Vaellusturinat II
- Osta ja työllistä yh-äitejä Vietnamissa
 
Etusivu Rekisteröidy Ohje Vaellusnet Kuva MMS-Blog Vaellusturinat I Tilastot Avatarit  
Asentopaikkani Phoogle                      

Kantotulen lieskan leikintää Hammastunturin syksyisessä erämaassa.... Kulpakkojokea Hammastunturin kupeessa....... Kuoppajärvi Hammasjärven pohjoispuolella ja ruskainen haavikko........ Pyhä-Nattasen huipulta heinäkuun 2005 helteillä... Idyllinen Riestojoki Sompion luonnonpuistossa..... Anterin huipulta itäänpäin kevättalvella 1993.....
 

Vaellusturinat II Foorumin päävalikko Melonta kokemuksia packraftingista
Näytä edelliset viestit:   
      Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia  
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
17.10.2016 8:38


Viestejä: 477
tst kirjoitti:
^Hyvä linkki mutta valitettavasti kieli ei taivu, saakohan linkin sivut vaikkapa englanniksi? Voisin ehken myös tilata tuolla hinnalla tuollaisen aukkopeitteellisen ja kakkoslaatu olisi ok koska käyttö olisi niin vähäistä.


Eipä se taivu minullakaan rukiveeriä, trastuita ja harasoota pidemmälle. Laughing Chromen käännös:

Lainaus:

At the moment, these boats are not made for the Russian market, but we have not traveled to Germany products with minor defects (spots, abrasions).

TrekRaft available in two versions, without deck for calm waters, as well as a deck and femoral stops for rough water. Each TrekRaft equipped with an inflatable seat, a bag to inflate and packaging. Additionally, you can purchase an inflatable bottom, and a skirt for a cockpit for the version with deck.

Prices:

TrekRaft no deck - 13500 p.
TrekRaft with deck - 17500 p.
Inflatable bottom - 2500 r.
TrekRaft no deck - 19500 rubles. (New, without defects).
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
17.10.2016 10:37


Viestejä: 5276
^Tuollainen vaikkapa kolmelle satunnaiskäyttäjälle maksaisi satkun / nenä, ei paha. Pääsisi keskelle jokea minne ei uistin lennä tai hiipisi pintovien rautujen perässä järvellä. Minusta paikka oli tekstissä Moskova mutta aina parempi jos Pietarista saisi, jokuhan voisi tuoda mukanaan kun käy vaikka Eremitaasia ihmettelemässä.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
17.10.2016 10:45


Viestejä: 477
tst kirjoitti:
Minusta paikka oli tekstissä Moskova mutta aina parempi jos Pietarista saisi, jokuhan voisi tuoda mukanaan kun käy vaikka Eremitaasia ihmettelemässä.


Tuollainen oli tilaussivulla:

Lainaus:
You can buy goods for cash in our showroom. Credit cards are not accepted. Address: St. Petersburg, Volkovsky Prospect d.146 Cor.1 (10 minutes from the metro station "Bucharest".). Telephone 8-904-601-02-04

or

order from any region of Russia with delivery:
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tleppis
18.10.2016 12:57


Viestejä: 3
Ostin itse keskikesällä MRS Adventure X2:n Packrafting Storesta. Olen pääsääntöisesti melonut yksinäni, mutta välillä vaimo on ollut mukana ja siksi juuri tuo kahden hengen malli. Yksin kalastellessa ylimääräinen jalkatila on tosi kätevä ja 85-litrainen Kajka sujahtaa mukavasti paatin pohjalle ilman, että tarvitsee köyttää mitään kiinni. Olen melonut lähinnä järvillä, joten eteneminen ei ole kovin nopeaa, mutta aika hyvin tuolla kuitenkin kilometrin mittaisen järvenselänkin ylittää suht tyynellä kelillä.

Ylipäätään packraft on laajentanut merkittävästi kaupungissa asuvan autottoman retkeilymahdollisuuksia. Ainut miinuspuoli on korkea hinta, jota täytyy tietysti arvioida siihen nähden, tuottaako tuote itselle hintaansa nähden tarpeeksi arvoa. Onpa raftin myyminenkin käynyt mielessäni, koska aikaa harrastamiseen ei oikein tunnu löytyvän ja opiskelijalle ostos oli todella iso, mutta jospa sitä toisaalta ehtisi ensi kaudella enemmän.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
18.10.2016 13:11


Viestejä: 5276
^Näiltä sivuilta löytyy mahdollisia vuokraajia varmaan useitakin. Oletko harkinnut tätä mahdollisuutta?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tleppis
19.10.2016 13:50


Viestejä: 3
Vuokraaminen ei ole aiemmin käynyt mielessä, enkä ole äkkiseltään aivan varma sen mielekkyydestä, mutta sitä sopisi harkita. Jos joku tätä viestiketjua lukeva on packraftia vailla, niin voihan asiasta ainakin keskustella. Yhteystietoni löytyvät profiilistani.

Kiitos tst ajatuksesta.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
19.10.2016 15:15


Viestejä: 5276
Olin vuokraamassa tänä kesänä packraftia mutta sitten kohde vaihtuikin enkä enää sitä tarvinnutkaan. Masijoki on vielä laskematta ja ensi kesänä voisi olla taas tarvetta ja oletan että muitakin mahdollisia vuokraajia olisi. Ehkä olisi hyvä laittaa tänne tuon vuokrausmahdollisuus (V) että osaa etsiä tarvittaessa oikeasta säikeestä: http://www.vaellusnet.com/turinat/viewforum.php?f=17&topicdays=0&start=0
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
20.10.2016 8:16


Viestejä: 477
Kaverin kanssa mietittiinkin, että Masin laskemiseen tuo reppulautta on varmaan paras vaihtoehto. Ne paikat, joita ei uskallettu kanootin kanssa laskea luultavasti packraftilla uskaltaisin, kanootille liian matalissa virtapaikoissa riittänee vettä packraftille ja sitten ne pakolliset pidemmät kantopätkät olisivat packraftin kanssa ihan helppo juttu.

Löysin ao. sivuston ja aloin 66% vakavissani suunnittelemaan oman lautan askartelua:

http://www.diypackraft.com/

Ilmeisesti kustannukset voisivat jäädä jopa alle 200 euron ja itse kun tekee, niin saa sellaisen kun sattuu tulemaan. Laughing
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
20.10.2016 8:24


Viestejä: 5276
^Tuohon pitää syventyä mutta ihan omatekemälläni en kyllä uskaltaisi kovin kauas rannasta esim. jonkin ison järven ylitys jäisi tekemättä. Mahtaakohan Per kuskata enää ensi kesänä sinne yläjuoksulle?
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
20.10.2016 8:33


Viestejä: 477
tst kirjoitti:
^Tuohon pitää syventyä mutta ihan omatekemälläni en kyllä uskaltaisi kovin kauas rannasta esim. jonkin ison järven ylitys jäisi tekemättä. Mahtaakohan Per kuskata enää ensi kesänä sinne yläjuoksulle?


Kaipa sille joku koeponnistus täytyisi tehdä ennen rymyreissuja, mutta samalla tekniikallahan nuo Nortikin Trekraftit on kasattu. Alpackat ovat vissiinkin "hitsauksen" lisäksi ommeltuja. En tiedä, tuoko ompelu minkä verran lisää kestoa.

Onhan tuo Perin mainos vielä tuossa foorumin etusivulla ja toimintaa on tänä vuonna kehitettykin tunturijärville vietyjen veneiden muodossa, että luulisi kyydin järjestyvän:

http://vaellusnet.com/masituristcenter.php
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
tst
28.10.2016 11:02


Viestejä: 5276
markkut kirjoitti:
Katselin, että Venäläiseltä valmistajalta saisi aukkopeitteellisen Trekraftin kakkoslaatuisena alle 300 euron hintaan. Sillä hinnalla varmaan ostaisinkin, mutta ilmeisesti se vaatisi reissun Pietariin. Eivät taida toimittaa Venäjän ulkopuolelle:
http://triton-ltd.ru/spetsialnie_predlozheniya/trekraft_3374
Tuolla hinnalla olisi hintansa väärti ja kelpo peli: https://goo.gl/Y7DEXj EDIT Helevati kun ei mitään ymmärrä mutta nyt olis kai 20-25 % aleja jostain. Toimittaisivatkohan jos olisi useampi tilaaja? http://triton-ltd.ru/spetsialnie_predlozheniya/
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
markkut
28.10.2016 12:59


Viestejä: 477
tst kirjoitti:
20-25 % aleja jostain


Makuupusseista ja kajakeista. Smile
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hummelo
11.11.2016 20:32


Viestejä: 77
Reppulautta kevääksi hankinnassa. Onko kokemuksia ja millaisia packraftien rungon vetoketjullisista tavarasäilöistä. Eli Alpackan Cargo Fly, MRS:n ISS -tuotteista. Miten paljon pitää huoltaa ja varoa, viekö se päähuomion reissulla. Rikki mennessään se estänee lautan käytön. Takuu on lyhempi kuin itse lautalla, eikä takuu reissulla rikkoontumisen sattuessa paljon auta, kun korjauksethan tehtäneen joka tapauksessa jossain kaukana.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
Korpijaakko
12.11.2016 0:21


Viestejä: 6935
hummelo kirjoitti:
Reppulautta kevääksi hankinnassa. Onko kokemuksia ja millaisia packraftien rungon vetoketjullisista tavarasäilöistä. Eli Alpackan Cargo Fly, MRS:n ISS -tuotteista. Miten paljon pitää huoltaa ja varoa, viekö se päähuomion reissulla. Rikki mennessään se estänee lautan käytön. Takuu on lyhempi kuin itse lautalla, eikä takuu reissulla rikkoontumisen sattuessa paljon auta, kun korjauksethan tehtäneen joka tapauksessa jossain kaukana.


Ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta suunnittelen MRS Alligator 2S:n päivittämistä vetoketjulliseen ensi kesäksi jos sellaista edellyttävä reissu toteutuu.

Mitä olen netistä seurannut, niin:
- Vetoketjut toimivat ja kestävät, mutta vaativat luonnollisesti huoltoa. Keskeisintä on varmistaa, ettei vetoketjun väliin jää epäpuhtauksia sitä suljettaessa.
- Alpackraftin Cargo Flyssa on esiintynyt joitain hitaita vuotoja. Kuulopuheiden mukaan syynä on vetoketjun materiaalin katalysoima lauttamateriaalin pinnoitteen hydrolyysi. MRS:n lautoissa on, kuulemma, juuri tästä syystä erimallinen vetoketju.
- En muista olenko lukentu yhdestäkään katastrofaalisesta hajoamisesta reissun päällä, mutta korjaamisen pitäisi onnistua: tarvittaessa vetskari ommellaan umpeen jos hampaat eivät pidä ja koko hoidon päälle liimataan iso pala esim. Patch'n'go -teippiä. Lopputuloksen pitäisi olla ilmatiivis. Tavarat matkustavat tietysti loppureissun lautan ulkopuolella.

Itse näkisin vetskarille kaksi käyttöä: Suuren tavaramäärän kuljettaminen (esim. 2hlö packraft pidemmillä reissuilla) ja koskimelontapainotteiset reissut, joissa pitää olla tavaraa mukana enemmän kuin pikkurepullinen. Muuhun käyttöön näkisin lähinnä lisäkuluksi, -painoksi ja -riskiksi.
_________________
Galleria ja blogi
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla Vastaa lainaamalla viestiä

Kirjoittaja Viesti           Viestin aihe:
hummelo
13.11.2016 17:21


Viestejä: 77
Korpijaakko kirjoitti:
hummelo kirjoitti:
Reppulautta kevääksi hankinnassa. Onko kokemuksia ja millaisia packraftien rungon vetoketjullisista tavarasäilöistä. Eli Alpackan Cargo Fly, MRS:n ISS -tuotteista. Miten paljon pitää huoltaa ja varoa, viekö se päähuomion reissulla. Rikki mennessään se estänee lautan käytön. Takuu on lyhempi kuin itse lautalla, eikä takuu reissulla rikkoontumisen sattuessa paljon auta, kun korjauksethan tehtäneen joka tapauksessa jossain kaukana.


Ei ole vielä omakohtaista kokemusta, mutta suunnittelen MRS Alligator 2S:n päivittämistä vetoketjulliseen ensi kesäksi jos sellaista edellyttävä reissu toteutuu.

Mitä olen netistä seurannut, niin:
- Vetoketjut toimivat ja kestävät, mutta vaativat luonnollisesti huoltoa. Keskeisintä on varmistaa, ettei vetoketjun väliin jää epäpuhtauksia sitä suljettaessa.
- Alpackraftin Cargo Flyssa on esiintynyt joitain hitaita vuotoja. Kuulopuheiden mukaan syynä on vetoketjun materiaalin katalysoima lauttamateriaalin pinnoitteen hydrolyysi. MRS:n lautoissa on, kuulemma, juuri tästä syystä erimallinen vetoketju.
- En muista olenko lukentu yhdestäkään katastrofaalisesta hajoamisesta reissun päällä, mutta korjaamisen pitäisi onnistua: tarvittaessa vetskari ommellaan umpeen jos hampaat eivät pidä ja koko hoidon päälle liimataan iso pala esim. Patch'n'go -teippiä. Lopputuloksen pitäisi olla ilmatiivis. Tavarat matkustavat tietysti loppureissun lautan ulkopuolella.

Itse näkisin vetskarille kaksi käyttöä: Suuren tavaramäärän kuljettaminen (esim. 2hlö packraft pidemmillä reissuilla) ja koskimelontapainotteiset reissut, joissa pitää olla tavaraa mukana enemmän kuin pikkurepullinen. Muuhun käyttöön näkisin lähinnä lisäkuluksi, -painoksi ja -riskiksi.



Kiitokset perustelluista kommenteista. Kätevä ratkaisu, mutta taidan jättää pois varustuksesta ja satsata muuten lautan kokoon tavaroiden käsittelyn helpottamiseksi.
 Sivun alkuun
Personal Photo AlbumNäytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Vastaa lainaamalla viestiä
Lähetä uusi viesti  Vastaa viestiin Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava

 
Tutustu muihin vastaavaan asiaan liittyviin keskusteluihin (Hakee kaikki keskustelut joiden otsikoissa esiintyy sama sana)
Aihe Kirjoittaja Foorumi Vastaukset Lähetetty
Kokemuksia Seabirdin kajakeista? Mikko Kallionsivu Kesävaellusvarusteet 4 24.04.2019 14:44 Katso viimeisin viesti
Korsikasta kokemuksia - kuvat ja video Mummis Muu maailma 5 11.02.2019 17:38 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia Fischerin E99 Easy Skineistä? Resupekka Talvivaellusvarusteet 10 19.03.2018 17:48 Katso viimeisin viesti
Kokemuksia vaelluskengistä pikkupakka... make13 Talvivaellusvarusteet 20 09.12.2017 17:00 Katso viimeisin viesti
FinnRover Loue M94 - kokemuksia? pasirajal Kesävaellusvarusteet 2 23.08.2017 7:07 Katso viimeisin viesti
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


      Sivun alkuun  

Sivu 5 Yht. 10
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Seuraava
Siirry: