Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Lappiin liityvä kirjallisuus Kari Kovalainen
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Kari Kovalainen
Tapsa
15.06.2009 18:33

Otsikon kirjailija on uudempaa eräkirjailija polvea kaksi teosta julkaissut eli Sudenveri ja Joen takana erämaa! Ihan sujuvaa tekstiä vaikka metsästys onkin useassa novellissa pääosassa, onko savusilmistä kukaan lukaissut Question

http://picasaweb.google.com/luontokuvaaja kuvagalleria
www.youtube.com/channel/UCTyFpaJiu5UVpEktkVgqV1A videogalleria
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ranger
15.06.2009 18:55

On tullut lukaistua se ensimmäinen Kovalaisen kirja, eli Sudenveri.
Ihan mukavaa kerrontaa, toivotaan että saamme vielä lukea useita kirjoja Kovalaiselta.
Nehän tuppaavat vain paranemaan kun kirjoittamis- ja muutakin kokemusta karttuu.
Olin tunnistavinani Sudenverestä alueen, mistä oli ammennettu kokemuksia kirjaan!
Kuka arvaa/tietää mistä? Wink
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Tervasuo
16.06.2009 9:39

Molemmat Kovalaisen kirjat olen lukenut. Itse asiassa ne ovat minulla hyllyssä. Pidän kaveria nykyisistä eräkirjailijoista ihan kärkipään miehenä.

Kirjoja lukiessa tulee melkein etsimättä mieleen toisenlaisten romaanien kirjoittajan tunnettu Matti Pulkkinen ja erityisesti romaani "Ja pesäpuu itki". Kovalaisen teksteissä on jotenkin samanlaista alkuvoimaa ja kielessä imua, verbit melkein maistuvat suussa.

On tosin sanottava, että novellikokoelmat muistuttavat sisällöllisesti ja kielellisesti aika paljon toisiaan. Kolmannen kirjan kohdalla rimaa olisi ehkä suotava kohottaa. Ja ehkäpä kannattaisi kokeilla kokonaista romaania.

Kovalaisen kotimaastoa taitaa olla Litokaira, joten veikkaan, että Sudenveren novellit sijoittuvat sinne.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Ranger
18.06.2009 21:00

Tervasuo kirjoitti:
Kovalaisen kotimaastoa taitaa olla Litokaira, joten veikkaan, että Sudenveren novellit sijoittuvat sinne.

Kyllä, Litokairaanhan ne sijoittuvat Kovalaisen tarinat tuossa Sudenveressä.
Mielenkiintoista lukea tarinoita sieltä, kun on itsekin niissä maisemissa jo jonkun verran liikuskellut.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kelo
19.06.2009 15:13

Veikkaan, että kustantajan vaatimuksesta Kovalaisenkin tarinat painottuvat eränkäyntiin. Mielenkiintoista olisi lukea myös retkeilyä ja valokuvausta sivuavaa tarinaa sekä filosofisempaa pohdiskelua, kuten joissakin hänen Suomen Luonnon jutuissa.
 Sivun alkuun

laphilainen
09.01.2012 20:56

Terve

Joskus luin jonkin eräkirjan jossa oli paljon tarinoita näädänpyynnistä Litokairassa. Eli onko jommassa kummassa Kovalaisen kirjassa runsaasti näädänpyyntiaiheisia tarinoita?
 Sivun alkuun

karhe
11.01.2012 19:31

Taidat sekoittaa Kovalaisen Jorma Koskeen. Hänellä taitaa olla näädänpyyntiaiheisia tarinoita.

Kovalaiselta on muuten tulossa helmikuussa eräromaani. Kirjasta löytyy juttua Kariston sivuilta.
 Sivun alkuun

Kelo
11.01.2012 19:41

Joo, ainakin Jorma Kosken kirjassa 'Viidestoista hanhi' oli kuvauksia näätäjahdista Litokairassa, ehkä muissakin.
 Sivun alkuun

matti-ukki
03.05.2012 15:49

Luvattu romaani on julkaistu nimellä Mustan siiven alla ja on saatavissa kirjastoista ja tietysti kirjakaupoista. Romaanin sanotaan olevan syyllisyyden ja ihmismielen tutkistelua. Kirjan idea on hyvä mutta toteutus ei kaikilta osin. Alussa lukijan kiinnostus herää mutta vähitellen mukaan tulee mahdottomia tapahtumia (kohtaukset suden ja karhun kanssa), jotka varmaan on tarkoitettu symbolisiksi, mielestäni ne rikkovat vakavan aiheen käsittelyn. Sen sijaan korppi, musta lintu sopii hyvin kuvaamaan päähenkilön kokemuksia. Kovalaisen kieli on värikästä, hän kirjoittaa hyvin.

En pitänyt monessa kohtaa esiintyvästä "reteästä" kirjoitustavasta, minusta sellainen ei sovi aiheeseen. Monet varmaan siitä kuitenkin pitävät.
 Sivun alkuun

tinder
03.05.2012 18:53

^ mulla oli matkalukemisena tuo Mustan siiven alla. Eräpäivä meni vanhaksi kun olin vasta alle puolet lukenut. En katsonut aiheelliseksi uusia lainaa, ei ollut kirja omaan makuuni.

Nyt sain juuri käsiini uuden kirjan
Annika Wennström: LAPINKYLÄ, sukutarina (Bazar, 2012)
veikkaanpa että sen kanssa saattaapi ilta venähtää.
 Sivun alkuun

Tapsa
03.07.2012 16:29

tinder kirjoitti:
^ mulla oli matkalukemisena tuo Mustan siiven alla. Eräpäivä meni vanhaksi kun olin vasta alle puolet lukenut. En katsonut aiheelliseksi uusia lainaa, ei ollut kirja omaan makuuni.

Nyt sain juuri käsiini uuden kirjan
Annika Wennström: LAPINKYLÄ, sukutarina (Bazar, 2012)
veikkaanpa että sen kanssa saattaapi ilta venähtää.

Minä taasen sain juuri luettua tuon Kovalaisen Mustan siiven alla ja tykkäsin Very Happy

Sivun alkuun

Tapsa
03.07.2012 16:44

matti-ukki kirjoitti:
Luvattu romaani on julkaistu nimellä Mustan siiven alla ja on saatavissa kirjastoista ja tietysti kirjakaupoista. Romaanin sanotaan olevan syyllisyyden ja ihmismielen tutkistelua. Kirjan idea on hyvä mutta toteutus ei kaikilta osin. Alussa lukijan kiinnostus herää mutta vähitellen mukaan tulee mahdottomia tapahtumia (kohtaukset suden ja karhun kanssa), jotka varmaan on tarkoitettu symbolisiksi, mielestäni ne rikkovat vakavan aiheen käsittelyn. Sen sijaan korppi, musta lintu sopii hyvin kuvaamaan päähenkilön kokemuksia. Kovalaisen kieli on värikästä, hän kirjoittaa hyvin.

En pitänyt monessa kohtaa esiintyvästä "reteästä" kirjoitustavasta, minusta sellainen ei sovi aiheeseen. Monet varmaan siitä kuitenkin pitävät.

Minusta etenkin nuo kohtaukset suden kanssa ovat erinomaisia! Karhu oli tuotu hieman turhaan mukaan, kielikuvat mukavia. Aihe on erinomainen ja sanotaan että erämaassa ollaan totuuden äärellä. Kirjailijoista ainakin A.E.Järvinen on puhunut kirjoissaan "eläinten äänellä" tulee mieleen ainakin Salojen valtias.

Sivun alkuun

karhe
26.05.2013 13:07

Kovalaiselta on ilmestynyt vastikään uusi novellikokoelma Kuinkantappaja. Olen lukenut ja suosittelen. Eräelämää ja muutakin elämää monelta kantilta.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kari "Vaiska" Vainio - Anka... Reissu Pete Arktiset alueet 48 29.10.2013 16:38 Katso viimeisin viesti
Kaarina Kari Gártanoaidi Lappiin liityvä kirjallisuus 5 19.05.2006 10:07 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: