Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita Miksi kuljen, multa kysytytään...
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Miksi kuljen, multa kysytytään...
Arinakääpä
27.02.2009 20:43
Vieras

... sit en oikein tiedä itsekään!

Mutta oon välillä ihmeissän: vaeltajat inttäät räteistä ja lumpuista kun uskonsoturit; miten paljon paenaa ja minun systeemi on parempi kun sinun systeemi ja että kulen 400 km, toesen on kulettava 500 km, osa syöp ja nukkuu ja toinen vuan syöp, vuan ee nuku... entäs jos kulennii vahingossa 399 km, miten seleviän tästä traumasta? mitenkä korvoon puuttuvan 1 km?

Kuulostaa tok välillä ihmeelliseltä suorittamiselta. Minkä taatta pittää kulukee niin paljo ja niin lyhyvessä ajassa? Ehtiikökän naattija ITE LUONNOSTA?

Miten sitä selevittiin sillon, kun grammoo ee oltu keksitty ja olj vuan sarkoo ja verkoo?

Onkohan myö annettu markkinamiesten höynäyttöö ihtemme pahemman kerran?

Entäs jos huonolla ilimalla piettäs saetta ja jos kastuttas, kuivateltas kaekessa raahassa? Liijan kylymällä kiännettäs kylykee uunin pankolla?
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
late3333
27.02.2009 20:54

niinpä. Confused

http://s255.photobucket.com/albums/hh141/late333/Retkeily/
www.noormarkunnopsa.fi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Miksi kuljen, multa kysytytään...
33polovi
27.02.2009 21:10

Arinakääpä kirjoitti:

Mutta oon välillä ihmeissän: vaeltajat inttäät räteistä ja lumpuista kun uskonsoturit; miten paljon paenaa ja minun systeemi on parempi kun sinun systeemi ja että kulen 400 km, toesen on kulettava 500 km, osa syöp ja nukkuu ja toinen vuan syöp, vuan ee nuku... entäs jos kulennii vahingossa 399 km, miten seleviän tästä traumasta? mitenkä korvoon puuttuvan 1 km?

Kuulostaa tok välillä ihmeelliseltä suorittamiselta. Minkä taatta pittää kulukee niin paljo ja niin lyhyvessä ajassa? Ehtiikökän naattija ITE LUONNOSTA?

Miten sitä selevittiin sillon, kun grammoo ee oltu keksitty ja olj vuan sarkoo ja verkoo?

Entäs jos huonolla ilimalla piettäs saetta ja jos kastuttas, kuivateltas kaekessa raahassa? Liijan kylymällä kiännettäs kylykee uunin pankolla?

Sanopa muuta.

Yleinen kaava markkinoiden ja innovaatioiden (keksintö, jota voidaan hyödyntää/hyödynnetään kaupallisesti) maailmassa on se, että ensin keksitään ratkaisu ja vasta sitten ongelma. Keksimisestä huolehtivat insinöörit ja muut keksijät ja ongelmista markkinamiehet. Monikohan näistä vaeltajille suunnatuista nykyinnovaatioistakaan on todella tarpeen tai edes mullistava parannus entiseen verrattuna. Esimerkiksi, luulisin, että perusvaeltajan sanavarastoon se gramma -sanakin on tarttunut juuri markkinamiesten kautta. Ja varsinkin se merkitys, minkä sana nykyään tuntuu saavan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Re: Miksi kuljen, multa kysytytään...
Ile
27.02.2009 21:21

Arinakääpä kirjoitti:

Voipa ollakin suorittamista, mutta jollekin se voi olla se oikea tapa saada nautinto. Arinakääpä, sinun mielipiteesi kätkee mielestäni taustalle sen meille useimmille tutun ajattelun: minun tapa tehdä tätä juttua on se oikea ja teidän muidenkin olisi syytä tajuta se ja alkaa toimimaan samalla tavalla. Tuon ajattelun kun saisin häädettyä itsestäkin pois, niin voisinpa olla oitis parempi kulkija. Toisaalta miksi minun pitäisi olla parempi kuin nyt? Eikö tämä riitä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

tyy
27.02.2009 21:39
Vieras

Arinakiäpä miun mielestä hyvin laitto. Markkinamiehen kusettama oon miekii.

Vaikka suapahan kaikki ryöheltöö korvessa niinku lystää, omalla tyylillä. Niin kauvan kun ovat ihmisiks.
 Sivun alkuun

Appis
27.02.2009 22:49

Olen kulkenut koko ikäni, se on soluissani.
Se on fyysinen pakko ja nautinto.
Se on ikuinen uteliaisuus mitä on tuon vuoren takana.
Se on henkinen pakko saada sielulle tilaa hengittää.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
27.02.2009 23:15
Vieras

Lähden.
Mitä useammin lähden,
sitä vähemmän minusta palaa takaisin.

Palaan.
Mitä vähemmän minusta palaa takaisin,
sitä kokonaisempi minusta tulee.
 Sivun alkuun

Appis
27.02.2009 23:27

ugh = olen puhunut
no , siis tuo edeltävän viestin ilmaisija puhui, vähän vaikeaa tuo intiaanikieli

Viimeinen muokkaaja, Appis pvm 27.02.2009 23:59, muokattu 1 kertaa
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

tmustak
27.02.2009 23:51

Bantsuke is tö änsör. Juu vats jim an sii vats ool öbaut.

***************'
Cool

Joonas Frisk
28.02.2009 6:35

Rajoja, niitä pitää kokeilla. Eihän sitä muuten tiedä missä Raja kulkee.
Kerran kun ei siitä yli pääse. Se on Siinä.
- Jos ylittää, eihän se siinä ollutkaan. Wink

( ts. Elämä on etsimistä)

suvela
28.02.2009 8:58

Todella harvoin törmään mainittuun kysymykseen. Useimmiten tai oikeastaan aina lajista kuin lajista kysytään: miten paljon, kuinka pitkä päivämatka, montako tuntia, kuinka monta kilometriä tämä kesänä tai talvena ... ?

Nämä kysymykset toistuvat useimmiten loman jälkeen tai muutoin vain ihmisiä kohdatessa.Ja silloin ärsyyntymiskynnykseni hieman ylittyy.

Joskus siihen huomaan itsekin lähtevänäni tähän määrälliseen mittelöintiin mukaan. Ja riippuu tietysti siitä minkä viestin tai vaikutuksen haluan itse kysyjällä antaa. Siis hieman kärjistettynä: kertoa retostanko päivämatkan pituutta kilometreissä vai kertoilenko vuolaasti kaikkea muuta päivän aikana näkemääni ja kokemaani.

Aika harvoin kysymykset alkavat: Mitä lintuja näit, törmäsitkö saimaan norppaan, soittiko koski sinfoniaa... ?

Suoritus- ja kilpailuyhteiskunnassa kaikki mitataan määräällä ei laadulla.

Joopa joo, Huomaan heränneeni tänään väärältä kyljeltä ja vähän känkkäränkkäfiiliksen. Parasta suunnistaa suksilla " ulukoilimaan" luontoa haistelemaan ja ihastelemaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

33polovi
28.02.2009 9:48

Tästä näkökulmasta minun on tunnustettava, että itse menen maastoon olemaan. En koe mitään rajoja enkä runoja, en laske kilometrejä enkä grammoja. Joskus palelee, joskus on kuuma, joskus syö sääsket... olemista yhtä kaikki. Yksinkertaisesti nautin luonnossa olemisesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

peurakorva
28.02.2009 9:53

suvela kirjoitti:

Aika harvoin kysymykset alkavat: Mitä lintuja näit, törmäsitkö saimaan norppaan, soittiko koski sinfoniaa... ?

Suoritus- ja kilpailuyhteiskunnassa kaikki mitataan määräällä ei laadulla.

Joskus vieraskirjoja lukiessa on tullut mieleen, että joku on lintusuorittaja. Vieraskirjasta toiseen on lueteltu pitkät listat, mitä lintuja on päivän/vaelluksen aikana nähty. Ei se minua häiritse, havainnoija on varmaan ollut onnellinen - ja minä olen kateellinen, kun tunnen vain kapustarinnan = eli vissiin häiritsee kuitenkin.

Hiihtoloma alussa, aurinko paistaa ja pakkasta on reilu 10 astetta. Lähden suorittamaan muutaman hiihtokilometrin ja oletan havaitsevani ainakin korppien keväistä ronksuttamista ja porojen jälkiä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Pepi
28.02.2009 10:09

peurakorva kirjoitti:
oletan havaitsevani ainakin korppien keväistä ronksuttamista ja porojen jälkiä.

Tunnet siis kuitenkin muutakin kuin kapustarinnan... Very Happy

Ursus
28.02.2009 10:12

Noista lintuhavainnoista olen joskus kirjannut muutamia vieraskirjaan, mutta en tietoisesti vaelluksella ole niitä kerännyt. Kysymyksessä ei lintujen ystävälle ole suorittaminen, sen enempää kuin kasveja harrastavalle mielenkiintoisten kasvien havainnointi. Siksihän sinne luontoon mennään, että luontoa nähdään - maiseman lisäksi lintuja, kukkivia kasveja, puita, puroja, hiekkarantoja, kallioita, rakkaa. Saattaapa joku mennä kokeakseen räkkääkin. Joku on ihastunut revontuliin ja tähtiin.
Luontoharrastukseen, johon vaeltaminen/retkeily kuuluu, ei mielestäni sovi minkäänlainen suorittaminen, sillä siinä ei pääse lähelle luontoa, jopa kokemaan itsensä osana sitä. Eikö parasta ole sittenkin tauot, tulistelu, maisemien ihastelu ja erämaan hiljaisuudessa kuuluvat luonnon äänet.
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Miksi onnettomuudet ovat lisääntyneet? Pertti Kurki Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 103 02.10.2017 11:03 Katso viimeisin viesti
Miksi ahkio tulee vinossa? tunturisusi Talvivaellusvarusteet 22 12.10.2016 11:15 Katso viimeisin viesti
Miksi (mies)vaeltajan kannattaisi oll... Arinakääpä Hölynpöly... 11 21.12.2015 7:27 Katso viimeisin viesti
Miksi turistit ahdistelevat paikallis... Capella Kalastus 17 11.08.2015 8:57 Katso viimeisin viesti
Miksi luontoihmiset ovat niin järkytt... Eräpentti Hölynpöly... 40 29.11.2013 17:29 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 4
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4  Seuraava
Siirry: