|
| |
|
|
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia
|
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: Reittipiste |
Nevis 13.11.2009 16:20
| Mikähän on menossa? Reittipisteen nimissä tulee huijausviestejä ja sivut ovat lukossa. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Viesti Viestin aihe: |
ultramara 13.11.2009 16:26
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 13.11.2009 16:29
| Minullekkin on tullut kaksi tänään. En ole aukonut. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
K-nen 13.11.2009 16:39
Sama vika. Ei parane klikkailla.
Edit: poistin turhan arvailun syystä... jatkoa alempana ketjussa.
Viimeinen muokkaaja, K-nen pvm 13.11.2009 17:30, muokattu 2 kertaa |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
varg62 13.11.2009 17:07
Onneksi Varuste.netin asiakas  _________________ Vaellushullu eläköitynyt ja erakoitunut takkuturkki taas takaisin kuvioissa. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rance 13.11.2009 17:24
Ilmeisesti reittipisteen sivusto on joutunut nettihyökkäyksen kohteeksi.
Palvelin on joko kaatunut tai ylikuormitettu.
Hel***in krakkerit Tuo sähköpostien tulva vahvasti viittaa siihen  |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
K-nen 13.11.2009 17:39
Reittipiste vastasi tiedusteluun, eikä sähköposti ole heiltä.
Nyt olisi kiva tietää ne kaikki foorumilaiset, jotka ovat kyseistä huijauspostia saaneet ja ovatko he reittipisteen asiakkaita. Sähköpostiosoitteemme lienee urkittu samasta paikasta ja samaan aikaan.
Itse olen reittipisteen asiakas. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Nevis 13.11.2009 18:04
| K-nen kirjoitti: |
Reittipiste vastasi tiedusteluun, eikä sähköposti ole heiltä.
Nyt olisi kiva tietää ne kaikki foorumilaiset, jotka ovat kyseistä huijauspostia saaneet ja ovatko he reittipisteen asiakkaita. Sähköpostiosoitteemme lienee urkittu samasta paikasta ja samaan aikaan.
Itse olen reittipisteen asiakas. |
Ilmeisesti joku on varastanut Reittipisteen asiakasrekisterin sen serveriltä. Huono homma. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
Korvapuoli 13.11.2009 18:09
| Olen sieltä kerran tai kaksi jotain tilannut, joka jo aiemmasta varmaan selvisi. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
johtamaa 13.11.2009 18:18
| Myös minulle tuli sähköpostia reittipisteen nimissä. En ole tietääkseni tilannut sieltä mitään??? Outoa. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
johtamaa 13.11.2009 18:22
| Tarkistin sähköpostiarkistosta ja olenhan sieltä tilannut! Ilmeisesti joku on päässyt asiakasrekisteriin käsiksi. Toivottavasti mitään pahempaa ei ole luvassa. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
K-nen 13.11.2009 18:24
| johtamaa kirjoitti: |
| Myös minulle tuli sähköpostia reittipisteen nimissä. En ole tietääkseni tilannut sieltä mitään??? Outoa. |
| johtamaa kirjoitti: |
| Tarkistin sähköpostiarkistosta ja olenhan sieltä tilannut! Ilmeisesti joku on päässyt asiakasrekisteriin käsiksi. Toivottavasti mitään pahempaa ei ole luvassa. |
Jotenkin tämä hyökkäys liittyy reittipisteeseen, sillä explorer ilmoittaa seuraavaa (reittipisteen sivuista):
"Tämä virhe (HTTP 403 – Käyttö estetty) tarkoittaa, että Internet Explorer muodosti yhteyden sivustoon, mutta sillä ei ole oikeutta sivun näyttämiseen.
Katso ohjeesta lisätietoja HTTP-virheistä."
Näiden asioiden yhtäaikainen ilmaantuminen ei voi olla sattuma. Vai voiko?
Edit korjasin viestiäni johtamaan toisen viestin jälkeen. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
johtamaa 13.11.2009 18:28
| Olen rekisteröitynyt. En vain muistanut, ennen kuin tutkin asiaa tarkemmin. Tilasin viime talvena Trangian ison kattilan lumen sulattamista varten. Kaikki viittaa Reittipisteeseen. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
rance 13.11.2009 18:32
| Nevis kirjoitti: |
| Ilmeisesti joku on varastanut Reittipisteen asiakasrekisterin sen serveriltä. |
Tuskin nyt sentään asiakasrekisteriä. Ennemminkin kysymyksessä voi olla jonkinlainen sähköposteihin kohdistunut hyökkäys, joka kaappaa ihmisten sp-osoite tietoja.
Osoitekirjat on hyvä säilyttää kotikoneella vaikkapa tavallisena tekstitiedostoina, jolloin niitä ei päästä niin hyvin hakkeroimaan kuin erilaisilla verkkopalvelimilla olevia osoitekirjoja. |
|
| Sivun alkuun |
|
Kirjoittaja |
johtamaa 13.11.2009 18:56
| Reittipisteen palvelin ei päästä sisään www-palveluun. Kyllähän tämä viittaa palvelimeen tunkeutumiseen. Nyt ei voi kuin toivoa, että muuta kuin sähköpostiosoitteet ei ole päätyneet vääriin käsiin. |
|
| Sivun alkuun |
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|
|