vaikka epäilen ettei kukaan taida harrastaa moista, kun ei ole kuitenkaan kyse kilpaurheilusta. En ole itse muulla tavalla "tankannut" ennen vaellusreissua kuin siten, että saatan vetää reilummin Poutapäivää leivän päälle muistaessani asian. Mitenkään sen kummemmin varastoon en kuitenkaan tarkoituksella syö.

Kääntäen tuskin kukaan tekee(?), siis laihduttaa juuri ennen lähtöä pitkälle vaellukselle.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Kaneetti
08.04.2006 17:50

Äänestin tuota "en tankkaa" -vaihtoehtoa, tosin ilman sitä pyhiä. Hivenaineita sentään tulee vähän ehkä ylitankattua ennen lähtöä, sen tietää maksavan vaivan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Paljonko painostanne jää polun varteen?
IkiHonka
08.04.2006 17:55

Ja nyt en tarkoita ruoansulatuspuolen jätöksiä, vaan ruumiin... eikun kehon keventymistä. Onko tullut seurattua asiaa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Nachos man
08.04.2006 19:13

Ei ole käynyt mielessä.
Reppu on sen verran reilun kokonen että voi kätevästi tankata matkallakin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kaneetti
08.04.2006 19:24

Keho kyllä kevenee kätevästi kahvojen kohdalta, ja jos olisin tanssimiehiä, niin voisipa haitata jenkkaamista saunan jälkeen.
 Sivun alkuun

Korvapuoli
08.04.2006 19:33

Olen yrittänyt huolehtia, että en nälissäni lähde matkaan. Kun on suora putki ja kumpikin pää auki on aika vaikea varastoida energiaa reissulle.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kaneetti
08.04.2006 19:37

Jatkuvasti toistuva virhe on se, että juna- ja bussimatkan aikana ei malta syödä tarpeeksi, vaan se hillitön kiiluvasilmäinen ryntäys ensimmäiseen ylämäkeen syö loputkin energiat, vaikka kunto muuten riittäisi. Tyhmä vaan olen.
 Sivun alkuun

IkiHonka
08.04.2006 19:37

Nachos man kirjoitti:
Reppu on sen verran reilun kokonen että voi kätevästi tankata matkallakin.

Onhan tästä energian kulutuksesta ollut jo aiemmin puhetta. Siis että raskaassa reissussa energian kulutus on sitä luokkaa, että ei oikein pysty syömään sitä määrää mitä pitäisi. Silloinhan joudutaan kuluttamaan kehoon varastoitunutta energiaa, eli laihdutaan.

Näin ollen ei ole merkitystä rinkan koolla, vaikka sinne saisikin sopimaan riittävän määrän energiapitoista sapuskaa, jos ei mene kurkusta alas. Se taas merkitsee, että kantaa turhaa painolastia selässään, joka taas lisää energian kulutusta Mr. Green
 Sivun alkuun

Nachos man
08.04.2006 20:12

Vähän harrastelijameiningillähän tässä kuletaankin.
Toisaalta taas kun omaa kehoa vaan seurailen, voi mennä tilanteen mukaan.
Kieltämättä se tankkaus saattaa olla hyväkin juttu.
Harvoin vaan teen mitään kovin harkittua ja siksikin ehkä on tämä puoli unohtunut.
Saas nähä mitä ens kesänä tapahtuu.
 Sivun alkuun

Tapsa
08.04.2006 20:22

Joskus saatan jotain tankkauksen tapaista harrastaa eli kiskaisen suklaalevyn aamusta varsinkin jos olen päättänyt talsia pitkän matkan päivän aikana, etenkin jos maasto on raskasta tai päiväretkeilyä tehdessä kun joskus innostuu ahnehtimaan kilometrejä, kun ei aina malta tarpeeksi huolehtia syömisestä, myös rusinoita sekä banaania tulee napsittua hätäseen joskus kävelyn ohessa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

ahma
08.04.2006 20:23

Minä en kaipaa suuresti tuota tankkausta kuten kuva kertoo. Laughing

P3310
08.04.2006 23:09

kuinka yössä voi vaeltaa?

Anteeksi, siis tehdä gallupin.

Avaajan sarkasmi ei avautunut tai sitten hän oli ihan tosissaan, aiva kuten uskikset.
 Sivun alkuun

IkiHonka
09.04.2006 9:49

P3310 kirjoitti:
kuinka yössä voi vaeltaa?

Kuinkas sattuikaan, kysyit juuri oikealta henkilöltä. Wink Ne ketkä ovat mukanani olleet, tuntevat hyvin asian. Ikiksen seurassa joutuu ennemmin tai myöhemmin yön pimeydessä vaeltamaan. Jos asia sinua todella kiinnostaa, niin ota yhteyttä, niin voidaan sopia henk. koht. opastuksesta.

P3310 kirjoitti:
Anteeksi, siis tehdä gallupin.

Tarkoittanet äänestystä. Kärsivällisyyttä. Ei se vaikeaa ole. Avaat vaan uuden aiheen ja luet huolellisesti mitä avautuvalle sivulle on kirjoitettu. Jos ylipääsemättömiä vaikeuksia ilmenee, niin ota yhteyttä.

P3310 kirjoitti:
Avaajan sarkasmi ei avautunut tai sitten hän oli ihan tosissaan, aiva kuten uskikset.

Tosissaan, vaan ei vakavissaan Mr. Green
 Sivun alkuun

blueraven
20.04.2006 11:00

Kyllä vain, joku tosiaan tekee "käänteisen tankkauksen".
Ennen pidempää reissua tulee kuntoiltua hiukan enemmän, jolloin painokin ehkä putoaa vähän ( siis todella vähän ).

Periaatteella; kevyempi mies nousee tunturiinkin kevyemmin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Tankki täyteen
Ursus
21.04.2006 15:42

Tankkaan usein Peuran Essolla mennessä ja palatessa.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 3
Siirry sivulle 1, 2, 3  Seuraava
Siirry: