Vaellusturinat II
https://www.vaeltajankauppa.fi/
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Pyöräily Bob yak (peräkärry) vuokralle
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Bob yak (peräkärry) vuokralle
Rin-tin-tin
06.06.2006 12:09

Kuka tietää, mistä saa vuokrattua Bob yakin?

http://www.mit.jyu.fi/tjlahton/2005/bobyak/

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Rin-tin-tin
07.07.2006 7:23

En saanut kärryä vuokralle, joten ostin oman. Hintaa vehkeelle kertyi Suomesta Kareisen pyöräkorjaamosta (Imatralla) ostettuna 300 euroa, mikä on kilpailukykyinen hinta Euroopan nettikauppoihinkin verrattuna.

Kävin ajamassa ensimmäisen vähän pitemmän lenkin painavaksi lastatulla kärryllä. Sata kilometriä yhtenä päivänä ja sata kilometriä toisena. Aurinko porotti ja käsivarret paloivat, vaikka rasvasin niitä ahkerasti. Oli kuuma!

Tässä kokemuksia:

-Suurin yllätys oli se, että keskinopeus tippui kärry kiinnitettynä vain 2, 2,5 tai 3 kilometriä tunnissa, tarkempaa arviota en osaa antaa. Odotin paljon suurempaa pudotusta. Sadan kilometrin keskinopeus oli viimeisen päälle tarkistetulla mittarilla n. 22 km/h ja siihen kuului myös kaupunkiajoa, joskaan ei kovin pitkää aikaa.

-Kärry tulee painavanakin tasaisella melkein huomaamatta. Väsyneenä sivuttaisliikeen lisääntyessä kärryn kuitenkin huomaa.

- Ylämäissä kärry pistää vastaan, mutta ei mitenkään kohtuuttomasti. Toisen ajopäivän päätteeksi olin tosin niin loppu, että jouduin taluttamaan pitkän ja jyrkän mäen. Taluttaminen on helppoa. Sen sijaan pystyssä ajaminen on väkinäistä, koska sivuttaisliikettä pitää välttää. Se kyllä onnistuu, mutta ei ole mukavaa.

-Alamäissä kärry käyttäytyy uskomattoman hyvin. Tuntui siltä, että pyörän tukevuus pikemminkin lisääntyi kuin kärsi. En tosin polkenut extremenopeuksia, vaan jarrutin mittarin lähestyessä viittä kymppiä. Liikkeen jatkuvuus painavan kärryn kanssa on aivan erilainen kuin tyhjän pyörän kanssa. Se oli aluksi jännän tuntuista - kuin olisi tankkeria ohjastanut.

-Kärryn kiinnittäminen kestää noin kymmenen sekuntia, joten sitä on helppo käyttää kauppakassina myös arjessa. Todennäköisesti en olisi ostanut kärryä, jos minulla ei olisi sille muutakin kuin retkeilykäyttöä. Nyt voin kuskata sillä tavaroita, mm. suksia.

-Vesitiivis laukku toimii periaatteella melontasäkki, siis rullaa ja kiinnitä. Systeemin toimivuudesta en ole vielä varma. Tilavuutta laukulla on 90 litraa. Kevyet tavarat kuten retkipatjan voi hyvin kiinnittää laukun päälle.

-Suurin virhe oli se, etten ostanut kärryä lyhyemmällä aisalla, vaikka se olisi sopinut pyörääni. Ajattelin, että jos pyörä vaihtuu, niin kärryn on sovittava siihenkin. Nyt kuitenkin tuntuu siltä, että lyhyempi aisa olisi lisännyt kärryn vakautta entisestään, vaikka ei siinä nytkään ole valittamista.

http://www.flickr.com/photos/11121529@N00/183862960/

Ensikokemus oli siis kaiken kaikkiaan positiivinen. Tunnen saaneeni rahalle vastinetta.

Nuuskamuikkunen
14.07.2006 6:03

Olisinpa tiennyt mistä näitä saa, kun viime kesän reissulle kärryä metsästin. Hankin itselleni kaksirenkaisen mallin ja jouduin vielä tekemään pyörään omatekoisen aisankin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Daimos
16.01.2012 15:33

Rin-tin-tin kirjoitti:

...
-Vesitiivis laukku toimii periaatteella melontasäkki, siis rullaa ja kiinnitä. Systeemin toimivuudesta en ole vielä varma. Tilavuutta laukulla on 90 litraa. Kevyet tavarat kuten retkipatjan voi hyvin kiinnittää laukun päälle.
...

onko laukun tilavuus tosissaan 90litraa? Näinhän valmistajan tiedot sanovat, mutta kuvissa (en ole koskaan livenä nähnyt) vaikuttaa säkki kovin pieneltä vrt. iso rinkka..

Bob Yak taitaa edelleen olla pitkälle matkalle yksi parhaimmista yksirenkaisista peräkärryistä?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Hamalainen
16.01.2012 21:47

Minulla on Bob Yakin kiinalainen versio eli kopio ja siinä oleva kassi on n 90 litraa. Kyllä kopiokin on mukava ajossa.
 Sivun alkuun

Daimos
17.01.2012 9:11

Hamalainen kirjoitti:
Minulla on Bob Yakin kiinalainen versio eli kopio ja siinä oleva kassi on n 90 litraa. Kyllä kopiokin on mukava ajossa.

Millanen? Onko netissä kuvaa/linkkiä? Mulla on kesäksi kärryn hankinta edessä.
 Sivun alkuun

Hamalainen
17.01.2012 9:23

Minulla on yksi ylimääräinen peräkärry, näistä eräkärryprojekteista jäänyt. Laitan sinulle kuvaa ja tietoja illalla kun pääsen kotiin.
 Sivun alkuun

rellusitikka
06.07.2014 9:06

Löysin tällaisen kärryn.
Olisiko sama mikä Hämiksellä ? Ei tuo ainakaan länsimainen ole hinnan perusteella.
Vedenpitävä kassikin kaiketi kuuluu hintaan. Shocked
Näyttävät aloittavan toimitukset 22.07.14

kuu-ukkeli
06.07.2014 10:55

Polkupyörän peräkärryä valittaessa (siis ainakin mikäli sellaisen aikoo ostaa omaksi) kannattaa ensin perehtyä huolella siihen, haluaako tai tarvitseeko yksi- vai kaksipyöräisen mallin. Molemmissa on on omat hyvät ja huonot puolensa. Itse olen kaksirenkaisten kärryjen kannattaja niiden suuremman kulejetuskapasiteetin sekä oleellisesti helpomman kuormauksen vuoksi.

Laadukas kärry on ainakin Burley Nomad, johon olen todella tyytyväinen n. kymmenen vuoden käyttökokemuksiin pohjautuen.

http://www.burley.com/page_454/nomadsuptmsup

Mielenkiintoisia ovat myös Radical Designin Cyclonet.

https://www.radicaldesign.nl/en/products/bicycle-trailers

Vaellusnettiläisiä saattaa hyvinkin kiinnostaa saman kärryn käyttömahdollisuus myös ns. eräkärrynä. Silloin voisi ehkä harkita tätä vaihtoehtoa, jossa samaa runkoa hyödynnetään eri tarkoituksiin:

http://www.monowalker.com/bicycel_trailer.html
 Sivun alkuun

Mustikka
06.07.2014 10:55

^^En tunne tuota enkä muutenkaan ole kokeillut vielä peräkärryjä. Halpisten suhteen olisin kuitenkin varovainen enkä ainakaan ostaisi sikaa säkissä (siksi ei olekaan vielä kärryä, kun en ole raatsinut Yakkia ostaa Wink ).

Tässä ketjussa esim. nimimerkin L-J kokemus yhdestä kopiosta:
http://www.vaellusnet.com/turinat/viewtopic.php?t=10452&postdays=0&postorder=asc&start=15
 Sivun alkuun

Hamalainen
06.07.2014 11:44

rellusitikka kirjoitti:
Löysin tällaisen kärryn.
Olisiko sama mikä Hämiksellä ? Ei tuo ainakaan länsimainen ole hinnan perusteella.

Minulla on ylimääräisenä yksi vetämätön tuollainen kärry. Teetin siihen uudet mutterit kun alkuperäiset mutterit pyörähtivät heti ympäri. Luovun siitä 50€ hintaan. Minulla on ollut toinen kärry nyt peräkärrynä ja se on pelannut hyvin. Ainoa säätö mitä olen vähän joutunut tekemään on pyörän laakerin säätö.
 Sivun alkuun

rellusitikka
06.07.2014 14:24

Hamalainen kirjoitti:
rellusitikka kirjoitti:
Löysin tällaisen kärryn.

Minulla on ylimääräisenä yksi vetämätön tuollainen kärry. Teetin siihen uudet mutterit kun alkuperäiset mutterit pyörähtivät heti ympäri. Luovun siitä 50€ hintaan. Minulla on ollut toinen kärry nyt peräkärrynä ja se on pelannut hyvin. Ainoa säätö mitä olen vähän joutunut tekemään on pyörän laakerin säätö.

Kiinnostaa kyllä, soittelen kun kahvila kiireiltä ehdin. Very Happy
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Retkeilyvälineitä vuokralle sahamies Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 5 25.08.2016 20:46 Katso viimeisin viesti
Myyty: Burley D'Lite Europe -peräkärry JJA Ostetaan ja Myydään 1 22.05.2016 15:55 Katso viimeisin viesti
Peräkärri vai peräkärry? PKT Hölynpöly... 15 10.04.2013 18:20 Katso viimeisin viesti
Vuokralle halutaan: Tunneliteltta 4lbert Ostetaan ja Myydään 0 18.07.2012 19:11 Katso viimeisin viesti
Poromiesten tupia vuokralle? eve Lappi 9 29.12.2010 0:32 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 1
Siirry: