Vaellusturinat II

Luonnossaliikkujan verkkokauppa Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Muut varusteet fjällräven Wax
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: fjällräven Wax
PPP
21.10.2009 10:47

Minkälaisia kokemuksia kyseisen tuotteen käytöstä. Miten vahan levittäminen käytännössä parhaiten onnistuu ja minkalainen hyöty vahalla saavutetaan.
Parantaako vaha missä määrin vedenpitävyyttä ja vaikuttaako kankaan hengittävyyteen?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tyy
21.10.2009 11:02
Vieras

Vahasin pari kertaa G-1000 takin ja housut, kunnes kyllästyin. Vahaus on suuritöinen ja tuloksena menetetään oleellisesti g-1000 kankaan hengittävyyttä. Vahaus on tehtävä todella huolelisesti ja valmistajan ohjeen mukaan, että kangas pitäisi vettä.

Sittemmin päädyin luopumaan vahaamisesta kokonaan, ehkä laiskuuttani.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Appis
21.10.2009 13:00

Vahaa täytyy laittaa runsaasti, että siitä olisi vastaavaa hyötyä. Silittämällä ja saunan lämmössä olen imeyttänyt vahaa pääasiassa polven alle lahkeisiin, jolloin hengittävyydestä ei tarvitse niin välittää. Saa kauniit lahkeet kun lehdet ja töhnät liimautuvat aluksi lahkeisiin. Moneen vuoteen en ole enää minäkään viitsinyt.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Villasukka
21.10.2009 13:02

Vaellushousuja en vahaa, mutta talvitakkia olen vahannut n. kerran talvessa. Parantaa vedenpitävyyden lisäksi oleellisesti tuulenpitävyyttä. Olen ihan vaan hangannut palaa tasaisesti kankaaseen ja laittanut sen jälkeen saunaan joksikin aikaa. Silittämisestä minulla on huonoja kokemuksia (tahtoi palaa se vaha).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Siilinkari
21.10.2009 13:13

Samoja harrastuksia näemmä. Vahaan myöskin talvitakin ja usein myös farkut -pysyvät paremmin kuosissaan eivätkä likaannu niin nopeasti. Fjällrävenin vaha on niin ylihinnoiteltu, että teen sen itse.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Appis
21.10.2009 13:21

Miten ja mistä teet vahaa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

kiilo
21.10.2009 13:21

Housut ja takki tullut vahailtua aina pariin kertaan ennen reissuja. Vahapalaa olen hangannut vaatteeseen ja hiustenkuivaajalla sulatellu,niin saapi paljon tasaisemmin leviämään. Saunassa tahtoo jäädä aina kirjavaksi.
 Sivun alkuun

Uzala
21.10.2009 14:03

Appis kirjoitti:
Miten ja mistä teet vahaa?

Tuossa on yksi ohje--> Shelby
 Sivun alkuun

Appis
21.10.2009 14:05

Vautsi, kiitos!
 Sivun alkuun

Siilinkari
21.10.2009 14:15

Taisin tuon saman ohjeen perusteella väsätä. Seossuhde oli ensimmäisessä erässä kai lähempänä 80-20 kuin tuo ohjeen 90-10. Eroa ei kotikonsteilla havaitse, paitsi huikean hinnan eron. Helppoa se oli, suosittelen.
 Sivun alkuun

Jäpälä
23.10.2009 16:51

Kiitokset vahanvalmistusohjeesta. Täytynee kokeilla...

Itse olen melko orjallisesti käsitellyt omat housuni. Lähinnä niin, että puolesta reidestä alaspäin olen laittanut runsaasti, useimmiten kolme kerrosta ja siitä ylöspäin vain yhden vahakerroksen.

Olen kokeillut kaikki yllä mainitut levitystavat ja silitysrauta on omien kokemusten mukaan kaikkein paras väline tähän hommaan. Raudan lämpötilan olen säätänyt yleensä vähän alla puuvillan silityslämpötilan eli useimmissa raudoissa varmaan siinä kohtaa lukee, että villa...

Vedenpitäviä ei housuista omien kokemusten perusteella tule, mutta hylkiipähän vettä ja likaa vähän paremmin. Lisäksi tuulenpitävyys ja olettavasti myös housujen kuivumisnopeus paranee olennaisesti. Housujen hengittävyyshän tästä kyllä hieman kärsii, mutta onhan näissä silti vähän mukavampi kuin kuorihousuissa.
 Sivun alkuun

sau~n
23.10.2009 17:56

Jäpälä kirjoitti:
Silitysrauta on omien kokemusten mukaan kaikkein paras väline tähän hommaan.

Saako raudan puhtaaksi vahauksen jälkeen? Täytynee kokeilla vahausta, mutta en välttämättä tahtoisi samalla vahata ainoata silitysrautaani lopullisesti.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Siilinkari
23.10.2009 18:19

Leivinpaperia väliin. Kuumailmapuhaltimella kaikki vaha sulaa tasaisesti kankaaseen, mutta luonnollisesti silitysraudalla tulee sileämmäksi.
 Sivun alkuun

Metsän Omena
23.10.2009 18:32

Grönlanninvahalla, samma sak eri nimi, saa täysin vedenpitävän kyllästyksen sulattamalla vaha vesiastiassa, jolloin vaha jää veden pinnalle. Kangas kastetaan muutamaan otteeseen kynttelinteon tavoin, ja asetetaan kuivumaan. Täysin vedenpitävä vahaus ei hengitä ollenkaan. Täysin vahaton kangas hengittää parhaiten.
 Sivun alkuun

pölpötin
27.10.2009 2:11

Erehyin kerran tuohon ruotsalaiseen huijaukseen. Kauhea vaiva ja kankeat housut niin että perse hikos. Sittemmin ostin kurahousuiksi varustelekasta armeijan käyteyt gorekuorihousut pilkkahinnalla. Nykyisin oun niin laiska jotten mitään saderomppeita jaksa kulettaa, jos sataa niin sitten pietään sajetta tai kastutaan.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Ostetaan Fjällräven Tur -takki, koko L lapinleuku Ostetaan ja Myydään 0 20.09.2014 8:58 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Fjällräven Keb Jacket Pun/Mus XXL Cooler Ostetaan ja Myydään 0 05.09.2014 9:06 Katso viimeisin viesti
MYYTY: Fjällräven Friluft 55 Pun/Mus Cooler Ostetaan ja Myydään 3 05.09.2014 9:01 Katso viimeisin viesti
M: Fjällräven Kajka 75l Sipe Ostetaan ja Myydään 0 04.09.2014 14:19 Katso viimeisin viesti
***MYYTY***: Fjällräven Kajka 100, Mu... VuoKu Ostetaan ja Myydään 4 22.08.2014 11:01 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: