Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa

Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta Missä melottu 2011
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe: Missä melottu 2011
oinaspässi
08.01.2011 12:40

Aloitetaas vuodelle -11 uusi ketju melontareissuista. Viime vuonna ensimmäiset jutut oli jo näin tammikuulta. Miten lähtee tämä vuosi käyntiin?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Ile
08.01.2011 14:45

Vuoden ensimmäinen melonta tänään aamulla uimahallissa Very Happy
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä Vaellusnetin käyttäjät kartalla

OS
08.01.2011 16:18

Ile kirjoitti:
Vuoden ensimmäinen melonta tänään aamulla uimahallissa Very Happy

Samoin ja vielä samassa hallissa Ilen kanssa. Smile
 Sivun alkuun

IkiHonka
08.01.2011 16:39

Koskahan melojat saavat ensimmäisen melontaputken...?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Blog Vastaa lainaamalla viestiä

tyy
08.01.2011 16:46
Vieras

Minä kun en ole mikään meloja, niin en tiedä. Mutta aina kun yritän, tulee mulintaputki.
 Sivun alkuun
Personal Photo Album Vastaa lainaamalla viestiä

Ölliäinen
08.01.2011 17:15

Justiisa tulin Pohjois-Kallaveiltä. Kulukumulukku noottina ja rämpsyt meloina. Ei kovin hyvin kulukena.

OS
08.01.2011 17:40

IkiHonka kirjoitti:
Koskahan melojat saavat ensimmäisen melontaputken...?

Muistaakseni Ruotsin puolen Ylitorniolle (Övertorneå) suunniteltiin katettua melontakeskusta joskus kymmenkunta vuotta sitten. Jonkun Torniojoen kosken ylle olisi rakennettu kate ja näin melonta olisi ollut mahdollista myös talviaikaan. Paikka olisi ollut muutenkin suuren luokan turistirysä ravintoloineen ja muine viihdykkeineen. Eipä ole tästä hankkeesta kuulunut mitään pitkään aikaan.
 Sivun alkuun

Heikki
08.01.2011 20:20

Just tulin allasvuorolta, joten melontakausi on avattu.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Timoa
08.01.2011 22:22

Tänä vuonna ei päässyt toteuttamaan uudenvuoden melontaa joka oli mahdollista pari talvea sitten merellä. Kylmää puuhaa viettää yö saarella.

Ehkä tänä vuonna on parempi odotella kevättä, hangessa on raskasta meloa...
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Trolli
08.01.2011 23:51

Mulla alko niin että just tänään aloin haaveilla uudesta kajakista Rolling Eyes
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Heikki
09.01.2011 8:14

Minä taas olen haaveillut uudesta(vanhasta) kajakista koko talven. Haaveilujeni kohteena on Prijon Alz. Pahempi juttu on se, että ko. kajakkia ei ole valmistettu enää vuosiin. Alzin muotit paloivat muutama vuosi sitten ja kukaan ei halua luopua vanhastaan. Olen kysellyt ympäri maata, mutta syvä hiljaisuus vallitsee kaikkialla.
Saksasta ja Hollanista näitä saisi aivan kohtuu hintaan, mutta ne ovat siellä. Korvaavana talvipuuhana olen vanhaan Prijon Olympiaan värkkäillyt peräsintä, ettei melottaessa tarvitsi olla koko ajan skarppina suunnan suhteen.
 Sivun alkuun

OS
09.01.2011 18:10

Heikki kirjoitti:
Haaveilujeni kohteena on Prijon Alz.

Jossain vaiheessa olen ilmeisesti tippunut kärryiltä, sillä tämä Prijon Alz on aivan outo kajakki. Oululainen melontaseura K&C järjesti mennenä kautena jopa Alz-cupin.
 Sivun alkuun

Heikki
09.01.2011 22:03

Alkaa olla nykyään harvinainen, ainakin tekemieni tiedustelujen perusteella. Kajakkihan on Prijon Yokonin edeltäjä. Ilman lastiluukkuja ja matalampi ja noin 6 kg kevyempi. Tällähän Sutinen meloi taannoin Norjan rannikon Skandinavian niemimaata kiertäessään ja kirjoitti retkestään mainion kirjan: Se suuri meriretki. Olen joskus omistanut Yokonin, mutta se oli tosiaan aika painava ja sen takia olen Alzista haaveillut. Alzia toi maahan aikoinaan Pohjolan Kanootti.
 Sivun alkuun

OS
10.01.2011 19:56

Heikki kirjoitti:
Alkaa olla nykyään harvinainen, ainakin tekemieni tiedustelujen perusteella. Kajakkihan on Prijon Yokonin edeltäjä. Ilman lastiluukkuja ja matalampi ja noin 6 kg kevyempi. Tällähän Sutinen meloi taannoin Norjan rannikon Skandinavian niemimaata kiertäessään ja kirjoitti retkestään mainion kirjan: Se suuri meriretki. Olen joskus omistanut Yokonin, mutta se oli tosiaan aika painava ja sen takia olen Alzista haaveillut. Alzia toi maahan aikoinaan Pohjolan Kanootti.

Höh, no tuommoinenhan on tuolla seinällä telineessä, ollut jo kesästä 1992. Itse olen kuullut puhuteltavan ko. kajakkia muovi-Yukoniksi. Tässä kuvassa kaksi neitseellistä muovi-Yukonia matkalla Repo-/Vaskojoen reissulle kesäkuussa 1992. Fiatin takarengas puhkesi hieman Pokan eteläpuolella. Kuvan kajakit hankittiin Bear&Waterista ja niiden saaminen meni aivan viime tippaan, sillä saimme ne käsiimme vasta lähtöpäivänä aamupäivällä.

Olen kuullut aika monen haikailevan tämän kajakin perään ja myöskin harmittelevan, että miksi nykyisestä Yukonista piti tehdä selvästi tätä alkuperäistä massiivisempi. Tämä sirompi Yukon/Alz on hyvä jokiretkikajakki, mutta se olisi todella hyvä, jos siinä olisi laipiot ja lastiluukut. Peräsimen kanssa pärjää hyvin sileälläkin vedellä ja kuten tuo Petri Sutisen reissu todistaa, niin kajakilla selviää (riippuu tietenkin melojasta) myös kovassa merikelissä.

Olen haaveillut laittaa omaan kajakkiini nuo luukut ja laipiot, mutta ainakaan vielä ei ole rohkeus riittänyt suurien kansireikien tekoon. Onko tietoa, onko joku tehnyt vastaavan muutoksen kajakkiinsa?
 Sivun alkuun

Heikki
10.01.2011 21:42

Tein joskus itsetehtyyn Artisaaniin laipiot ja luukut. Laipiot tein n. 5 cm vahvuisesta umpisolumuovista. Saumaus Sikaflexillä. Vaikein työ oli laipion mallin valmistus.
Luukut tein tavallisista kannellisista muoviämpäreistä. Ämpärin yläosasta leikkasin kaulukset, jotka kiinnitin kanteen ruuveilla ja Sikafleksillä. Tämä oli melko hankala toimenpide. Itse kannet pysyivät kiinni vähintään yhtähyvin kuin tehdastekoisetkin, eivätkä päästäneet vettä sisään. Kaverini teki laipiot samanlailla, mutta luukut tehdastekoiset. Että tällaista askartelua.
 Sivun alkuun
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava

Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Missä melottu 2019 Usmi Melonta 60 31.03.2019 18:12 Katso viimeisin viesti
*Heitetty roskiin*A: Retki-lehtiä vuo... ts Ostetaan ja Myydään 0 02.07.2018 19:58 Katso viimeisin viesti
Missä melottu 2018 Usmi Melonta 74 06.01.2018 14:24 Katso viimeisin viesti
Missä "vanhat" jäärät? boueme Hölynpöly... 27 17.03.2017 21:50 Katso viimeisin viesti
Missä melottu 2017 Yeti Melonta 91 12.03.2017 13:25 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa

Sivun alkuun  

Sivu 1 Yht. 8
Siirry sivulle 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Seuraava
Siirry: