Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet Makuualusta talviretkeilyssä
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
kantsu_
23.10.2014 18:31

luuppi kirjoitti:
Juu kesalla parjaa kylla. Kantsu luopui 7 cm patjastaan, mina kaytan saman Expedin 5cm mallia kesat-talvet, ja vain talvella pitaa parannella.
- tai ehka ei... Se on vaan niin, etta yksi nukkumaton yo pilaa koko vaelluksen,niin en viitsi kokeilla ihan rajoilla. Ja lampotilahan voi heittaa 10 astetta "suunnitellusta" ilman varoitusta

En minä Expedistä ole luopunut Wink Tuolla se odottaa vaatehuoneessa patenttiratkaisua.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

luuppi
24.10.2014 11:40

Kyselin tuosta venttiilin ongelmasta, ja suositus oli kayttaa reilummin vakivaltaa. Olemme varmaan molemmat olleet liiaksi silkkihansikkain liikkeella; ei se minulla tosin koskaan (viela) paljoa ole tyhjentynyt.
- itse olisin suunnitellut kierreratkaisun,mutta ehka se lisaa sulkusysteemiin liikaa syvyytta (joka sitten nirhaa patjan nopeammin kuin mita sulkija nyt kay loyhaksi, sen paljon vakivallan jalkeen)?

Jos r- luku on tosi (eika minulla ole mitaan syyta epailla) niin on kaiken kaikkiaan hyva tuote Exped'ilta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kore
24.10.2014 14:22

luuppi kirjoitti:
Kyselin tuosta venttiilin ongelmasta, ja suositus oli kayttaa reilummin vakivaltaa. Olemme varmaan molemmat olleet liiaksi silkkihansikkain liikkeella; ei se minulla tosin koskaan (viela) paljoa ole tyhjentynyt.
- itse olisin suunnitellut kierreratkaisun,mutta ehka se lisaa sulkusysteemiin liikaa syvyytta (joka sitten nirhaa patjan nopeammin kuin mita sulkija nyt kay loyhaksi, sen paljon vakivallan jalkeen)?

Jos r- luku on tosi (eika minulla ole mitaan syyta epailla) niin on kaiken kaikkiaan hyva tuote Exped'ilta.

Expedin venttiili on tosiaan joskus vähän jäykkä painaa kiinni, mutta kestää kyllä sen painamisen. Minulla kaksi erilaista Expediä, eikä kertaakaan ole venttiilien kanssa - tai muutoinkaan - ollut ongelmia.

Talvella on ollut lisänä Thermarestin iso solumuovi - olikohan mallin nimi Ridgerest. Olen pitänyt sitä ilma-alustan alapuolella, mutta joskus on käynyt mielessä olisiko toisin päin ainakin teoriassa lämpimämpi. Ilma kuitenkin aavistuksen kiertää siellä ilma-alustassa, kun ei ne täytteet niin täydelliset ole.
 Sivun alkuun

kantsu_
24.10.2014 15:46

luuppi kirjoitti:

Tuote on sinänsä erinomainen. Sormien ja käsien voima vaan ei ole parhaimmillaan pakkasella. Täytyy varmaan ottaa aina joku itseäni(kin) Wink vahvempi henkilö mukaan.
 Sivun alkuun

Jussi
04.11.2014 10:43

Porontalja Laughing
 Sivun alkuun

vilves
04.11.2014 13:22

Jussi kirjoitti:
Porontalja Laughing

Off topic, mutta en malta odottaa perjantaihin...
Kaveri (ihan oikeasti) löysi tämän netin syövereistä.
https://picasaweb.google.com/lh/photo/qMM61OHluBlk0VYot4903Y7rGe3UzgvLXKw_vm5YrMU?feat=directlink Shocked

Hamalainen
14.12.2014 16:31

Osaisiko kukaan kertoa mistä löytyisi vähän leveämpiä ilmatäytteisiä makuualustoja. Leveys voisi olla jotain 120-130cm. Siitä ei kierähtäisi pois levottomampikaan nukkuja Cool
 Sivun alkuun

seppo
14.12.2014 16:41

Saksasta, Globetrotterilta, on ainakin kaksi vaihtoehtoa:

Exped hintaan 200 ja
Meru hieman edullisemmin, 120
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

amatööri
15.12.2014 19:26

En tiedä saisiko pian Erä-lehdeltä jotain provikkaa Laughing mutta tänään ilmestyneessä Erälehdessä (nro14)on testattu neljän vuodenajan makuualustoja.. 8 kpl.

Testivoittaja Exped Synmat 9 LW ja viimeisenä porontalja.

tiku
30.10.2015 0:24

Siirsin Kesävaellusvarusteista tänne.

kasperi kirjoitti:
Eikös tässä rupeaisi olemaan riittävän toimintavarma täytettävä talvialusta :http://www.exped.com/international/en/product-category/mats/downmat-tt-9-lw ?

Korpijaakko kirjoitti:
Kaksi muhkeaa ilmatäytteistä ja keitinlaatikko ei sovi samaan aikaan kolmen hengen tunnelitelttaan vaan pitäisi suurentaa telttaa. Tietysti illan voisi istua myös ilman makuualustaa ja ottaa sen sisälle vasta yöksi.

Eihän tämä ole pomminvarma eikä heittämällä toimintavalmis niin kuin solumuovi.

Mutta tuo tilajuttu on säädeltävissä - leveyttä pystyy muuntelemaan kahdeksan sentin välein erillisiä lokeroita täyttämällä ja tyhjentämällä. Pituus ja paksuus tietysti voivat rajoittaa tavaroiden paikkoja solumuoviin verrattuna.

Hintaa tuolla on niin, että saattaa jäädä meikäläisen tarpeisiin hankkimatta. Köyhän miehen Synmat-versiokin näkyy maksavan LW-kokoisena kolmatta sataa euroa.
 Sivun alkuun

Korpijaakko
30.10.2015 1:00

tiku kirjoitti:
Siirsin Kesävaellusvarusteista tänne.

Eihän tämä ole pomminvarma eikä heittämällä toimintavalmis niin kuin solumuovi.

Mutta tuo tilajuttu on säädeltävissä - leveyttä pystyy muuntelemaan kahdeksan sentin välein erillisiä lokeroita täyttämällä ja tyhjentämällä. Pituus ja paksuus tietysti voivat rajoittaa tavaroiden paikkoja solumuoviin verrattuna.

Hintaa tuolla on niin, että saattaa jäädä meikäläisen tarpeisiin hankkimatta. Köyhän miehen Synmat-versiokin näkyy maksavan LW-kokoisena kolmatta sataa euroa.

Hyvä siirto. Nyt voi hyvällä omalla tunnolla jatkaa...

Niin kuin mainisin, Arctic Beddingillä patja olisi aina valmis kuin partiopoika ikään. Tuollaista olen harkinnut, mutta en ole keksinyt miten sen saisi parhaalla tavalla sopimaan omiin toimintatapoihini. Se on edelleen lisää painoa ja tavaraa kun telttaan pitäisi kuitenkin olla illalle (ja aamulle) erillinen istuinalusta. Ja vedenpitävän makuupussisäkin menettäisi...

En kokeillut paksua ilmapatjaa talvitelttaillessa, mutta olen seurannut sivusta niiden käyttöä. En usko, että leväe ja pitkä patja sopisi hyvin telttaan. Lisäksi jokainen menetetty sentti korkkeussuunnassa olisi kirvelevä tappio, useimmat (3hlö) tunneliteltat ovat tämän pituiselle juuri ja juuri riittävän korkeita. 10cm ilmapatja persauksen alla söisi liikaa korkeutta, mutta olisi varmasti mukava ja lämmin nukkua.

Noita näki ainakin ennen tarjouksessa alle 200 euron. Ei se paha olisi jos kestäisi muutaman talven omassa käytössäni. Alustavasti näyttäisi siltä, että ensi talvena nukun teltassa noin 70 yötä. Kolme talvea niin tarjoushintaisena jäisi alle euron per yö.

Setämies
03.11.2015 0:06

En taaskaan suosinut suomalaista kauppaa jossa downmat 9 M maksoi halvimmillaan 249€ vaan tilasin saksan amazonin kautta downmat 9 M:n kotiin toimitettuna hintaan 175€
Ei mulla oo varmaan ens vuonna enää varaa olla edes henkisesti suomalainen!

edit: kijoitus vireitä korjattu
 Sivun alkuun

veeäm
03.11.2015 11:05

Tämä Expedin ohut matto on aikaisemminkin mainittu: http://www.exped.com/international/en/product-category/mats/doublemat-evazote-black#prettyPhoto

Varsin mielenkiintoinen artikkeli, siis mikäli paino ja r-arvo pitävät paikkansa.

Olen aikaisemmin käyttänyt kahta Trekin aikoinaan myymää 13mm solumuovialustaa, joiden r-arvosta ei ole mitään tietoa, telttamattona ja yleensä kasannut ne nukkumaan mennessä päällekkäin Haltin halvan pumpullisen ilmapatjan päälle. Tällä on tarjennut 15 asteen pakkasella. Kirpeämmässä kelissä en ole edes kokeillut.

Kepeämmillä keleillä ajattelin kokeilla kahta Z-rest alustaa samalla tavalla, koska kompaktimpaa solumuovialustaa en ole löytänyt ja koska olen tähän mennessä tavarani rinkassa talvellakin kuskannut. Noiden alkuperäisten Z-restien r ei ole kyllä kuin 1,5, joten eristämämättömän ilmapatjan kanssa jäädään varmaankin alle neljän. Nähtäväksi jää mihin asti tuolla tarkenee...

Mutta tosiaan tuo Doudlemat... Kahdella kaksinkerroin taitetulla matolla tulisi vahvuutta 16mm ja r-arvoksi 4,8 520g:n painolla.
Voiko tuo pitää paikkansa? Jos pitää, niin tuolla kyllä korvaisi kaikki aikaisemmin mainitsemani ja säästäisi painossa Trekin alustoihin verrattuna 700g ja Z-resteinhinkin yli 300g.
 Sivun alkuun

luuppi
03.11.2015 11:22

Hyva loyto, veeam, en huomannut aikaisempia mainintoja.

Downmat'issa kun on Rraa jo itsessaan tarpeeksi, mutta kun se pakkaa yon aikana aina kaantymaan vinoon, eika sita raaski pohjattomassa louteessa ihan suoraan varvikon paallakaan kayttaa.
- tuskin noita Suomessa on kaupan, eli Expedilta tilattava(ko)?
 Sivun alkuun

Micke
03.11.2015 11:51

Toi expedin 4 millinen on aika kallista, CDON:ssa on ollut joskus Multimatin tent underlaytä myynnissä. Sehän on 3mm paksua 1,5m leveää hieman tiukempaa tavaraa, ainakin tiheyden perusteella. Briteistähän tota saa, mutta uskoisin rahtien olevan korkeahkot, jotan kannattanee tilata kimpassa koko rulla ja jakaa se 2-3 telttakunnalle.

Nyt kun kuukkeloin sitä, niin tuli vastaan Multimatin 14mm paksu ja metrin leveä alusta, jota voisin suositella muutaman Sarekin reissun kokemuksella. Meillä on ollut vanhoina kurppina allamme edellä mainitut 3mm ja 14mm solumuovit sekä lisäksi Expedin pumpattavat ja kumiset untuva-alustat.

Täsää kivan sininen alusta
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
MYYTY: Nemo Cosmo Insulated 25L makuu... Sini-Marja Ostetaan ja Myydään 0 17.03.2020 21:40 Katso viimeisin viesti
M: Therm-a-Rest NeoAir UberLite makuu... Rinkkala46 Ostetaan ja Myydään 3 27.09.2019 10:26 Katso viimeisin viesti
MYYTY Exped Synmat 7 LW ilmatäytteine... Normanton Ostetaan ja Myydään 0 03.09.2019 10:50 Katso viimeisin viesti
O: ilmatäytteinen makuualusta MarttiJ Ostetaan ja Myydään 2 08.04.2019 11:43 Katso viimeisin viesti
Myyty Exped Synmat Basic makuualusta mek Ostetaan ja Myydään 0 22.08.2018 7:58 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 12 Yht. 14
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13, 14  Seuraava
Siirry: