Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Talvivaellusvarusteet Kuusamon uusi retkiside
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Jouni
01.02.2019 10:26

Kerran olen niillä hiihtänyt Kemihaarasta Kiilopäälle. Ei ollut ongelmia. Mutta nykyään ovat lyhyemmissä metsäsuksissa tyttären käytössä, eli eivät tule minulla pitemmille reissuille siksi(kään).

Pidän vanhaa kunnon kannantaussidettä hyvin luotettavana ja siksi se on oma ykkösvaihtoehtoni. Mutta ei se epäluotettavalta ole Finngrip Easykään tuntunut. Ihan uusinta mallia en ole käyttänyt, minulla on joku vähän aiempi.

tapsa123
01.02.2019 10:37

Mulla on yksissä suksissa pari-kolme vuotta vanhat Finngrip Easyt. Käytän hiihtoon vanhoja maihinnousukenkiä, mutta ne eivät tahdo pysyä kiinni siteessä. Vanha eräside toimii mun kengissä paremmin. Hankalampihan se tietenkin on kiinnittää kenkään mutta kypsyin siihen jatkuvaan irtoiluun. Varmaan toimii paremmin jollakin toisella jalkineella...
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

rar
01.02.2019 10:46

Olen hiihtänyt siteillä muutaman vaelluksen, olisiko 300 km. Ongelmana on ollut kiinni pysyminen, useampaan kenkään olen sovittanut. Varsinkin ylämäessä, upottavassa lumessa ja kiertoliikkeissä kantapää irtoaa. Samoin jos laskiessa suksi osuu johonkin. Viime reissulla myös kärkikuppi irtosi pariin otteeseen helpossa kohdassa, syytä en tiedä. Osasyynä voi olla painava puusuksi, johon side on kiinnitetty.

Kestävyyden suhteen ei ole ollut moittimista.

Olen kuitenkin jatkanut käyttöä, sillä 90 % ajasta side toimii hyvin. Mukavuus ja jalkinevalinta on omaa luokkaansa.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

diver
01.02.2019 11:52

Muutaman vuoden on yksissä suksissa olleet kiinni.vähälle käytölle jääneet.
Hiihdettävyys ei ole mielestäni niin hyvä kuin kannantaus siteissä.
Noista siteistä monen hiihtäjän kanssa olen keskustellut ja mielipiteet ovat
olleet hyvin kaksijakoisia,toiselle paras keksintö ikinä ja toiset ei pääse noiden
kanssa sinuiksi millään.Kiinni pysymisestä olen omalla kohdallani tehnyt huomion
että side on uskallettava säätää todella tiukalle jolloin on kyllä pahoissakin paikoissa
jalassa pysyneet.
 Sivun alkuun

Sami Jokitalo
01.02.2019 18:12

Minulla oli siteet kiinni 240 järvisissä ja tein niillä kolme talvivaellusta. Siteet kyllä kesti ja pysyi kiinni kohtuu hyvin. Sitten yhtenä talvena litokairassa meni ensin toisen siteen se jalan alle tuleva rauta poikki ja kohta toisesta täsmälleen samasta kohtaa. Lisäksi järvisen suksesta katosi jalkavuus, luullaksen jäykän ja pitkän siteen metalliosan vuoksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla AIM Osoite Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Uusi blogi Vaeltajat Yleisiä retkeilyyn liittyviä sekalaisia asioita 0 18.10.2019 23:21 Katso viimeisin viesti
Myydään Fjellheimen X-trem 3 Camp - uusi Micke Ostetaan ja Myydään 1 28.02.2019 16:13 Katso viimeisin viesti
Uusi keitin prototyyppi polarctis Ruoanlaittovälineet ja varusteet 5 02.08.2018 17:52 Katso viimeisin viesti
M: Kuusamon eräsiteet Fyssari Ostetaan ja Myydään 0 25.01.2018 16:30 Katso viimeisin viesti
Taas löytyi uusi Puuhamaa... TREKKING Norja, Ruotsi, Venäjä ja muut lähialueet 2 13.09.2017 9:40 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 17 Yht. 17
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 15, 16, 17
Siirry: