Vaellusturinat II
Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy VaellusWiki Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit Valokuvakilpailu WAP  
Asentopaikkani Phoogle | Retkeilijän kiintopisteet                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Ruoanlaittovälineet ja varusteet Finavian turvatarkastus
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Finavian turvatarkastus
seppo
21.08.2010 10:26


Viestejä: 2489
Päivän Hesarissa oli yleisönpalstakirjoitus: Finavian turvatarkatuksessa, ilmeisesti Helsinki-Vantaan lentoasemalla oli poistettu kahdesta rinkasta Trangian polttimot. Ystävällisesti oli laitettu lappu rinkan sisään asiasta. Kulkivat eivät tietenkään tarkastaneet rinkkoja ennenkuin olivat erämaassa, jossa asia paljastui.

Kirjoittajan mielestä "Lapin vaeltajien turvatarkastus oli yliampuvaa". Mielestäni se oli suorastaan laitonta ja lisäksi hengenvaarallista. Mistäpä tarkastajat tiesivät, olivatko retkelijät menossa alueelle, jossa nuotio on mahdollinen.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
21.08.2010 10:42


Viestejä: 9118
Siis pelkät polttimet? - Ymmärtäisin jos polttoaineet poistetaan mutta tyhjät polttimet...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sokosti Suomujoki
21.08.2010 10:48


Viestejä: 2405
Tämän takia koetan välttää lentämistä viimeiseen asti.

Nuo tyhjät polttimet siis poistetaan siksi, että niissä on joskus ollut tenua. Ja tämä on hirvittävän vaarallista. Uuden polttimen saa viedä koneeseen. Finavian nahkapää osaa myöskin erottaa uuden käytetystä.

Siellä ei missään nimessä tule mieleen, että kun rinkka on täynnä eräkampetta, niin asiakas on menossa tiettömien taipaleiden taakse. Että pitäisi ihan jotenkin muuten ilmoittaa asiasta kuin vain laittaa lappu sinne. Tämä siksi, että kun on tietty määrä valtaa, niin se tekee kiusanteon helpoksi. Ihmisluonne on sellainen.
_________________
Jokainen gramma on liikaa - http://sokosti.wordpress.com/

"Kyseinen nimimerkki SS on niitä joiden viesteissä ei useinkaan ole mitään perää. Sen olen todennut niin monesti vuosien aikana. " - Eräkulkuri
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
jalmari
21.08.2010 11:20


Viestejä: 517
Kaikkea sitä kuulee. Mahtoi pata-aines maistua kylmänä hyvältä.
Eikö polttoaineita otettu pois. Niistähän saisi vaikka Molotovin cocktailin.

Itse en edes harkitse lentämistä. (paitsi jos joku tapaturma/sairaus vaatii aslakkia tuomaan pois tunturista)
_________________
Siellä se hernes toveriaan ehtii mutta turhaa on työnsä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Mustikka
21.08.2010 11:49


Viestejä: 931
Ikävä juttu näille retkeilijöille. Mä olen monesti lentänyt, kerran on tyhjennetty käsimatkatavaroissa ollut kaasusytkäri (takaisin tullessa sitä ei tarkastettu mitenkään) ja kerran Micron-kaasupoltinta haisteltiin...

Tänä vuonna oli kyllä mukavaa mennä junalla, kun kaasutkin saattoi ottaa jo kotoa mukaan.

Niille, jotka eivät ole lukeneet ko. kirjoitusta, rinkkoihin oli kyllä laitettu tarra turvatarkastuksesta ja sen matkalaiset huomasivat jo lentoasemalla, polttimien puutteen vasta 50 km kehnoa tietä ajettuaan. Kyllä tuntuu hankalalta, jos ei poltinta saa kuljettaa koneessa. Pitäiskö perillä sitten ostaa aina uusi ja hylätä se lentokentälle palatessa?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hannes
21.08.2010 11:49


Viestejä: 9118
Kannattaisi varmaan kunnon informaatio yhtiön puolesta tuostakin asiasta.

Auttaisiko jos polttimon pesee kunnolla ja esittelee sen tarkastuksessa ettei sitten myöhemmin tule turhia vilunväristyksiä kairassa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Indigo
21.08.2010 11:56


Viestejä: 23
Ihan käsittämätöntä.

Itse lensin rinkan kanssa viimeksi toukokuussa, ja vielä virkailijan silmien alla siirsin trangian repusta rinkkaan. Virkailija ei maininnut polttimoista mitään, eikä minulla tenupoltinta ollutkaan. Rinkka ei kuitenkaan ehtinyt lennolle, sillä se oli turvatarkastettu, eikä tavaroita oltu enää saatu mahtumaan paikoilleen. Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Eräkulkuri
21.08.2010 11:57


Viestejä: 2330
Sellaista se on kemikaalikeittimien kanssa, kun yläilmoissa Lappiin asti suihkitaan.
_________________
Elämä opettaa, nimittäin eräelämä
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Appis
21.08.2010 11:59


Viestejä: 193
Minulla on ollut tenupoltin käsimatkatavaroissa. Helsingissä varmuuden vuoksi se vielä turvatarkastuksessa täytettiin vedellä ettei se syty itekseen Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sumi
21.08.2010 14:06


Viestejä: 196
Mua on neuvottu ja näin olen toiminutkin, että polttimen saa viedä koneeseen ruumaan menevissä tavaroissa kunhan se ei avattaessa edes haise spriille tmv. Eli käsittääkseni rinkka avataan ja nuuskitaan poltin ja jos ei löyhähdä mitään, niin laittavat takaisin. Olen lennellyt pariin kolmeen kertaan näin ja on onnistunut hyvin, poltin on ollut mukana vielä tunturissakin.

Löpö tietysti täytyy ostaa vasta paikan päältä, mikä saattaa olla joskus ihan oma ohjelmanumeronsa, mutta sekin on onnistunut kuitenkin. Kaverilta otettiin tulitikut pois rinkasta kerran, mutta ne kai ohjeistetaankin kuljettamaan omissa taskuissa. Tikkujen puuttumisesta ei tullut ongelmaa, koska toisellakin eli minulla oli paritkin eri tikut, kuten asiaan kuuluu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
21.08.2010 14:15


Viestejä: 2489
Finavian tulisi antaa selkeät ohjeet, esimerkiksi näin: retkikeittimen polttoainetta ei saa olla lainkaan mukana ja polttimo täytyy laittaa käsimatkatavaroihin irralliseen minigrip -pussiin, josta turvatarkastajat voivat sen kätevästi tarkastaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Sumi
21.08.2010 14:27


Viestejä: 196
Tätä listaa olen itse lukenut ja kysellyt Finaviasta lisää:
http://www.ilmailuhallinto.fi/useinkysytyt

Eli kyllähän se periaatteessa on aika yksiselitteisesti tuolla sanottu, miten niitä polttimia saa viedä.

Tietty jos ko. mielipidekirjoituksen henkilöillä oli aivan täysin tyhjä poltin, joka oli annettu haihtua tyhjäksi ja esim. pesty, niin sitten on virkailija toiminut liian innokkaasti. Ja olisi pitänyt kyllä muullakin tavalla polttimen poistosta tiedottaa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
seppo
21.08.2010 14:50


Viestejä: 2489
Niinpä onkin lista olemassa. Ohjeet ovat selvät.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
temas
21.08.2010 16:35


Viestejä: 101
Appis kirjoitti:
Minulla on ollut tenupoltin käsimatkatavaroissa. Helsingissä varmuuden vuoksi se vielä turvatarkastuksessa täytettiin vedellä ettei se syty itekseen Laughing


Teen opiskelun ohella näitä hommia työkseni (en tosin tällä hetkellä helsinki-vantaalla) ja näin olen tehny itsekin trangian tenupolttimoille (Helsingissä) jos sellainen on sattunut käsimatkatavarassa olemaan. Tämä on ICAOn kansainvälisten ohjeiden mukainen käytäntö, löytyy ICAO-TI:stä. Tarkkaa kappaletta en muista, mutta muistelen 5.2:sta. Siinä tosin muistaakseni oli vielä että pitäisi avonaisena haihtua 6 tuntia ja vasta sen jälkeen täyttää vedellä tai vastaavalla.

Noissa pitäisi käyttää ns. vähimmän haitan periaatetta ja turvatarkastaja voi sen itse täyttää vedellä jos ei valmiiksi ole ja jos se vaan mahdollista ajan ym. puitteissa. Ruumapuolella siis kun matkustajalla ei ole pääsyä enää tavaroihin.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
temas
21.08.2010 20:39


Viestejä: 101
Tulipa tässä vielä mieleen vanhempi tapaus mistä olin vähän erimieltä Trafin tarkastajan kanssa, mutta lopputuloksena kuitenkin mietin monipolttoainekeittimelle sallittua polttoainetta ja sellainen ilmeisesti sitten olisi King Lamppuöljy (turvallisuusselvityksen kanssa jossa (muistaakseni kohta 14) IATAn sääntöjen mukaan sallittu). En suosittele edes yrittämään sen kanssa kun lentoyhtiöt voi sen kieltää kuitenkin ja todennäköisesti kieltääkin, mutta jos sen kuljettaminen onnistuu jossain niin olisi kiva tietää Smile

Tai soveltuuko tuo kyseinen lamppuöljy edes valopetroolin sijasta käytettäväksi miten hyvin...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2  Seuraava

 
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 2
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Siirry: